2012-03-18, 02:49
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasGardell
Vad du än gör, så ta inte livet av dig genom att utsätta någon annan för fara/smärta etcetc. D.v.s hoppa inte framför ett tåg då tågchauffören kommer minnas dig länge! Gör det isf ensam där ingen annan kan se dig.

Oavsett så avråder jag dig, men du gör som du vill kompis!

du skriver kompis?
ja jag skulle kunna tänka mig att ha ts som kompis
jag vet inte var hen bor visserligen
men ge mig adressen åker jag till hen i veckan
2012-03-18, 03:03
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
du skriver kompis?
ja jag skulle kunna tänka mig att ha ts som kompis
jag vet inte var hen bor visserligen
men ge mig adressen åker jag till hen i veckan

Hahaha! Man brukar säga kompis till folk man vill hjälpa/ tycker verkar trevliga osv osv och nej, min adress har du ingen nytta av Vill inte ha en massa folk rännandes här när jag har tagit mig mod att hoppa framför tåget/svälja piller!
2012-03-18, 14:28
Medlem
Citat:
ge mig adressen åker jag till hen i veckan

Öh, "till hen"?
2012-03-18, 15:07
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppslag
Öh, "till hen"?

Hen= sammanslaget ord för honom/henne då man är osäker på kön. I detta fall rör det sig om en "han"
2012-03-18, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbster
Hen= sammanslaget ord för honom/henne då man är osäker på kön. I detta fall rör det sig om en "han"

Jag syftade naturligtvis på att det på den platsen i meningen krävs ett pronomen i objektsform, inte subjektsform.
2012-03-18, 15:29
Medlem
Jag vet inte, men skär man sig på rätt sätt borde det väl inte ta så förbannat lång tid innan man förblöder? Tar man en stor mängd lugnande droger innan så kan man väl bara ligga och njuta medan man förblöder.

Att dö av enbart piller är nästan omöjligt.

Man kanske skulle börja spela rysk roulette. Nån som är intresserad? Det vore väl fan om man inte dog efter ett tag.
2012-03-18, 19:45
Medlem
Det absolut bästa för att bota självmordstankar är följande:

Föreställ dig att du tänker dö imorgon. Vad vill du då testa göra innan du dör?
Jag menar, om du ändå har faktiskt tänkt ta ditt liv så finns det ju ingenting som heter konsekvenser.. så om du känner för att resa till Indien och börja föda upp elefanter, eller testa långfärds dykning i Thailand, eller besöka Hongkongs högsta byggnad, eller VAD FAN SOM HELST, så har du den största friheten, tillgången och möjligheten här i världen: Att ta dig dit utan konsekvenstänkande. Dvs, du har inga gränser, ingenting som håller dig tillbaka.

Du kan använda upp dina sista sparpengar, sälja din lägenhet, göra inbrott hos din mormor eller för all del ta ett banklån - och sedan uppfylla din sista önskan.

Det du efter denna tankeställning kommer finna är att du har drömmar, och att du faktiskt kan uppnå dem, vare sig du har en ryggmärgsskada eller inte. Du kan hyra en personlig helikopter och ett assistans team som tar hand om dig, om det vore så illa. ALLT ÄR MÖJLIGT. Och om du vill ta livet av dig innan du undersökt om det uttrycket är sant.. då har jag ingenting mer att säga.

Förutom att om du testar förverkliga din dröm, som kommer du finna din livssituation totalt annorlunda efteråt och inse att världen är större än du är, och på varje ny kvadratmeter finns nya intressanta möjligheter att utforska. - och du kommer aldrig ha en självmordstanke igen.
2012-03-18, 21:05
Medlem
Anlita en torped som avrättar dig med ett skott PANG i tinningen No , dont do it ..
2012-03-18, 21:38
Jag vet HUR jag ska ta livet av mig, men frågan var mest HUR man blir av med överlevnadsinstinkten?
2012-03-19, 05:28
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbster
Hahaha! Man brukar säga kompis till folk man vill hjälpa/ tycker verkar trevliga osv osv och nej, min adress har du ingen nytta av Vill inte ha en massa folk rännandes här när jag har tagit mig mod att hoppa framför tåget/svälja piller!

nä men du fattade väl vinken. jag behöver ingen adress. men du kanske?
får jag snacka med dig en hel dag kan jag garantera att du inte tar livet av dig
samma dag i alla fall

kanske är det bra att folk är rännandes så att du INTE tar livet av dig

jaja, du märker att du betyder ngt i alla fall för folk som inte känner dig
och de som känner dig då?
för dem har du inte ens ventilerat dina tankar!
2012-03-19, 14:06
Citat:
nä men du fattade väl vinken. jag behöver ingen adress. men du kanske?
får jag snacka med dig en hel dag kan jag garantera att du inte tar livet av dig
samma dag i alla fall

kanske är det bra att folk är rännandes så att du INTE tar livet av dig

jaja, du märker att du betyder ngt i alla fall för folk som inte känner dig
och de som känner dig då?
för dem har du inte ens ventilerat dina tankar!

Sant, men sen blir det ju kväll.. Jo visst fan märker jag det, men det hjälper mig ur min situation lika lite som att vetskapen om att det finns de som har det värre lindrar mina egna smärtor.

Jo, men de tror mig inte o då har jag ändå gnällt om att ta mitt liv i ett par år så att ventilera för de är bara dumt. Bättre att satsa på något stort genom att slå slag i saken

Och just idag blev jag fast besluten om att "livet" som 19årig blivande bidragtagare inte är värt att leva.
2012-03-19, 16:43
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Jag skapade en tråd som du där jag frågade om hur man förändrar överlevnadsinstinkten.

Jag kan ge dig ett tips: Börja drick sprit. Det tar bort hämningarna. Jag har själv blandat opioider och benso när jag var full i ett försök att dö. Jag hamnade dessvärre på IVA med kolblandning i magen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in