2026-01-20, 05:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Nänänä. Det spreds aldrig något sånt rykte om att Jocke ville anmäla.
Det daxvaxpax spred var falsk information om ett självmord, och det var Pallal själv som outade det i tråden.

Du själv (tillsammans med 111-111) hittade då grundlöst på att det var Chrippa som iscensatt det hela. Det skrev du ut redan INNAN du talat med Pallal som - enligt dig - var den ende som visste något om ärendet vid den tidpunkten, och trots att många användare i tråden redan konstaterat att Chrippa inte hade något med saken att göra.

”Några användare tillsammans med chrippa hade en plan på att anklaga Jocke för våldtäkt på en 14-åring som sedan tog livet av sig.” skrev du.

Du fortsätter insinuera/anklaga Chrippa för allt möjligt liknande fortfarande. Det ser vi ju alla här.

Och varför i helvete skulle polisen lägga ner en utredning på grund av att folk ser igenom din BS i en Flashbacktråd?? Du är ju inte klok?!
För att Pallal hävdar inte saker han inte kan belägga, i motsats till dig. Han har både historik och konsekvens, i motsats till dig. Han bemöter argumentering, i motsats till dig. Han tänker självständigt och han har rätt, i motsats till dig.

I dom avseenden han inte varit fullt specifik med alla uppgifter och källor, så har jag kontrollerat uppgifterna själv och sett att det stämmer såväl i flera parallella tidslinjer, flera parallella intressesfärer, och stämmer med uttalanden som finns offentligt av många andra, och mycket mer.

Därför behöver jag inte skriva samma sak till Pallal som jag (och alla andra) ständigt måste upprepa till dig, och som du aldrig klarar av att svara på.

Fler dumma frågor?
Men åååh herregud det är då fan inte många IQ i dig inte? Du själv skriver ju allt det han återger, här i tråden? Pallal bara lägger ihop det du säger i olika inlägg och använder uteslutningsmetoden. Herregud, du fattar ju inte ens själv när du ljuger??
Du skriver ju själv det som avslöjar dig och utesluter möjligheter, även till mig. T.ex. Men det fattar inte du, utan du tror istället att Pallal 'måste känna någon korrupt polis som han mutar ut information genom'
”känner du någon polis som berättat vad som finns och inte?”
Herregud, kan ingen smitta den här skelögda muppen med influensa så man får lite lugn och ro i tråden några veckor. Det här var fanimej bland det mest pantade jag sett på ett tag.

Du skriver att du känner Jocke, och först trodde jag inte på det. Men nu börjar man ju faktiskt tro lite på det. För pantade männskor som är honom lojal i alla dumheter och bisarrheter som finns, är ju precis vad Jocke alltid omgett sig med. Folk som själva känner dom är helt oberoende av honom.

Åh gud. Ja, vart vill du börja (förutom det man just konstaterat ovan)?

Du hävdar att Jonna och mamman kommer överens och att Jocke och Jonnas barn har en relation med sin farmor. Stämmer inte. ( (FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg))

Du hävdar att Joakim är väldigt pälsdjursallergisk ( (FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg)) Han har haft många hundar i sitt hem i massor med år. Han har fortfarande hund, idiot. Och journalerna påvisar ingen pälsdjursallergi som barn heller, trots att undersökning gjordes just för detta innan han placeras på familjehemmet där det fanns pälsdjur.

Du skriver att Jocke genomlevt övergrepp på fritids, och att mamman inte kom till dom mötena där detta ärende skulle avhandlas. Det är lögn.
Utredningen visar att Jocke endast blev instängd i en olåst skrubb av jämnåriga barn en kort stund, och blev då mörkrädd då han uppenbart 'glömt bort' hur man använder strömbrytare för att tända taklampan, och att en bandyklubba ramlade ner i huvet på honom därinne i mörkret. Som vanligt upplever han sig själv som så mycket mer lidande än alla andra, och när han inte får gehör för detta blir han så arg, som barn, att han insinuerade sexuella övergrepp istället, i flera år, även i terapin, vilket ger mamman svåra våndor och oro för sin son.
Enligt journalerna dyker mamman upp till samtliga möten som har med detta ärendet att göra. Hon är direkt drivande i att få detta utrett i över två års tid.

