Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Du motsäger dig själv. Först säger du att rapporten inte tystas ned och sedan säger du att media tystar ned sådant som kan spela "högerextrema" i händerna. Det är just en sådan rapport det är eftersom den behandlar rasskillnader vilket är tabu inom den politiskt korrekta sfären.
Det är snarare du som är så onyanserad trots att jag gång på gång på gång försöker ge dig en tydligare bild. En bild som inte grundar sig ett simpelt ohållbart svartvitt tänk.
Nu har du alltså valt att lämna diskussionen, och det gjorde du rätt i. Du kommer inte så mycket längre.
Angående rapporten syftade jag på att ni rasister alltid hävdar er själva som de missförstådda underdogsen som bli förtryckta och tystade av en högre makt. Det stämmer ju inte att tystnad råder kring rapporten. Man hör om det i media till och från och man hör det definitivt i de offentliga rummen.
Däremot finns det sedan en jävla massa år tillbaka en stor rädsla mot att väcka rasism och vända människor emot varandra. Det ser inte jag som någon ursäkt, bara som en förklaring. Men åsikterna finns kvar.
Och rapporten finns kvar. Ni är inte de ensamma och förståndiga. Ni är på exakt samma nivå som alla andra hobbytyckare. Sorry.