2026-07-21, 22:34
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Vi har tre stämningar att se fram emot i höst!! Kanske tom fyra om Axel bestämmer sig för att ge en känga till Al Bundy också.

Citat:
Jag syftade på stämningen från Jockeboys morsa.

Hela bajsligan ska dras inför skranket, det är detta vi väntat på i flera år
Syfta på detta?
Citera
2026-07-21, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jag förstår din poäng om att grovt förtal ska tas på allvar. Jag köper absolut ditt argument om allmänprevention att det kan finnas ett värde i att rättsprocesser visar för en stor publik vad lagen faktiskt innebär och var gränserna går. Men man måste kunna ha två tankar i huvudet samtidigt.

Ingen av de här profilerna har rent mjöl i påsen. Jocke firade offentligt när hans egen bror hamnade i fängelse, så det handlar inte direkt om oskyldiga offer här. Hela den här grejen med alla anmälningar, motanmälningar, anti-tröjor och videor som strikas har förvandlats till en fars som aldrig tar slut.

Det har blivit en ren lekstuga där båda sidor har smuts på händerna, men ändå använder rättsväsendet som ett strategiskt verktyg för att sänka varandra. Samtidigt sitter hatare på Flashback och matar den här cirkusen med uppmärksamhet.

Visst är mitt förslag om att stoppa plattformarnas pengar är lite av ett önsketänkande. Men min poäng är att det som du kallar låtsasanmälningar i praktiken har satts i system. Polisen och domstolar ska inte behöva agera sandlådedomare i ett personligt nätkrig där drivkraften i slutändan handlar om klick, PR och drama.

Jocke, Anjo och Rask har lagt grunden för den här kulturen i åratal. Men skulden för att det spårar ur just nu ligger hos de nya aktörerna.
Skrilla och Medviktarna dök upp från ingenstans som ett par självutnämnda riddare som skulle rädda Mamman och den tokiga grannen.
När dokumentären Hatet väl var klar och Medviktarna gjort sin dokumentär om Rask och visningarna började rulla in kunde de inte sluta.
Nu har gått så långt att Mamman anmäler Jocke och kräver skadestånd visar bara att de har grävt upp gamla familjetvister och förvandlat juridiken till en ren affärsidé för att tjäna pengar.
Det klingar extremt illa

Ingen vet hur detta slutar, men det handlar om rysk roulette med deras egna plånböcker som insats.
Skulle gissa att Mamman till slut får sina skadeståndspengar, vilket tyvärr bara kommer bevisa för de nya aktörerna att drama är lönsamt.
Mellan Skrilla och Rask slutar det nog med att allt läggs ner, eller så slår det tillbaka så hårt att Skrilla får betala betydligt mer i rättegångskostnader än vad han kräver från början.
Hur det går mellan Medviktarna och Jocke är ett stort frågetecken, men att ge sig in i en juridisk fajt mot Jockes advokater och resurser är ekonomiskt självmord.
Det är en crazy cirkus där man investerar i polisanmälningar för att kunna skörda klick under tiden.

🎟️ The main attraction🎪
Medviktarna har rent mjöl i påsen, alla i temu har rent mjöl i påsen när jag tänker efter. Vad åsyftar du med att dom har smuts på händerna, att dom inte tog på sig silkeshandskarna när dom dök in i gubbarnas sandlåda?

Du är ute och cyklar. Temu använder rättsväsendet på rätt sätt, dom anmäler brott av rätt orsaker. Sekten missbrukar rättsväsendet för att förstöra liv, påverka narrativet, tysta kitiker och censurera kritik.

Minns du när Jockiboi anmälde Linnea för barnfridsbrott och skickade orosanmälningar i smyg på Chrippa? När han fejkade stämplingen, att Chrippa hotat Anjos barn och 20-30 andra brott? Varför har inte Jocke stämt Chrippa för stämplingen, för inte ljuger väl Jockiboi och Anjo om något så allvarligt?

Du är en av dom där hatarna på flashback.