Du skriver att Jocke har en bra dialog med sin biologiska pappa och dennes familj hösten 2024 och att han inte försöker gömma sig utan vill umgås med jocke och sina barnbarn. Men Jocke träffade inte pappan alls då, och ville inte göra det även då pappan föreslog det själv ( (FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg))

Du skriver att forsterföräldrarna är det som krigat med Jockes mamma som bara ställde till besvär, inte kom på uttalad tid eller förbjöd Jocke från att träffa sin pappa, och gav andra barnen presenter men Jocke fick inget. Finns inga belägg för annat än motsatsen till vad du just skrev ( (FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg))

Du har ljugit om att Jocke klarade av grundskolan ( (FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg))

Osv osv osv osv osv blir bara textvägg om jag fortsätter ..

Herrejösses, vad är det som händer med dig?

Lugna ner dig. Man tror ju för sjutton att du är direkt hotad av att det finns de som inte håller med dig, Pallal och AbsAbs.

Det är lite märkligt att du drar upp gammalt som kan ha förändrats under tidens gång.

Passar på att besvara Pallal och AbsAbs.
De människor som påstår att de aldrig ljuger är just det de gör när de påstår att de aldrig ljuger.
Jag VET att du Pallal ljuger dig blå. Jag VET att du framför allt ljuger i dm till olika användare. Jag VET att du ljuger när du påstår att du inte skriver lögner i dm.

En sak jag måste få klarhet i är:
När ni pratar om att stämplingsärendet aldrig har funnits. Menar ni för att det blev nedlagt eller att det aldrig har uttryckts i skrift?
Citera
2026-01-20, 05:38
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
VAR ÄR DE SOLKLARA BEVISEN?? Det är bevis för att du säger det? Det är precis det här JAG menar..
Att du orkar, allt har redan rapats i tråden gång efter gång efter gång men ingenting går ju in i din sirapshjärna.
Citera
2026-01-20, 10:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jocke sa December 2024 att han fått ett klipp. På klippet hörs Chrippa (enligt Jockiboi) leja en person att döda Jocke.

Vart är klippet nu?

Klippet är naturligtvis en lika stor lögn som klippet med mordhot mot Anjos barn.

Du var väl en av dom som ljög om att du hört klippet? Jag kan minnas fel, minns bara att det var dom två användare som satt i tråden minst 12 timmar varje dag och som brukade dela fotografier av Jockes privata brevväxling med polis i alla trådar.

Du har tagit fel på person.
Citera
2026-01-20, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Du har tagit fel på person.
Jag ber om ursäkt, gällande att du var en av dom som brukade dela fotografier av Jockes privata brevväxling med polis i alla trådar. Det var menat att skriva det till en annan person.

Jag har i alla fall inte sett dig göra det.

Men gällande det andra så förutsätter jag att Jocke ljugit om stämplingen han hade inspelad (jag sa i tidigare inlägg att han sagt detta i podden i December 2024, det är felaktigt, det var ute redan, men han delar med sig av det i podden i först i Januari 2025) och om att han har inspelningar i vilka Anjos barn till livet. Jocke har också påstått att han har en inspelning på när Chrippa mordhotar Julia, sannolikt är det ännu en lögn.

Hur många mordhot och stämplingar med ”vattentäta bevis” i form av ljudupptagning av brottet och sammanlagt tio ögonvittnen kan läggas ner i brist på bevis? Mordhot på sju personer, två stämplingar till grov misshandel och ett fall av anstiftan till mord menar Jocke att polisen lagt ner, i brist på bevis.
Senast redigerad av Pallal 2026-01-20 kl. 10:51.
Citera
2026-01-20, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Herrejösses, vad är det som händer med dig?

