2026-07-20, 14:51
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Skillnad på anmälning och anmälning. Alla jävla låtsasanmälningar från ffa Rask och Jockiboi borde bötfällas för resursslöseri men bra om brott som förtal anmäls, i synnerhet när det begås offentligt inför hundratusentals tittare. Inte minst för att visa för en stor publik vad lagen faktiskt innebär.

I mitt tycke är förtal ett värre brott än till exempel misshandel i många avseenden. Ett slag i ansiktet och du har ont i näsan några dagar, sen är det över. Förtalad och du kan få din sociala tillvaro förstörd för all framtid.

Det är uppenbarligen många som fortfarande inte förstår vad förtal är och vilken skada det kan göra (trots att de dömts för brottet) och behöver lära sig den hårda vägen. Annars kommer de aldrig sluta.

Jag förstår din poäng om att grovt förtal ska tas på allvar. Jag köper absolut ditt argument om allmänprevention att det kan finnas ett värde i att rättsprocesser visar för en stor publik vad lagen faktiskt innebär och var gränserna går. Men man måste kunna ha två tankar i huvudet samtidigt.

Ingen av de här profilerna har rent mjöl i påsen. Jocke firade offentligt när hans egen bror hamnade i fängelse, så det handlar inte direkt om oskyldiga offer här. Hela den här grejen med alla anmälningar, motanmälningar, anti-tröjor och videor som strikas har förvandlats till en fars som aldrig tar slut.

Det har blivit en ren lekstuga där båda sidor har smuts på händerna, men ändå använder rättsväsendet som ett strategiskt verktyg för att sänka varandra. Samtidigt sitter hatare på Flashback och matar den här cirkusen med uppmärksamhet.

Visst är mitt förslag om att stoppa plattformarnas pengar är lite av ett önsketänkande. Men min poäng är att det som du kallar låtsasanmälningar i praktiken har satts i system. Polisen och domstolar ska inte behöva agera sandlådedomare i ett personligt nätkrig där drivkraften i slutändan handlar om klick, PR och drama.

Jocke, Anjo och Rask har lagt grunden för den här kulturen i åratal. Men skulden för att det spårar ur just nu ligger hos de nya aktörerna.
Skrilla och Medviktarna dök upp från ingenstans som ett par självutnämnda riddare som skulle rädda Mamman och den tokiga grannen.
När dokumentären Hatet väl var klar och Medviktarna gjort sin dokumentär om Rask och visningarna började rulla in kunde de inte sluta.
Nu har gått så långt att Mamman anmäler Jocke och kräver skadestånd visar bara att de har grävt upp gamla familjetvister och förvandlat juridiken till en ren affärsidé för att tjäna pengar.
Det klingar extremt illa

Ingen vet hur detta slutar, men det handlar om rysk roulette med deras egna plånböcker som insats.
Skulle gissa att Mamman till slut får sina skadeståndspengar, vilket tyvärr bara kommer bevisa för de nya aktörerna att drama är lönsamt.
Mellan Skrilla och Rask slutar det nog med att allt läggs ner, eller så slår det tillbaka så hårt att Skrilla får betala betydligt mer i rättegångskostnader än vad han kräver från början.
Hur det går mellan Medviktarna och Jocke är ett stort frågetecken, men att ge sig in i en juridisk fajt mot Jockes advokater och resurser är ekonomiskt självmord.
Det är en crazy cirkus där man investerar i polisanmälningar för att kunna skörda klick under tiden.

🎟️ The main attraction🎪
Senast redigerad av Tarmstuvning 2026-07-20 kl. 14:53.
2026-07-20, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jag förstår din poäng om att grovt förtal ska tas på allvar. Jag köper absolut ditt argument om allmänprevention att det kan finnas ett värde i att rättsprocesser visar för en stor publik vad lagen faktiskt innebär och var gränserna går. Men man måste kunna ha två tankar i huvudet samtidigt.

Ingen av de här profilerna har rent mjöl i påsen. Jocke firade offentligt när hans egen bror hamnade i fängelse, så det handlar inte direkt om oskyldiga offer här. Hela den här grejen med alla anmälningar, motanmälningar, anti-tröjor och videor som strikas har förvandlats till en fars som aldrig tar slut.

Det har blivit en ren lekstuga där båda sidor har smuts på händerna, men ändå använder rättsväsendet som ett strategiskt verktyg för att sänka varandra. Samtidigt sitter hatare på Flashback och matar den här cirkusen med uppmärksamhet.

Visst är mitt förslag om att stoppa plattformarnas pengar är lite av ett önsketänkande. Men min poäng är att det som du kallar låtsasanmälningar i praktiken har satts i system. Polisen och domstolar ska inte behöva agera sandlådedomare i ett personligt nätkrig där drivkraften i slutändan handlar om klick, PR och drama.

