Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Därför att han påstår att han blev attackerad och handlade i självförsvar.
http://articles.orlandosentinel.com/...nts-protesters
Jag bor själv i en gated community i södra Florida, och trots att det är murar, vatten, grindar samt security som patrullerar i bilar, sker inbrott och stölder. Tyvärr måste jag säga att den största gruppen som begår brotten är svarta ungdomar, nästa stora grupp är hispanics och sedan kommer en liten klick övriga. När man ser ett gäng man inte känner igen blir man lätt misstänksam, men i vår community har vi som sagt security (som för övrigt består av svarta vakter) så det är bara att ringa dem så kollar de upp det.
Det finns communitys som inte har patrullerande vakter utan endast bemanning vid entrén, där händer det ofta att sådana här neighborhood watch-grupper bildas. De ivrigaste i sådana grupper är de som har blivit drabbade av inbrott, rån etc. och det är inte ovanligt att det går överstyr.
Polisen är inte speciellt glada över gruppernas existens.
Jag skulle tippa att den här Zimmermann såg rött eller att grabben sa något till honom som fick honom att tända. Skadorna har han säkert tillfogat sig själv efteråt.
En obeväpnad 17 årig neger som går ensam, det enda hotfulla Zimmermann såg var det han ville se.
Självförsvar från vadå? Det enda man hör pojken skrika är efter hjälp tills han blir skjuten.
Och jag läste också att Zimmermann sagt att det hade varit inbrott i det samhället någon månad sen.
Detta är kallblodigt mord, inget annat, det kan hända att Zimmermann är utvecklingsstörd och behöver gå in till rehab, men de får de lösa EFTER han är i fängelse.
Ingen kan tolerera något sånt och säga, ja han hade ju bra skäl till att ens vara skeptisk mot negern.
Det är tydligt att det inte är mer än hjältekomplex, av en rasistisk människa som är i behov av makt, vilket är tydligt för att han är själv nominerad som deras "samhälls vakt" Han känner att han är tuff nog för att hålla alla säkra.
" The cops give a damn about a negro, pull the trigger kill a nigger and you're a hero" 2pac.