Lugna ner dig. Man tror ju för sjutton att du är direkt hotad av att det finns de som inte håller med dig, Pallal och AbsAbs.

Det är lite märkligt att du drar upp gammalt som kan ha förändrats under tidens gång.

Passar på att besvara Pallal och AbsAbs.
De människor som påstår att de aldrig ljuger är just det de gör när de påstår att de aldrig ljuger.
Jag VET att du Pallal ljuger dig blå. Jag VET att du framför allt ljuger i dm till olika användare. Jag VET att du ljuger när du påstår att du inte skriver lögner i dm.

En sak jag måste få klarhet i är:
När ni pratar om att stämplingsärendet aldrig har funnits. Menar ni för att det blev nedlagt eller att det aldrig har uttryckts i skrift?

Varför tror du att vi vill och kan krossa Jocke genom att skriva på flashback?

Klumpa inte ihop oss din knarkande avart till människa.

Jag är inte behov av att andra håller med mig eller tycker likadant. Att det är fler som delar åsikter om Jocke tar jag mer som ett kvitto på att andra observerat samma saker som jag - Jocke är en mycket störd individ.
Senast redigerad av AbsAbs 2026-01-20 kl. 11:10.
Citera
2026-01-20, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Så är det du har helt rätt❤️
Det ända jag kan säga är att jag tycker synd om Jocke som måste ha dessa galningar efter sig det är psykotiskt.
Nej jag ska köra som dom andra inte bevisa ett dugg så får det bli en glad överraskning sen.

Säg till Jocke att han bryter mot förundersökningssekretessen när han skickar vidare saker eller pratar om utredningar med dig och andra.

Det är återkommande när det gäller Jocke - sprida uppgifter går framför utredningars integritet.
Senast redigerad av AbsAbs 2026-01-20 kl. 11:10.
Citera
2026-01-20, 11:48
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Har Joakim verkligen knarkat?

Tänkte passa på och efterlysa folk som har någon form av mer kunskap gällande Jockes påstådda narkotikamissbruk.

Jocke har i många videos, i ett fåtal intervjuer, och inte minst i sin egna bok, raljerat om en närmast extrem narkotika användning under åren ca 2006-2011. Främst i form av kombinationen kokain och amfetamin, varvat med alkohol. På sidan 97 av hans bok beskriver han hur han bor i samma lägenhet som "Mottalas största knarklangare" Jimmy, med mängder av narkotika som låg helt öppet i lägenheten. (Det är även här han blandar kattmat med pasta, för han 'har ingen mat, snyft, snyft').

Men såvitt jag vet så saknas det helt och hållet vittnesmål och belägg för detta. Även Jockes gamla kompis Nemo har ifrågasatt honom framför kameran, dock inte genom att 'ställa honom mot väggen' utan genom att säga att 'det låter lite konstigt' typ. Finns heller inga vittnesmål ifrån Widell, Gustav, Filip, Martin, Danjal, Jockes bröder eller föräldrar, Jockes flickvän Emelie m.fl. eller någon annan som fanns omkring Jocke då.

Ovanpå detta har Joakim under dessa år haft enbart socialtjänsten som inkomstkälla, vilket gör ett blandmissbruk av stora proportioner nästan omöjligt. Soc-bidrag då får man vara glad om man har 500kr kvar efter att alla avgifter och mat och hygienartiklar är betalda.

Kombinationen kokain och amfetamin är starkt centralstimulerande, med kraftigt förhöjd vakenhet, ökad impulsivitet och agitation, minskat sömnbehov och kraftg belastning på hjärtat, kärl och CNS, ofta med svår ångest, paranoia eller psykotiska symptom och ett snabbt funktionsbortfall.

Joakim nämner ingenting om sådana perioder överhuvudtaget i sin bok och han har aldrig nämnt såna effekter i intervjuer heller. Att missbruka dessa över 5-6 års tid skulle ha avgett mycket tydliga konsekvenser, sociala problem med betalningar till kranar, och en mycket synlig förändring på Jockes utseende. Jockes utseende har varit nästan konsekvent under just dom åren, och inte ändrats nämnvärt alls. T.,ex. kraftiga viktfluktueringar, hudförändringar, svåra problem med munhygien och tandstatus, tydligt åldrande utseende, med skakighet, rastlöshet och motoriska problem. Inget sånt syns alls, och Jocke talar inte om sånt heller.