Jocke, Anjo och Rask har lagt grunden för den här kulturen i åratal. Men skulden för att det spårar ur just nu ligger hos de nya aktörerna.
Skrilla och Medviktarna dök upp från ingenstans som ett par självutnämnda riddare som skulle rädda Mamman och den tokiga grannen.
När dokumentären Hatet väl var klar och Medviktarna gjort sin dokumentär om Rask och visningarna började rulla in kunde de inte sluta.
Nu har gått så långt att Mamman anmäler Jocke och kräver skadestånd visar bara att de har grävt upp gamla familjetvister och förvandlat juridiken till en ren affärsidé för att tjäna pengar.
Det klingar extremt illa

Ingen vet hur detta slutar, men det handlar om rysk roulette med deras egna plånböcker som insats.
Skulle gissa att Mamman till slut får sina skadeståndspengar, vilket tyvärr bara kommer bevisa för de nya aktörerna att drama är lönsamt.
Mellan Skrilla och Rask slutar det nog med att allt läggs ner, eller så slår det tillbaka så hårt att Skrilla får betala betydligt mer i rättegångskostnader än vad han kräver från början.
Hur det går mellan Medviktarna och Jocke är ett stort frågetecken, men att ge sig in i en juridisk fajt mot Jockes advokater och resurser är ekonomiskt självmord.
Det är en crazy cirkus där man investerar i polisanmälningar för att kunna skörda klick under tiden.

🎟️ The main attraction🎪

Jockiboiis mamma Annika Berg har inte stämt sin påsögade ursäkt till son för att tjäna pengar. Hade så varit fallet hade hon kunnat lägga till två nollor till sitt skadeståndsyrkande.

Vidare svamlar och raljerar du fritt om "låtsasanmälningar". Det är, som tur är, inte din sak att bedöma vad som är på låtsas eller inte, ty du är alltför okunnig och efterbliven för det. Låt domstolen göra den bedömningen istället...
2026-07-20, 16:45
Medlem
Citat:
Att skadeståndsbeloppet inte är högre ändrar inte principen. Det juridiska systemet används fortfarande som ett verktyg i en offentlig konflikt som genererar räckvidd och innehåll till sociala medier. Domstolen kommer absolut att göra sin bedömning, men rättsväsendets resurser och hur influencer-kulturen fungerar är en högst legitim samhällsdebatt.

Jag har full rätt att ha en åsikt om hur våra skattemedel används, oavsett vad domstolen till slut kommer fram till i de enskilda fallen.
Att du väljer att kalla mig för efterbliven och ta till personangrepp istället för att hålla dig till sakfrågan visar bara på en enorm omognad. Den typen av sandlådenivå talar för sig själv.

Alla ska vara lika inför lagen och det ska inte spela någon roll om brott begås i det dolda eller offentligt. Om förtal begås på sociala medier gör det bara brottet än värre i mitt tycke.

Mig veterligen har Skrilla anmält Rask en gång för förtal. Detta utifrån att Rask vid upprepade tillfällen i flera videor hävdat att Skrilla mordhotat honom. Nu är inte jag jurist men i min bok är det ett solklart förtal då det inte finns någon som helst grund för påståendet. (Nej, baronens svammel om ett ljudklipp som är plockat ur kontext är inte i närheten av skälig grund för påståendet).

Det är en avsevärd skillnad mot de tjugotalet nedlagda låtsasanmälningar Jockiboi gjorde mot sin bror under 2024. Där kan vi snacka rättshaverist på elitnivå.

Gällande Jockis mamma så drar hon inte upp någon gammal familjekonflikt. Jag gissar att hon söker upprättelse efter att ha blivit grovt förtalad av sin äckliga son i tio års tid nu.

Vet inte om du missat det men Jocke har påstått att hans mamma är en sadistisk barnmisshandlare i en bästsäljande bok, i flera rikssända tv-program, i sin podd och på sin youtubekanal. Timme ut och timme in har han, inför miljonpublik, spridit dessa lögner och vägrar ge sig. Det är först nu när det börjar brännas lite han vill ”lägga det bakom sig”. Återigen, jag är inte jurist men tycker det bör ses som synnerligen grov brottslighet som behöver få ett slut.

Skrilla och husvagnsparet är kritiker som kritiserar och det kan gärna fortlöpa så länge Jockiboi och hans kennel fortsätter beter sig som idioter, vilket de gör i varje ny video.

Folk behöver verkligen lära sig skillnaden mellan förtal och vanlig kritik.
2026-07-20, 16:55
Avstängd
cinmiks avatar
Det är faktiskt bara bra att det som sker på internet hamnar i domstol. Det är nog det enda sättet för det allmänna att få upp ögonen för vad som sker.