Upplever du att det har spårat ur? Vad dom nya kreatörerna gjort som är värre eller en upptrappning jämfört med vad Sekten gjort? Jag upplever det som en halvdan energimatchning med silkesvantar - en nedtrappning. Dom har aldrig ljugit, berett sig tillträde till någon annan människas hem, filmat eller fotograferat in i någon annan människas hem och läckt foton och filmer i gruppchattar, på youtube och andra plattformar, har inte kontaktat grannar, ex och vänner till sekten med avsikten att tillskansa sig skvaller, drevat igång följare till obefogade orosanmälningar, gjort 20-30 polisanmälningar för 20-30 helt påhittade brott, spelat in och visat upp sektens barn i dramacontent, tagit kontakt med polisläckor och socialtjänstläckor och använda materialet i content, dom har aldrig mutat någon för att barn inte ska få träffa en föräldrarna, inte ljugit om att någon är en våldtäktsman. Jag kan fortsätta.

Dom dök upp som räddare i nöden för en hel generations hjärntvättade halvapor och för normalbegåvade befolkningen som väntat på att att sanningen ska börja sippra ut på youtube.

Mamman får skadeståndspengarna för att hon vill bevisa att Jocke hittat på sin uppväxtberättelse och för att Jocke inte kan komma med förfalska bevis då journalen finns i goda hos BGB. Det är inte en affärsidé. Jockibois lögner om Annika är en affärsidé. Det var hans uppgång och det kommer att bli hans fall.

Vilka resurser har Jocke? Jockes advokater är chanslösa med dom där stämningarna.
Citera
2026-07-21, 23:33
Medlem
Citat:
Har vi fått datum på när den blonderade jättebebisen ska infinna sig i rätten?

Vi har tre stämningar att se fram emot i höst!! Kanske tom fyra om Axel bestämmer sig för att ge en känga till Al Bundy också.

Någon som ska dit? Vi kanske hyr en buss och gör en helg av det?
Låt oss göra en repris på Lokverkstan och boka en partybuss med Skilleras största supporters och en deltidsnykter kåkfarare på steroider.

Liknelsen är sylvass men ändå inte. Al Bundy var snygg, omtyckt och intelligent. Al Bundy från Shein.

OT: Jonnas sålde nyligen av Jockes Sheinkläder på Tradera. Men företaget går bra?
Senast redigerad av Pallal 2026-07-21 kl. 23:36.
Citera
Igår, 00:26
Medlem
Citat:
Ja, det återstår att se vad som stämmer när allt prövas, om advokaterna gör bort sig eller inte.
Jag tar det som sägs med en rejäl nypa salt så länge

Det ska faktiskt bli riktigt intressant att se vad rättsväsendet säger om Jockes stämning av medviktarna.

Återigen, jag är inte jurist men jag uppfattar den stämningen som riktigt jävla desperat och efterbliven.

Möjligen att medviktarna kan komma att behöva betala nån tusenlapp för att det använt hans namn för att sälja nått.

Hur det än slutar i rätten kommer Jocke förlora på det i det stora hela.

Precis som med alla dessa dårar. Ju mer Jockiboi visar av sitt sanna jag, dess då mer gör de bort sig
Senast redigerad av Ralfhead Igår kl. 00:47.
Citera
Igår, 00:41
Medlem
Vad hände egentligen med den där dokumentären som skulle sätta massa flasbackare på plats?

Jag väntar fortfarande på att bli konfronterad i trapphuset av nån journalist från ”in your head media”

Varför dyker de inte upp?! Jag lovar att jag kommer svara på alla era frågor! Ni får gärna ta fram inlägg från Flashback som svider i stjärten så lovar jag att bemöta de också.

Sen kommer jag ha en del frågor till er som jag kommer utkräva svar på…
Senast redigerad av Ralfhead Igår kl. 00:49.
Citera
Igår, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Vad hände egentligen med den där dokumentären som skulle sätta massa flasbackare på plats?

