Citat:
har en rätt ny och tät bil , tanken va ju om 100 bar /50l räcker innuti bilutrymme ? i med öronproppar och bara öppna kranen och blunda , vet ju att svetsare har dött av just argon/tigsvetsning i stora tankar och rätt kraftig varning på den gasen från aga då den är luktfri , och då den är tung och tränger undan syre fort . gillar inte allt pyssel före ett avslut , för det skapar stress , det ska vara enkelt och gå fort om det ska fungera . bara min tanke 
tillägg , man ska vara glasklar i skallen när detta görs så det inte görs av misstag , tror inte på att döva med div piller eller sprit före , för då är man inte redo .

tillägg , man ska vara glasklar i skallen när detta görs så det inte görs av misstag , tror inte på att döva med div piller eller sprit före , för då är man inte redo .
Helt möjligt att detta kan fungera. Jag har aldrig hört talas om någon som gjort så, just med helium så där blir det ju bara spekulation. Det är kanske bättre för den som hittar en, än att se någon med en påse eller mask över ansiktet.
Planering och "pyssel" var för mig en del i processen att bli på det klara med vad det är jag gör och att jag verkligen är bredd att göra det. Det "tvingade" mig på sätt och vis till någon form av betänketid och varje handling, varje sak jag skaffade var ett steg närmare döden och det i sin tur höll mig medveten om vad jag väljer. Just jag "vände" i sista stund...med några dagar till godo. Å ena sidan gjorde det att jag samma år som förlust av min son fick också uppleva ett massivt svek från en person jag litade på, så det hade jag ju sluppit om jag valt att gå vidare med min plan. Å andra sidan hade jag inte träffat den kvinna jag har nu och gått miste om att uppleva att blir kär i henne.
Det skulle aldrig falla mig in att ta livet av mig i affekt eller personlighetsförändrad av alkohol som jag numer är försiktig med. Å andra sidan är man deprimerad, utmattad och i allmänt dåligt mentalt skick så är det väl som att fatta beslut på fyllan.
Det sättet jag förberedde visste jag skulle fungera till 100%. Svårt att misslyckas med att andas in He genom en mask som är gjord för att sitta i princip hermetiskt och just leverera andningsgas. Det hade jag först tänkt att göra hemma, men sen skulle det blir vid min pojkes grav istället.
Jag är dock kvar drygt 6 mån senare och håller mig kvar även om de senaste veckan eller två har ofta känts som mycket svåra.
Senast redigerad av Pawel1966 2019-09-23 kl. 13:05.
Senast redigerad av Pawel1966 2019-09-23 kl. 13:05.