• 1
  • 2
2012-03-17, 19:19
Har googlat runt som fan och även sökt här på forumet men inte hittat något som tillfredställt mig..

Så hur lyckas man fullborda självmordet? Och hur tar man bort överlevnadsinstinkten?

Mental träning, tabletter av något slag?

Vill inte vara en av alla jävla misslyckade as som sitter o gnäller om att de har försökt ta sitt liv flera gånger utan framgång. Satsa allt för att vinna heter det ju
2012-03-17, 19:25
Bannlyst
Helt rätt folk som inte kan göra något riktigt är petetiska, balkong 7:e våningen en dykning bara så är det fixat, dock inget som jag rekommenderar.
2012-03-17, 19:26
Medlem
kokadsvampiss avatar
Rent teoretiskt sätt så kan du ta en rejäl överdos, Då behövs inte överlevnadsinstinkten.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbster
Har googlat runt som fan och även sökt här på forumet men inte hittat något som tillfredställt mig..

Så hur lyckas man fullborda självmordet? Och hur tar man bort överlevnadsinstinkten?

Mental träning, tabletter av något slag?

Vill inte vara en av alla jävla misslyckade as som sitter o gnäller om att de har försökt ta sitt liv flera gånger utan framgång. Satsa allt för att vinna heter det ju

Hoppa från en bro och gör ett magplask/ryggplask kommer garanterat fixa det, alltså hoppa inte vanligt. Jag gjorde ett ryggplask från kanten på på bassängen och trodde fan hela ryggen skulle slitas sönder.

Annars tror jag tåget är ett säkert kort.

Men avråder dig från att ta livet av dig försök komma in på bättre tankar
Medlem
Riddarhusets avatar
Överlevnadsinstinkten är svår att ta bort.
Däremot kan drivkraften att vilja dö öka

Du verkar inte ha kommit så långt i dessa tankar som tur är.
Det säkraste sättet är väl att supa ihjäl sig
Det tar lång tid och man mår ganska bra stor del av tiden, om än väldigt dåligt andra delar av den.
Men det gör ju du ändå så det blir ju jämnt skägg.

Kan du beskriva vad som gör dig villig till detta?
Ålder?
2012-03-17, 19:27
Medlem
hoppa från ett stup? fästa nått runt benet och hoppa ner i sjön?
Du lär ju inte överleva

Varför vill du avsluta livet för?
2012-03-17, 19:36
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Överlevnadsinstinkten är svår att ta bort.
Däremot kan drivkraften att vilja dö öka

Du verkar inte ha kommit så långt i dessa tankar som tur är.
Det säkraste sättet är väl att supa ihjäl sig
Det tar lång tid och man mår ganska bra stor del av tiden, om än väldigt dåligt andra delar av den.
Men det gör ju du ändå så det blir ju jämnt skägg.

Kan du beskriva vad som gör dig villig till detta?
Ålder?

Jo tyvärr, den är ett helvete att bli av med, varje gång jag ställer mig vid tåget och ska hoppa så är aset (överlevnadsinstinkten) framme o hindrar mig.. Långtidsmedtoder är tyvärr inte av intresse

För att jag är ung och har redan insett vad livet består av och det lockar inte alls. Lever även med en medfödd ryggmärgsskada som gör att helvetet verkar vara en bättre plats än detta sinnessjuka fenomen kallat "Livet"
2012-03-17, 19:43
Bannlyst
Hoppa ifrån en hög byggnad , då spelar det ingen roll att du ångrar dig.
2012-03-17, 19:44
Medlem
Citat:
För att jag är ung och har redan insett vad livet består av och det lockar inte alls. Lever även med en medfödd ryggmärgsskada som gör att helvetet verkar vara en bättre plats än detta sinnessjuka fenomen kallat "Livet"

Fyfan stackare men har du ingenting att leva för?
2012-03-17, 19:47
Medlem
En permanent lösning är inte lösningen på ett temporärt problem.
Lös dina problem, fixa livet istället för att göra något du inte kan få ogjort.
2012-03-17, 19:50
Citat:
Ursprungligen postat av beerpong.kingkong
Fyfan stackare men har du ingenting att leva för?

Jo faktiskt, jag lever för kickar såsom till exempel förälskelse vilket resulterar i att jag blir satt i kompisträsket och blir krossad gång på gång. Men annars nej.. Eller jo tanken på att hoppa framför tåget ger mig en satans kick faktiskt men det blir ju aldrig av eftersom att hjärnan hindrar mig :/
2012-03-17, 19:54
Medlem
Citat:
Jo faktiskt, jag lever för kickar såsom till exempel förälskelse vilket resulterar i att jag blir satt i kompisträsket och blir krossad gång på gång. Men annars nej.. Eller jo tanken på att hoppa framför tåget ger mig en satans kick faktiskt men det blir ju aldrig av eftersom att hjärnan hindrar mig :/

Din medfödda ryggmärgsskada, hur mycket påverkar den ditt liv? och på vilket sätt?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in