Jag har svårt att tänka mig att Jocke ens skulle våga dra en lina koks för första gången på krogen, med tanke på hur översensitivt rädd han är för allt som är okänt. Jag har faktiskt aldrig nånsin sett Jocke dyngpackad i någon video eller TV-program nånstans, inte heller i Kungarna av Tylösand. Enda gången är när han ligger i poolen och är trött, men ändå reagerar glasklart på andra människors tilltal och sluddrar inte överhuvudtaget. Att han spyr till höger och vänster, det gör människor med känslig personlighet även vid måttligt intag av alkohol.

På sidan 67 i sin bok Monster skriver Jocke om upplevelser från att sniffa butangas:
När jag satt där med påsen i handen kunde jag plötsligt se de mest sjuka saker. Jag såg tjocka tomtar med vitt skägg, små lustiga vättar och gigantiska myggor.
Jag såg hela romerska armén komma marcherande rakt emot mig. En annan gång råkade jag sänka blicken, och såg då att handen och armen saknade hud. Det var bara naket kött, senor och vener, och från påsen gick det en tjock åder direkt till mitt hjärta. Jag kände samtidigt att det var något konstigt med mitt huvud, och när jag la den andra handen på det förstod jag att det hade spruckit mitt itu. Alldeles kallsvettig av skräck vred jag på mitt spruckna huvud och såg på min kompis. Också hans huvud var helt spräckt och ansiktet var skinnflått.
De flesta beskrivningar från medicinsk litteratur av hallucinationer från butangas är kortvariga synförvrängningar, fragmentariska, ofta ljus- eller färgeffekter, inte komplexa scenarier med helt utvecklade berättelser om romerska arméer, skinnflådda kroppar och spruckna huvuden.

Folk som haft ett svårt narkotikamissbruk brukar raljera om det länge efteråt, ha många historier om missöden, lågpunkter, dråpliga berättelser, missöden osv, men Jocke har aldrig nånsin talat om sånt. Ingenstans nämner han någonsin heller den extremt svåra ansträngningen och livsförändringen att upphöra med att använda droger, eller något som ens är relaterat till det. Efter ca 5 års missbruk är sånt nästan aldrig möjligt att bryta helt utan stort utomstående stöd - särskilt inte för en känslig personlighet som Jocke är.
Man brukar även ha en inkörsport till missbruk som eskalerar gradvis. Jocke nämner inte ett ord om någon eskalering nånstans. Rätt vad det är, så bara är super-missbruket där. Pang bara.

Ca 2015, efter 3 år med Jonna, skaffar dom en liten hund som Jocke döper till "Affe". Affe är grova knarkares slangnamn på Amfetamin. Känns inte trovärdigt att man då döper sin älskade hund till namnet för ett tidigare långvarigt missbruk.

Finns här någon som känner till mer detaljerat om Jocke faktiskt har använt narkotika i någon form överhuvudtaget?
Jag talar inte om när Jocke säger han snittade Butan på LUV-hemmet Galaxen, utan efteråt.

Vore mycket intressant att höra. Är öppensinnat nyfiken.

Jag tror inte att han har knarkat. Utöver det du redan skrivit har han alltid varit för fet för att misstas för tjackis. Tittar man på hans gamla bloggbilder/KaT/klipp på youtube från tiden för "missbruket" ser man ett hälsosamt lager underhudsfett.

Jag fyller på med ännu en relevant frågeställning på liknande tema:
Har Joakim verkligen knullat?

