Citat:
Ursprungligen postat av
Tarmstuvning
Jag förstår din poäng om att grovt förtal ska tas på allvar. Jag köper absolut ditt argument om allmänprevention att det kan finnas ett värde i att rättsprocesser visar för en stor publik vad lagen faktiskt innebär och var gränserna går. Men man måste kunna ha två tankar i huvudet samtidigt.
Ingen av de här profilerna har rent mjöl i påsen. Jocke firade offentligt när hans egen bror hamnade i fängelse, så det handlar inte direkt om oskyldiga offer här. Hela den här grejen med alla anmälningar, motanmälningar, anti-tröjor och videor som strikas har förvandlats till en fars som aldrig tar slut.
Det har blivit en ren lekstuga där båda sidor har smuts på händerna, men ändå använder rättsväsendet som ett strategiskt verktyg för att sänka varandra.
Samtidigt sitter hatare på Flashback och matar den här cirkusen med uppmärksamhet.
Visst är mitt förslag om att stoppa plattformarnas pengar är lite av ett önsketänkande. Men min poäng är att det som du kallar låtsasanmälningar i praktiken har satts i system. Polisen och domstolar ska inte behöva agera sandlådedomare i ett personligt nätkrig där drivkraften i slutändan handlar om klick, PR och drama.
Jocke, Anjo och Rask har lagt grunden för den här kulturen i åratal.
Men skulden för att det spårar ur just nu ligger hos de nya aktörerna.
Skrilla och Medviktarna dök upp från ingenstans som ett par självutnämnda riddare som skulle rädda Mamman och den tokiga grannen.
När dokumentären Hatet väl var klar och Medviktarna gjort sin dokumentär om Rask och visningarna började rulla in kunde de inte sluta.
Nu har gått så långt att Mamman anmäler Jocke och kräver skadestånd visar bara att de har grävt upp gamla familjetvister och förvandlat juridiken till en ren affärsidé för att tjäna pengar.
Det klingar extremt illa
Ingen vet hur detta slutar, men det handlar om rysk roulette med deras egna plånböcker som insats.
Skulle gissa att Mamman till slut får sina skadeståndspengar, vilket tyvärr bara kommer bevisa för de nya aktörerna att drama är lönsamt.
Mellan Skrilla och Rask slutar det nog med att allt läggs ner, eller så slår det tillbaka så hårt att Skrilla får betala betydligt mer i rättegångskostnader än vad han kräver från början.
Hur det går mellan Medviktarna och Jocke är ett stort frågetecken, men att ge sig in i en juridisk fajt mot Jockes advokater och resurser är ekonomiskt självmord.
Det är en crazy cirkus där man investerar i polisanmälningar för att kunna skörda klick under tiden.
🎟️
The main attraction🎪
Medviktarna har rent mjöl i påsen, alla i temu har rent mjöl i påsen när jag tänker efter. Vad åsyftar du med att dom har smuts på händerna, att dom inte tog på sig silkeshandskarna när dom dök in i gubbarnas sandlåda?
Du är ute och cyklar. Temu använder rättsväsendet på rätt sätt, dom anmäler brott av rätt orsaker. Sekten missbrukar rättsväsendet för att förstöra liv, påverka narrativet, tysta kitiker och censurera kritik.
Minns du när Jockiboi anmälde Linnea för barnfridsbrott och skickade orosanmälningar i smyg på Chrippa? När han fejkade stämplingen, att Chrippa hotat Anjos barn och 20-30 andra brott? Varför har inte Jocke stämt Chrippa för stämplingen, för inte ljuger väl Jockiboi och Anjo om något så allvarligt?
Du är en av dom där hatarna på flashback.
Upplever du att det har spårat ur? Vad dom nya kreatörerna gjort som är värre eller en upptrappning jämfört med vad Sekten gjort? Jag upplever det som en halvdan energimatchning med silkesvantar - en nedtrappning. Dom har aldrig ljugit, berett sig tillträde till någon annan människas hem, filmat eller fotograferat in i någon annan människas hem och läckt foton och filmer i gruppchattar, på youtube och andra plattformar, har inte kontaktat grannar, ex och vänner till sekten med avsikten att tillskansa sig skvaller, drevat igång följare till obefogade orosanmälningar, gjort 20-30 polisanmälningar för 20-30 helt påhittade brott, spelat in och visat upp sektens barn i dramacontent, tagit kontakt med polisläckor och socialtjänstläckor och använda materialet i content, dom har aldrig mutat någon för att barn inte ska få träffa en föräldrarna, inte ljugit om att någon är en våldtäktsman. Jag kan fortsätta.
Dom dök upp som räddare i nöden för en hel generations hjärntvättade halvapor och för normalbegåvade befolkningen som väntat på att att sanningen ska börja sippra ut på youtube.
Mamman får skadeståndspengarna för att hon vill bevisa att Jocke hittat på sin uppväxtberättelse och för att Jocke inte kan komma med förfalska bevis då journalen finns i goda hos BGB. Det är inte en affärsidé. Jockibois lögner om Annika är en affärsidé. Det var hans uppgång och det kommer att bli hans fall.
Vilka resurser har Jocke? Jockes advokater är chanslösa med dom där stämningarna.