Jag väntar fortfarande på att bli konfronterad i trapphuset av nån journalist från ”in your head media”

Varför dyker de inte upp?! Jag lovar att jag kommer svara på alla era frågor! Ni får gärna ta fram inlägg från Flashback som svider i stjärten så lovar jag att bemöta de också.

Någon la upp ett klipp från ”Sanningen” måste fram igår, i det sa Jocke att dom beviljats ekonomiskt stöd från Svenska Filminstitutet och ska börja filma snart. Jag har inte hört honom prata om några andra filmplaner än den ”dokumentären”.

Förmodligen går stödet Svenska Filminstitutet beviljat till ett riktigt mörkt och kladdigt maktmissbruk och Jockes sedvanliga utpressning och hot mot kritiker. Att Svenska Filminstitutet skulle finansiera en dokumentär som skadar vår grundlagsskyddade yttrandefrihet fanns inte med på min bingobricka.
Senast redigerad av Pallal Igår kl. 01:22.
Citera
Igår, 01:22
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jocke sa i podden att dom fått ekonomiskt stöd från Svenska Filminstitutet och ska börja filma snart. Jag har inte hört honom prata om några andra filmplaner än den ”dokumentären”.

Förmodligen går stödet Svenska Filminstitutet beviljat till ett riktigt mörkt och kladdigt maktmissbruk och Jockes sedvanliga utpressning och hot mot kritiker. Att Svenska Filminstitutet skulle finansiera en dokumentär som skadar vår grundlagsskyddade yttrandefrihet fanns inte med på min bingobricka.
Borde det inte finnas här då?
https://www.filminstitutet.se/sv/sok-stod/produktionsstod/
Citera
Igår, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Borde det inte finnas här då?
https://www.filminstitutet.se/sv/sok-stod/produktionsstod/
Jag skummade igenom det igår och dom färskaste publikationerna var inte direkt dagsfärska.
Citera
Igår, 01:29
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Medviktarna har rent mjöl i påsen, alla i temu har rent mjöl i påsen när jag tänker efter. Vad åsyftar du med att dom har smuts på händerna, att dom inte tog på sig silkeshandskarna när dom dök in i gubbarnas sandlåda?

Du är ute och cyklar. Temu använder rättsväsendet på rätt sätt, dom anmäler brott av rätt orsaker. Sekten missbrukar rättsväsendet för att förstöra liv, påverka narrativet, tysta kitiker och censurera kritik.

Minns du när Jockiboi anmälde Linnea för barnfridsbrott och skickade orosanmälningar i smyg på Chrippa? När han fejkade stämplingen, att Chrippa hotat Anjos barn och 20-30 andra brott? Varför har inte Jocke stämt Chrippa för stämplingen, för inte ljuger väl Jockiboi och Anjo om något så allvarligt?

Du är en av dom där hatarna på flashback.

Upplever du att det har spårat ur? Vad dom nya kreatörerna gjort som är värre eller en upptrappning jämfört med vad Sekten gjort? Jag upplever det som en halvdan energimatchning med silkesvantar - en nedtrappning. Dom har aldrig ljugit, berett sig tillträde till någon annan människas hem, filmat eller fotograferat in i någon annan människas hem och läckt foton och filmer i gruppchattar, på youtube och andra plattformar, har inte kontaktat grannar, ex och vänner till sekten med avsikten att tillskansa sig skvaller, drevat igång följare till obefogade orosanmälningar, gjort 20-30 polisanmälningar för 20-30 helt påhittade brott, spelat in och visat upp sektens barn i dramacontent, tagit kontakt med polisläckor och socialtjänstläckor och använda materialet i content, dom har aldrig mutat någon för att barn inte ska få träffa en föräldrarna, inte ljugit om att någon är en våldtäktsman. Jag kan fortsätta.

Dom dök upp som räddare i nöden för en hel generations hjärntvättade halvapor och för normalbegåvade befolkningen som väntat på att att sanningen ska börja sippra ut på youtube.