Nu har han ju skaffat barn, så man får anta att han knullat minst tre gånger med Jonna (fyra, om man räknar porrisen han la upp mot hennes vilja) men hur står det till med sanningshalten i hans påståenden om tidigare erövringar?
Jag vet att han la ut något i stil med dagens knull/dagens hora (?) på sin blogg, men kan inte en del av tjejerna som lagts ut där råkat ut för samma behandling som vissa uppgifter i tråden gör gällande att en ung Jonna fick?
Dvs att Lundell, då Jockiboi, blir nekad sex och därför (naturligtvis) på bloggen hänger ut tjejen som hora och påstår att de haft sex.

Här påstår Lundell att han legat med ungefär 700 personer. (00:50)
https://www.youtube.com/watch?v=WxO64uoivGk

Det känns osannolikt att en inte direkt underskön, kroniskt pank blandmissbrukare som ständigt balanserar på gränsen till hemlöshet skulle ha tid och ork att leta upp och nedlägga 700 mindre nogräknade kvinnor. Ska tilläggas att han inte specificerar kön på sina erövringar, kan hända det finns några män med i leken, jag vet inte hur många bögar som uppehöll sig i Östergötland under den aktuella tiden.

Om siffran 700 eller något i den häraden nu stämmer, borde det finnas vittnesmål från tjejer han knullat med? Jag kan tänka mig att det sitter hårt inne att erkänna att man knullat med Jockiboi, men någon måste väl någon gång ha delat med sig av informationen till sina vänner/bekanta?
Han är ju ändå kändis.
Citera
2026-01-20, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Journalerna låg ute men bakom betalvägg innan, han delade dom på sin YouTube strax innan dokumentären. Hans följare är inte kända för att vara källkritiska och visningarna har inte ens ökat med 20 000 efter dokumentären sändes.

Hans mest militanta följare har inte faktakollat innan dom kritiserat BGB och dokumentären.

Det här får mig att fundera på för vem den här fyra timmar långa filmen egentligen var tänkt.

Allmänheten känns tveksamt, både på grund av längden och formatet. Det är inget man tittar på för att bara få grepp om dokumentären.
Journalister eller kritiker? I så fall är den märkligt ostrukturerad och svår att använda i sak.

Och om den främst var tänkt för de mest lojala följarna så är det också lite märkligt. Den verkar inte riktigt fungera som ett verktyg för att peka ut konkreta fel eller driva någon egen granskning vidare, utan mer som något man hänvisar till i största allmänhet.

Det är inte en värdering, utan en genuin fundering kring vem mottagaren var tänkt att vara och vad man trodde att tittaren skulle göra efteråt.
Citera
2026-01-20, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Det här får mig att fundera på för vem den här fyra timmar långa filmen egentligen var tänkt.

Allmänheten känns tveksamt, både på grund av längden och formatet. Det är inget man tittar på för att bara få grepp om dokumentären.
Journalister eller kritiker? I så fall är den märkligt ostrukturerad och svår att använda i sak.

Och om den främst var tänkt för de mest lojala följarna så är det också lite märkligt. Den verkar inte riktigt fungera som ett verktyg för att peka ut konkreta fel eller driva någon egen granskning vidare, utan mer som något man hänvisar till i största allmänhet.

Det är inte en värdering, utan en genuin fundering kring vem mottagaren var tänkt att vara och vad man trodde att tittaren skulle göra efteråt.
Av samma anledning han anmäler brott Chrippa inte har utsatt honom för, han kan peka på dokumentationen, den gör att han kan ljuga om innehållet för fansen kommer inte ta reda på innehållet i dokumentationen. ”Mordhoten” mot Anjos barn med en inspelning och 8 vittnen är ett av många exempel. Fansen skriker att det är sant för att det finns 8 vittnen och en inspelning, men vad sa alla vittnen? Att Jocke ljög. Vad fanns på inspelningen? En arg Chrippa som inte var det minsta hotfull eller minsta lilla hot mot en enda person.

Jocke är jetijetijetlarg: ”Svt gör detta för att dom måste få upp tittarsiffrorna, BGB är bara avundsjuk på mina kristaller, han sprider desinformation, fulklipper, vinkar, utsätter mig för trauma och tar alla utsatta barns trauma ifrån dom. Alla bevis finns i mina papper, dom finns på min YouTube för alla dom vill se att jag inte ljuger.”