Det behöver egentligen tas till hårdhandskarna för att få folk att begripa att brott på sociala medier är på allvar.

Någonstans behöver människor förstå att det de kallar drama är farligt och förstör människors liv.
2026-07-20, 16:56
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Alla ska vara lika inför lagen och det ska inte spela någon roll om brott begås i det dolda eller offentligt. Om förtal begås på sociala medier gör det bara brottet än värre i mitt tycke.

Mig veterligen har Skrilla anmält Rask en gång för förtal. Detta utifrån att Rask vid upprepade tillfällen i flera videor hävdat att Skrilla mordhotat honom. Nu är inte jag jurist men i min bok är det ett solklart förtal då det inte finns någon som helst grund för påståendet. (Nej, baronens svammel om ett ljudklipp som är plockat ur kontext är inte i närheten av skälig grund för påståendet).

Det är en avsevärd skillnad mot de tjugotalet nedlagda låtsasanmälningar Jockiboi gjorde mot sin bror under 2024. Där kan vi snacka rättshaverist på elitnivå.

Gällande Jockis mamma så drar hon inte upp någon gammal familjekonflikt. Jag gissar att hon söker upprättelse efter att ha blivit grovt förtalad av sin äckliga son i tio års tid nu.

Vet inte om du missat det men Jocke har påstått att hans mamma är en sadistisk barnmisshandlare i en bästsäljande bok, i flera rikssända tv-program, i sin podd och på sin youtubekanal. Timme ut och timme in har han, inför miljonpublik, spridit dessa lögner och vägrar ge sig. Det är först nu när det börjar brännas lite han vill ”lägga det bakom sig”. Återigen, jag är inte jurist men tycker det bör ses som synnerligen grov brottslighet som behöver få ett slut.

Skrilla och husvagnsparet är kritiker som kritiserar och det kan gärna fortlöpa så länge Jockiboi och hans kennel fortsätter beter sig som idioter, vilket de gör i varje ny video.

Folk behöver verkligen lära sig skillnaden mellan förtal och vanlig kritik.
Kommer bli ramaskri när äckeljocke blir dömd för förtal mot sin egen mor, kommer skrivas spaltmeter i kvällspressen, hela hans varumärke kommer bli förknippat med lögner och den äckliga falska person han är.

Jag står på sidlinjen och njuter när dessa grisar nu äntligen går under.

Karma is a bitch

När är förhandlingen? Någon som ska dit och skratta åt dvärgen?
2026-07-20, 17:01
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Att skadeståndsbeloppet inte är högre ändrar inte principen. Det juridiska systemet används fortfarande som ett verktyg i en offentlig konflikt som genererar räckvidd och innehåll till sociala medier. Domstolen kommer absolut att göra sin bedömning, men rättsväsendets resurser och hur influencer-kulturen fungerar är en högst legitim samhällsdebatt.

Jag har full rätt att ha en åsikt om hur våra skattemedel används, oavsett vad domstolen till slut kommer fram till i de enskilda fallen.
Att du väljer att kalla mig för efterbliven och ta till personangrepp istället för att hålla dig till sakfrågan visar bara på en enorm omognad. Den typen av sandlådenivå talar för sig själv.

EDIT: Du bör dessutom läsa tråden ordentligt innan du anklagar mig för att "raljera" om låtsasanmälningar. När jag använde det begreppet citerade jag vad Ralfhead skrev i inlägget innan: "det som du kallar låtsasanmälningar". Att du inte ens klarar av att förstå enkel textkontext, men ändå väljer att kalla andra för okunniga, visar ganska tydligt hur mycket substans det faktiskt ligger bakom dina egna påhopp.

Annika är inte deltagare i något offentligt drama på internet. Hon är den som utsatts mest av alla under tio års tid.

Annika har inte deltagit i något utan har varit offentlig ofrivillig mottagare och har all rätt att söka upprättelse.

Sluta shame'a brottsoffer. För hon är ett brottsoffer även om hon endast stämmer sitt spektakel till son civilrättsligt.
Senast redigerad av cinmik 2026-07-20 kl. 17:07.
2026-07-20, 18:48
Medlem
Citat:
Jag köper dina argument gällande de specifika fallen. Om påståendena om grov barnmisshandel eller ogrundade mordhot stämmer är det självklart att det handlar om allvarliga brott som kräver upprättelse, och där är lagen tydlig. Skillnaden mellan förtal och kritik är viktig.
Min poäng handlar snarare om den kultur som har skapats runt detta. Även i de fall där det finns en legitim grund för en rättsprocess, väljer profilerna att göra veckolånga följetonger, reaktions-videor och skaffa klick på själva konflikten. Det är den kommersiella cirkusen och sammanblandningen av personliga tragedier och ren underhållning som jag menar har spårat ur.
Det du nämner om Jockibois tjugotal nedlagda anmälningar under 2024 belyser exakt det jag menar med att rättsväsendet används som en privat lekstuga. Där är vi helt överens det är rent rättshaveri. Problemet är att så länge plattformarna belönar dramats räckvidd med pengar, kommer det alltid finnas incitament för den typen av beteende. Även om mamman eller Skrilla har legitima skäl i just sina specifika fall, så dras deras processer in i samma maskineri av tids- och resursslöseri på grund av hur influencer-kulturen fungerar i stort.