Mamman får skadeståndspengarna för att hon vill bevisa att Jocke hittat på sin uppväxtberättelse och för att Jocke inte kan komma med förfalska bevis då journalen finns i goda hos BGB. Det är inte en affärsidé. Jockibois lögner om Annika är en affärsidé. Det var hans uppgång och det kommer att bli hans fall.

Vilka resurser har Jocke? Jockes advokater är chanslösa med dom där stämningarna.

Men lägg ner det där trötta Flashback snacket med att stämpla folk som Jockes hundar, betalda krigare eller sektmedlemmar så fort man inte köper ert svartvita narrativ till 100 %. Det blir bara så jävla pinsamt.

Om du faktiskt hade bemödat dig att läsa vad jag har skrivit här i tråden tidigare så vet du att jag har kallat Jocke för en pengakåt kvacksalvare och sågat hans spökjakter totalt. Ogillar att han leker med demoner och är besatt av pengarna som det drar in.

När det gäller Anjo och Rask har jag knappt några åsikter alls. Anjo gör väl okej videor ibland och Rask funkar som bakgrundsbrus när man diskar, Jag bor inte i deras trådar.

Min poäng har hela tiden handlat om juridiken och den mediala bumerangeffekten, inte om att försvara Jocke.

Är jag en av hatarna? Njah jag har väl lite mer åsikter om Chrippa & Linnea än Jocke, Anjo och Rask och visst....
Ska bli kul och se vad Medviktarnas och Axels BANGER är för något. Kommr det hjälpa? Eller stjälpa?
Eller är det bara blabla som inte leder någon vart? Kommer det förändra min syn på Julia?
Julia är nog inte en person jag skulle lita på helt 100 och inte Linnea heller.
Tror inte man kan lita på någon av de inblandade i detta så ja... dom alla har smutsiga händer.

Och jag tycker att dessa digitala torpeder förvandlar Mammans rättsprocess till en dokusåpa.
Och... Kan hända att jag ändrar min åsikt. Vi får väl se
Senast redigerad av Tarmstuvning Igår kl. 01:49.
Citera
Igår, 01:44
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead

Haha jag väntar jag också Det var även någon som skrev att jag skulle bli avslöjad i HATET
dokumentären. Jag väntade jättemycket. Trodde jag skulle bli kändis typ men inte då .. Jag var
inte med någonstans.
Citera
Igår, 08:43
Medlem
Citat:
Men lägg ner det där trötta Flashback snacket med att stämpla folk som Jockes hundar, betalda krigare eller sektmedlemmar så fort man inte köper ert svartvita narrativ till 100 %. Det blir bara så jävla pinsamt.

Om du faktiskt hade bemödat dig att läsa vad jag har skrivit här i tråden tidigare så vet du att jag har kallat Jocke för en pengakåt kvacksalvare och sågat hans spökjakter totalt. Ogillar att han leker med demoner och är besatt av pengarna som det drar in.

När det gäller Anjo och Rask har jag knappt några åsikter alls. Anjo gör väl okej videor ibland och Rask funkar som bakgrundsbrus när man diskar, Jag bor inte i deras trådar.

Min poäng har hela tiden handlat om juridiken och den mediala bumerangeffekten, inte om att försvara Jocke.

Är jag en av hatarna? Njah jag har väl lite mer åsikter om Chrippa & Linnea än Jocke, Anjo och Rask och visst....
Ska bli kul och se vad Medviktarnas och Axels BANGER är för något. Kommr det hjälpa? Eller stjälpa?
Eller är det bara blabla som inte leder någon vart? Kommer det förändra min syn på Julia?
Julia är nog inte en person jag skulle lita på helt 100 och inte Linnea heller.
Tror inte man kan lita på någon av de inblandade i detta så ja... dom alla har smutsiga händer.

Och jag tycker att dessa digitala torpeder förvandlar Mammans rättsprocess till en dokusåpa.
Och... Kan hända att jag ändrar min åsikt. Vi får väl se
Jättebra, men du har fortfarande inte lyckats redogöra för det smutsiga mjölet i påsen. När kommer jämförelsen?

