Citat:
Ursprungligen postat av
GreenBattery
Bara en liten fråga: du kallar Baronen för ”en liten byfåne”. Du tycker alltså att det han gjort inte är värt att ens bry sig om?
Hur lyckas du dra den slutsatsen? Sluta lägg ord i min mun. Det han har gjort kan såklart ifrågasättas, men han är fortfarande en lokal byfåne. Man kan tycka att en person har gjort fel utan att köpa hela den här mediala cirkusen.
Den där historien ser jag mer som en uppförstorad, vardaglig grannfejd.
Jag och min mamma drev en gång ett företag ihop hemma hos mig, och vi hamnade i luven på grannarna ordentligt. Det gick så långt att vi blev kontaktade av produktionen för tv-programmet Grannfejden som ville att vi skulle vara med. Då var jag ung, arg och precis lika hetsig som ni är här inne, så jag tyckte självklart att vi skulle ställa upp och trycka till dem i tv.
Men min mamma sa nej. Hon förklarade på ett moget sätt vad som var rätt och fel, och att man inte löser problem genom att göra dokusåpa av det. Idag är vi typ ... ja bästa vänner.
Det är exakt där min gräns går. Att folk har gjort fel betyder inte att det blir bättre för att digitala torpeder åker på roadtrips och leker privatdetektiver på YouTube.
Rättsväsendet ska sköta det rättsliga, inte ett gäng uppmärksamhetstörstande internetprofiler.