• 7
  • 8
2019-09-23, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carbonlife
har en rätt ny och tät bil , tanken va ju om 100 bar /50l räcker innuti bilutrymme ? i med öronproppar och bara öppna kranen och blunda , vet ju att svetsare har dött av just argon/tigsvetsning i stora tankar och rätt kraftig varning på den gasen från aga då den är luktfri , och då den är tung och tränger undan syre fort . gillar inte allt pyssel före ett avslut , för det skapar stress , det ska vara enkelt och gå fort om det ska fungera . bara min tanke

tillägg , man ska vara glasklar i skallen när detta görs så det inte görs av misstag , tror inte på att döva med div piller eller sprit före , för då är man inte redo .

Helt möjligt att detta kan fungera. Jag har aldrig hört talas om någon som gjort så, just med helium så där blir det ju bara spekulation. Det är kanske bättre för den som hittar en, än att se någon med en påse eller mask över ansiktet.

Planering och "pyssel" var för mig en del i processen att bli på det klara med vad det är jag gör och att jag verkligen är bredd att göra det. Det "tvingade" mig på sätt och vis till någon form av betänketid och varje handling, varje sak jag skaffade var ett steg närmare döden och det i sin tur höll mig medveten om vad jag väljer. Just jag "vände" i sista stund...med några dagar till godo. Å ena sidan gjorde det att jag samma år som förlust av min son fick också uppleva ett massivt svek från en person jag litade på, så det hade jag ju sluppit om jag valt att gå vidare med min plan. Å andra sidan hade jag inte träffat den kvinna jag har nu och gått miste om att uppleva att blir kär i henne.

Det skulle aldrig falla mig in att ta livet av mig i affekt eller personlighetsförändrad av alkohol som jag numer är försiktig med. Å andra sidan är man deprimerad, utmattad och i allmänt dåligt mentalt skick så är det väl som att fatta beslut på fyllan.

Det sättet jag förberedde visste jag skulle fungera till 100%. Svårt att misslyckas med att andas in He genom en mask som är gjord för att sitta i princip hermetiskt och just leverera andningsgas. Det hade jag först tänkt att göra hemma, men sen skulle det blir vid min pojkes grav istället.

Jag är dock kvar drygt 6 mån senare och håller mig kvar även om de senaste veckan eller två har ofta känts som mycket svåra.
Senast redigerad av Pawel1966 2019-09-23 kl. 13:05.
2019-09-23, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pawel1966
Helt möjligt att detta kan fungera. Jag har aldrig hört talas om någon som gjort så, just med helium så där blir det ju bara spekulation. Det är kanske bättre för den som hittar en, än att se någon med en påse eller mask över ansiktet.

Planering och "pyssel" var för mig en del i processen att bli på det klara med vad det är jag gör och att jag verkligen är bredd att göra det. Det "tvingade" mig på sätt och vis till någon form av betänketid och varje handling, varje sak jag skaffade var ett steg närmare döden och det i sin tur höll mig medveten om vad jag väljer. Just jag "vände" i sista stund...med några dagar till godo. Å ena sidan gjorde det att jag samma år som förlust av min son fick också uppleva ett massivt svek från en person jag litade på, så det hade jag ju sluppit om jag valt att gå vidare med min plan. Å andra sidan hade jag inte träffat den kvinna jag har nu och gått miste om att uppleva att blir kär i henne.

Det skulle aldrig falla mig in att ta livet av mig i affekt eller personlighetsförändrad av alkohol som jag numer är försiktig med. Å andra sidan är man deprimerad, utmattad och i allmänt dåligt mentalt skick så är det väl som att fatta beslut på fyllan.

jag är nog lite mer inpulssiv när det gäller , men vill ju inte trixa i onödan om det ska göras .
jo klar i skallen är ett måste även fast du mår psykiskt dåligt , för du har alltid ett val som du måste tänkt igenom jävligt noga , under flera år minst . det måste finnas en vettig anledning till ett avslut , inte bara att kärleken tagit slut eller hunden dött

har du lyssnat på dokumentären om djuphavsdykarna under 70-80 talet , många tog sej av daga på detta sätt efter att de slutat att dyka ? du hittar den på P3 DOKUMENTÄR , mycket intressant
2019-09-23, 13:30
Medlem
Citat:
Jag drog igång en tråd om dödsstädning dvs om förberedelser innan. Då var allt på plats och jag hade några dagar kvar. En slumpmässig händelse gjorde dock att jag "vände" med bara dagar kvar och bestämde ge livet en chans.

Tyvärr så har det på sistonde alltoftare inträffat att jag återigen hamnar där tanke och känslomässigt trots att jag är relativt nykär i en mycket bra kvinna och att jag har kommit i bra fysisk form osv. Jag försöker dock att jobba mer med hur jag ska hantera mörka tankar, snarare än på hur jag ska lämna världen.

Ditt svar är både upplyftande och insiktsfullt, och jag är väldigt glad för att ditt liv tog en vändning till det bättre.