Dokumentärteamet är förmodligen superintresserade av någon som drar den taskiga slutsatsen att någon som haft (har?) "Jävligt rik" som alias och regplåt är pengakåt. Det där med att ha Rask i bakgrunden och att bara tycka att Anjo är okej är det som kommer få Lise Bergvall och Alexander Eriksson att knacka på dörren och ifrågasätta varför du är så mörk och kladdig.

Först jagas något memekonto som grävt upp att Jockiboi säger att han lovar att tala sanning och därefter berättar att han betalat för prostituerade två gånger. Och efter det kommer de ge sig på de som uttryckligen säger "jag har ingen åsikt" och kämpar för sitt liv för att framstå som den upplysta centristen. Jepp.

Nej men allvarligt, stå för din åsikt bara? Vi bor i Sverige, det är tillåtet att tycka att Jocke/Anjo/Rask/Motvikt är jättebra och att deras kritiker är himla dumma. Men det känns som att du egentligen inte vet varför du tycker så och att du låtsas vara lite neutral för att slippa göra en ANALYYYYS av dina egna värderingar. Du framstår som lika vek som gråtbögen i Norrköping. "Jag vill bara vara ifred och säga att ingen har rent mjöl i påsen utan att behöva motivera det!"
Citera
Igår, 09:27
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Jättebra, men du har fortfarande inte lyckats redogöra för det smutsiga mjölet i påsen. När kommer jämförelsen?

Dokumentärteamet är förmodligen superintresserade av någon som drar den taskiga slutsatsen att någon som haft (har?) "Jävligt rik" som alias och regplåt är pengakåt. Det där med att ha Rask i bakgrunden och att bara tycka att Anjo är okej är det som kommer få Lise Bergvall och Alexander Eriksson att knacka på dörren och ifrågasätta varför du är så mörk och kladdig.

Först jagas något memekonto som grävt upp att Jockiboi säger att han lovar att tala sanning och därefter berättar att han betalat för prostituerade två gånger. Och efter det kommer de ge sig på de som uttryckligen säger "jag har ingen åsikt" och kämpar för sitt liv för att framstå som den upplysta centristen. Jepp.

Nej men allvarligt, stå för din åsikt bara? Vi bor i Sverige, det är tillåtet att tycka att Jocke/Anjo/Rask/Motvikt är jättebra och att deras kritiker är himla dumma. Men det känns som att du egentligen inte vet varför du tycker så och att du låtsas vara lite neutral för att slippa göra en ANALYYYYS av dina egna värderingar. Du framstår som lika vek som gråtbögen i Norrköping. "Jag vill bara vara ifred och säga att ingen har rent mjöl i påsen utan att behöva motivera det!"

Bara att lyssna på den där Axel Öhman eller vad han nu heter får mig att stänga av direkt. Han har ett hemskt språkbruk, ingen i min umgängeskrets pratar så och redan där blir det bara smutsigt för mig. Och gällande Motviktarna som lägger så galet många timmar på att göra en dokumentär om en liten byfåne som Rask... ja, det får mig verkligen att lägga pannan i djupa veck. Hade jag fått se den här roadtrippen de gör nu först så kanske jag hade tyckt annorlunda, men där har du min redogörelse i alla fall.

Det känns som att vissa här inne helt har tappat fästet i verkligheten och sitter och hejar på digitala torpeder som om det vore fotboll.

Så ja, jag är väl jättemörk och kladdig då Och ja, jag utgår från mina egna värderingar, När det gäller det rättsliga de är insyltade i så hoppas jag bara att domare och utredare gör sitt jobb.

Framstår jag som vek i dina ögon? Haha, ja men tyck det då. Ska jag behöva sänka mig till er nivå och sitta och kasta skällsord som inte ens mina egna barn använder för att framstå som ”tuff”? Nej tack.
Senast redigerad av Tarmstuvning Igår kl. 09:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in