Vi ser nog ganska likt på de enskilda fallen, även om jag personligen känner en större frustration över hur hela den här influencer-ekonomin tillåts utnyttja systemet för klick.

Förstår vad du menar men än så länge ser jag ingen risks att en bredare massa börjar göra okynnesanmälningar för att kunna göra content av det. Hittills uppfattar jag bara att rättshaveristiska övertramp gjorts av Jockiboi (som använder Anjo som sin bajsmegafon) samt av Rask.

Att Skilleras och husvagnsparet informerat allmänheten om varför de gjort sina anmälningar samt uppdaterar vad som sker i ärendena ser jag bara som att jag får en underhållande bonus för mina skattepengar. Jag har inga problem med att de tjänar en liten slant på det då jag anser att deras anmälningar/stämningar är legitima.

Om okynnesanmälningar och rättshaverism eskalerar i sociala medier har vi ett växande problem men jag har svårt att se att det skulle vara en växande trend.
2026-07-20, 19:01
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Förstår vad du menar men än så länge ser jag ingen risks att en bredare massa börjar göra okynnesanmälningar för att kunna göra content av det. Hittills uppfattar jag bara att rättshaveristiska övertramp gjorts av Jockiboi (som använder Anjo som sin bajsmegafon) samt av Rask.

Att Skilleras och husvagnsparet informerat allmänheten om varför de gjort sina anmälningar samt uppdaterar vad som sker i ärendena ser jag bara som att jag får en underhållande bonus för mina skattepengar. Jag har inga problem med att de tjänar en liten slant på det då jag anser att deras anmälningar/stämningar är legitima.

Om okynnesanmälningar och rättshaverism eskalerar i sociala medier har vi ett växande problem men jag har svårt att se att det skulle vara en växande trend.

Vi får nog enas om att se lite olika på det där. Jag hoppas genuint att du har rätt i att det inte blir en växande trend, men min magkänsla säger att klick-ekonomin är för stark för att stoppa det här beteendet så länge det genererar pengar.

Domstolar och polismyndigheter är till för rättssäkerhet, inte för att generera bonusmaterial till YouTube-videor.
2026-07-20, 19:21
Medlem
Citat:
Vi får nog enas om att se lite olika på det där. Jag hoppas genuint att du har rätt i att det inte blir en växande trend, men min magkänsla säger att klick-ekonomin är för stark för att stoppa det här beteendet så länge det genererar pengar.

Domstolar och polismyndigheter är till för rättssäkerhet, inte för att generera bonusmaterial till YouTube-videor.

Absolut. Men jag tror inte att det ena behöver utesluta det andra.

Polis och domstol gör sitt jobb för att upprätthålla rättssäkerhet, sen har de gjort sitt.

Om den informationen sedan missbrukas får vi ställa krav på politiker att vidtar relevanta åtgärder för att förhindra det.

Trevlig kväll
2026-07-20, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Verkligen och tydligen kommer inte printsen från den där killen Julia nämnde som hon ska ha dejtat.
VEM har läckt?? Kommer vi någonsin få reda på det, kan man ju undra…
2026-07-20, 19:32
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
VEM har läckt?? Kommer vi någonsin få reda på det, kan man ju undra…
Det är givetvis Julia som är läckan, datan låg på hennes enhet, med hennes lösenord.

Att något ragg till henne hackade hennes lur och spred materialet ser jag som lika troligt som att Fredrik Rask laddade upp sin illbattings knullfilmer på motherless och döpte det till thick cock doggy pov.

Om det var på Jockeboys order eller inte är svårt att sia om. Var prinsen till deras fördel eller ej? Operation horhus kommer ge oss svar på detta.
2026-07-20, 20:25
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:

Som tur är så slutar det när Jocke, Anjo och Rask försvinner (deltidsskoförsäljaren hat i och för sig också gjort polisanmälningar men bara få). Allting handlar om den sjuka bubblan som de skapat och en hybris att de är kreatörer som kan bete sig som de gjort. Hänga ut folk till höger och vänster med förtal och ljuga om dem för stora svagbegåvade följarskaror.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in