2012-03-20, 03:30
Medlem
JonasGardells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
du skriver kompis?
ja jag skulle kunna tänka mig att ha ts som kompis
jag vet inte var hen bor visserligen
men ge mig adressen åker jag till hen i veckan

Uppmuntran kompis! <3 Share the love..
2018-12-27, 19:49
Bannlyst
ni som försökt begå självmord:

Har ni hamnat på psyket (LPT)
i så fall, vilken medicinering fick ni?

Är det normalt att få Zyprexa och Venlafaxin under en vistelse där?
2018-12-27, 19:59
Medlem
MartinJeeps avatar
Vissa drogkombos minskar eller tar bort överlevnadsinstinkten så den saken är biff. Jo alla som åtminstone fler än en gång misslyckats med självmord är patetiska dramaqueens.
2018-12-27, 23:15
Medlem
Trollsvanss avatar
Rubbster.
Nu, såhär många år senare.
Vad var det som gjorde att du inte tog ditt liv?
Hur kom det sig att du gjorde ett sånt här inlägg och sen trots allt ”klarade” dig?
Hur mår du idag?
Det blev precis ett sånt inlägg du inte ville att det skulle bli och det blir man glad över.

Men kände du verkligen att du ville begå självmord eller var det något annat?
2018-12-28, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyOwnSaviour
ni som försökt begå självmord:

Har ni hamnat på psyket (LPT)
i så fall, vilken medicinering fick ni?

Är det normalt att få Zyprexa och Venlafaxin under en vistelse där?

Jag hamnade på psyket ja. Hade dock redan testat massor med anti-depp som ex. Sertralin, Mirtizapin, Seroquel, Voxra, Buspiron och nu Brintellix. Har också fått theralen, lergigan, atarax och oxascand.

Min läkare ville först sätta in Zyprexa men jag sa nej för att jag redan försökt med tabletter som gett enorm aptit som biverkning. Fick Brintellix istället på egen begäran för den skulle vara snål med biverkningar. Har också nu imovane till sömnen. Sen blev jag i princip påtvingad ECT också. Kan tillägga att mitt "självmordsförsök" var en överdos på alkohol tillsammans med sömntabletter och lugnande mediciner.
Senast redigerad av Maffis 2018-12-28 kl. 22:47.
2018-12-29, 21:24
Bannlyst
Jag har hört att bara 1 självmord på 200 försök lyckas.

Min fundering är om man skulle hyra en flygande fordon och hoppa från typ 500 meter eller dylikt ner i asfalt. Kan det ens misslyckas?

Jag sitter i skiten totalt, har fått en livslång skada som gör mitt liv till ett helvete. Ser ingen annan utväg än självmord. Ironiskt nog var det psykiatrin som gjorde detta mot mig. Fick Zyprexa och Venlafaxin. Idag är jag helt lobotomerad, inga känslor, kan bara tänka och röra på mig. Kan inte älska någon längre. Detta är helvetet på jorden. Jag har typ 100 000 kr avsatt för ett självmord men vet inte ännu hur det ska gå till. Tänker över en del idéer.
Senast redigerad av MyOwnSaviour 2018-12-29 kl. 21:33.
2018-12-29, 21:52
Medlem
Citat:

Min fundering är om man skulle hyra en flygande fordon och hoppa från typ 500 meter eller dylikt ner i asfalt. Kan det ens misslyckas?

Jag sitter i skiten totalt, har fått en livslång skada som gör mitt liv till ett helvete. Ser ingen annan utväg än självmord. Ironiskt nog var det psykiatrin som gjorde detta mot mig. Fick Zyprexa och Venlafaxin. Idag är jag helt lobotomerad, inga känslor, kan bara tänka och röra på mig. Kan inte älska någon längre. Detta är helvetet på jorden. Jag har typ 100 000 kr avsatt för ett självmord men vet inte ännu hur det ska gå till. Tänker över en del idéer.

Ta med nåt ex till paradiset det borde alla göra
2018-12-29, 21:53
Bannlyst
Vadå? Fattar ej.

Tror ni det funkar att hoppa från helikopter eller dylikt ner i asfalten?
2019-01-03, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbster
Har googlat runt som fan och även sökt här på forumet men inte hittat något som tillfredställt mig..

Så hur lyckas man fullborda självmordet? Och hur tar man bort överlevnadsinstinkten?

Mental träning, tabletter av något slag?

Vill inte vara en av alla jävla misslyckade as som sitter o gnäller om att de har försökt ta sitt liv flera gånger utan framgång. Satsa allt för att vinna heter det ju
Hur går det med livet? Såg att du har skrivit ett inlägg relativt nyligen så åtminstone är du vid livet förhoppningsvis. Hoppas du inte fortfarande har massa självmordstankar, men om du har så klandrar jag dig inte. Om du vill snacka är det bara att PMa.
2019-01-03, 02:57
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:

Det finns folk som ramlat ut från flygplan som låg på 10 km höjd och överlevde. En kille som hoppade från Empire State Building i USA blåste in på en balkong i ett intilliggande hus och överlevde. Att trilla från valfri höjd är inte ett 100% säkert sätt att dö.

Bästa sättet verkar vara att vänta. Det tar eventuellt väldigt lång tid (eventuellt decennier) men man kan vara 100% säker på att dö förr eller senare. Om ens liv inte betyder något så är ju pina ändå irrelevant liksom, och man kan ju råka se en rolig film eller liknande innan man dör.
2019-01-03, 14:04
Medlem
Brajias avatar
Svält dig till döds, 100% efektivt om du håller dieten.
2019-01-03, 14:54
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Rubbster.
Nu, såhär många år senare.
Vad var det som gjorde att du inte tog ditt liv?
Hur kom det sig att du gjorde ett sånt här inlägg och sen trots allt ”klarade” dig?
Hur mår du idag?
Det blev precis ett sånt inlägg du inte ville att det skulle bli och det blir man glad över.

Men kände du verkligen att du ville begå självmord eller var det något annat?
Snubben har vad jag sett gjort flera försök och är aktiv i Självmordstråden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in