*orcher lyssnar på böien*
*orcher kontrollerar inte ifall böien talar sanning, för (papegoja): ”alla bevis finns i hans papper” *
*orcher attackerar BGB och berättar att alla bevis finns i böiens papper*
Senast redigerad av Pallal 2026-01-20 kl. 13:18.
Citera
2026-01-20, 13:31
Medlem
Byxan81s avatar
[quote=Gaupe|94079956]
Jag tror inte att han har knarkat. Utöver det du redan skrivit har han alltid varit för fet för att misstas för tjackis. Tittar man på hans gamla bloggbilder/KaT/klipp på youtube från tiden för "missbruket" ser man ett hälsosamt lager underhudsfett.

Nu har han ju skaffat barn, så man får anta att han knullat minst tre gånger med Jonna (fyra, om man räknar porrisen han la upp mot hennes vilja) men hur står det till med sanningshalten i hans påståenden om tidigare erövringar?
Jag vet att han la ut något i stil med dagens knull/dagens hora (?) på sin blogg, men kan inte en del av tjejerna som lagts ut där råkat ut för samma behandling som vissa uppgifter i tråden gör gällande att en ung Jonna fick?
Dvs att Lundell, då Jockiboi, blir nekad sex och därför (naturligtvis) på bloggen hänger ut tjejen som hora och påstår att de haft sex.

Det känns osannolikt att en inte direkt underskön, kroniskt pank blandmissbrukare som ständigt balanserar på gränsen till hemlöshet skulle ha tid och ork att leta upp och nedlägga 700 mindre nogräknade kvinnor. Ska tilläggas att han inte specificerar kön på sina erövringar, kan hända det finns några män med i leken, jag vet inte hur många bögar som uppehöll sig i Östergötland under den aktuella tiden.

Om siffran 700 eller något i den häraden nu stämmer, borde det finnas vittnesmål från tjejer han knullat med? Jag kan tänka mig att det sitter hårt inne att erkänna att man knullat med Jockiboi, men någon måste väl någon gång ha delat med sig av informationen till sina vänner/bekanta?
Han är ju ändå kändis.

Enligt Jockes bok Monster, så fick tjejerna själva skicka in ansökningar om att knulla med honom, så han kunde ge dom betyg. De flesta hade enligt Joakim modelutseende. Ansökningarna strömmade in enligt Jocke.
Senast redigerad av Byxan81 2026-01-20 kl. 13:33.
Citera
2026-01-20, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det var väl daxvaxpax som startade ryktet vilket Jocke ville anmäla med tanke dom grova sakerna som spreds som du sen stoppade.
Vad jag vet så skickades en anmälan in men har säkert lagts ner eftersom det är så många troll här inne.
Jag ger dig den du öppnade upp dig och berättade vad som pågick men du förstår väl också att det inte känns så kul för den som är utsatt eller?
Jag fick bara känslan att du kände en polis eftersom du verkar ha sån insyn om vad som händer.

Jag tror du överskattar vilken betydelse forumdiskussioner har i sådana här sammanhang.
Det som skrivs på forum som Flashback, Reddit, X eller liknande har ingen som helst relevans för en polisanmälan. Inlägg på nätforum kan inte användas som grund, bevis eller stöd i ett ärende, oavsett innehåll.

Det enda som möjligen kan hända är att någon privatperson blir nyfiken och själv letar vidare efter verifierbara, externa uppgifter. Det kan till exempel handla om handlingar, inspelningar, vittnesuppgifter eller sammanställda tidslinjer. Men då är det de uppgifterna som i så fall bedöms, inte vad som skrivits på ett forum.

Forum har helt enkelt ingen faktisk makt i den typen av processer.
Citera
2026-01-20, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe

Han är ju ändå kändis.

Ingen tror väl på allvar att den fule lille gubbpojken skulle ha haft sex med 700 tjejer.

Hahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in