Själv ser jag livet som en ballong - en till sin natur meningslös, formlös tingest, men som kan fyllas med olika meningsfulla saker för att få ballongen att ta form och lyfta. Till skillnad mot dig finns det ännu ingen kärlek eller något annat som har fått min ballong att lyfta, vilket sannolikt beror mycket på hur dagens relation män och kvinnor emellan, och dejtingvärlden runt dem, fungerar. Därtill har jag axlat den ofrivilliga rollen som borgensman för en alkoholiserad familjemedlems banklån, vilket har resulterat i att jag är skuldsatt upp till nästan 1 000 000 kr - om räntan inte har fått totalsumman att överstiga den gränsen, förstås.

I slutändan ser jag bara helium som alternativ för att få min ballong att lyfta, om ovan aspekter förblir olösta.
2019-09-23, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasgarnityr
Ditt svar är både upplyftande och insiktsfullt, och jag är väldigt glad för att ditt liv tog en vändning till det bättre.

Själv ser jag livet som en ballong - en till sin natur meningslös, formlös tingest, men som kan fyllas med olika meningsfulla saker för att få ballongen att ta form och lyfta. Till skillnad mot dig finns det ännu ingen kärlek eller något annat som har fått min ballong att lyfta, vilket sannolikt beror mycket på hur dagens relation män och kvinnor emellan, och dejtingvärlden runt dem, fungerar. Därtill har jag axlat den ofrivilliga rollen som borgensman för en alkoholiserad familjemedlems banklån, vilket har resulterat i att jag är skuldsatt upp till nästan 1 000 000 kr - om räntan inte har fått totalsumman att överstiga den gränsen, förstås.

I slutändan ser jag bara helium som alternativ för att få min ballong att lyfta, om ovan aspekter förblir olösta.

förstår att det känns hopplöst , men jag anser inte pengar ska få styra till ett avslut ,
inte tillräcklig anledning helt enkelt , då det tex finns skuldsanering eller annat som kan få livet att vända till bättre hyffsat fort . bara min tanke
2019-09-23, 13:53
Medlem
Citat:
förstår att det känns hopplöst , men jag anser inte pengar ska få styra till ett avslut ,
inte tillräcklig anledning helt enkelt , då det tex finns skuldsanering eller annat som kan få livet att vända till bättre hyffsat fort . bara min tanke

Håller med om det. Pengar bör inte vara det som sätter punkt för ett liv.

Dessutom finns det faktiskt bra, ärliga och fina kvinnor, även om de kan vara svåra att finna där ute. Jag har en hel del mycket dåliga erfarenheter när det gäller relationer, men gav aldrig upp. Bär man på rätt tungt bagage som t ex jag i form av en tonårsson som dog förra året, kan det ju vara så att kvinnor drar sig för att ge sig in i en sådan relation, men det finns kvinnor som kan hantera det och är starka och kan hjälpa en att komma tbx. Det är alltid så att man tar en risk att bli sårad när man går in i en relation, men att undvika tvåsamheten för pga det är lite som att hugga av huvudet för att man har huvudvärk.
2019-09-23, 13:59
Bannlyst
Citat:

Dessutom finns det faktiskt bra, ärliga och fina kvinnor, även om de kan vara svåra att finna där ute. Jag har en hel del mycket dåliga erfarenheter när det gäller relationer, men gav aldrig upp. Bär man på rätt tungt bagage som t ex jag i form av en tonårsson som dog förra året, kan det ju vara så att kvinnor drar sig för att ge sig in i en sådan relation, men det finns kvinnor som kan hantera det och är starka och kan hjälpa en att komma tbx. Det är alltid så att man tar en risk att bli sårad när man går in i en relation, men att undvika tvåsamheten för pga det är lite som att hugga av huvudet för att man har huvudvärk.

jo , men jag vill ha en driven kvinna , och som har lite intelligens att bolla tillsammans med ,
då blir det mycket lätt riktigt långa förhållanden ,
gäller bara att hitta rätt
2019-09-23, 14:06
Medlem
Citat:

Citat:

Naturligtvis förstår jag hur ni resonerar, men även om jag hade turen att träffa någon skulle jag inte kunna med att utsätta den personen för denna skuldbörda.

Just nu ser jag livet som ett trasigt mosaikpussel - det vill säga att det inte finns någon mening med att fortsätta sökandet efter en familj på grund av lånet, samt att det inte finns någon mening i att försöka lösa lånefrågan eftersom att det inte finns något som väntar därefter, om jag mot förmodan skulle kunna bli kvitt lånet.

I vilket fall som helst har jag fått svar på mina frågor, vilket jag uppskattar. Tack så mycket för er tid.
2019-09-23, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasgarnityr
Naturligtvis förstår jag hur ni resonerar, men även om jag hade turen att träffa någon skulle jag inte kunna med att utsätta den personen för denna skuldbörda.

Just nu ser jag livet som ett trasigt mosaikpussel - det vill säga att det inte finns någon mening med att fortsätta sökandet efter en familj på grund av lånet, samt att det inte finns någon mening i att försöka lösa lånefrågan eftersom att det inte finns något som väntar därefter, om jag mot förmodan skulle kunna bli kvitt lånet.

I vilket fall som helst har jag fått svar på mina frågor, vilket jag uppskattar. Tack så mycket för er tid.

klart att en bra partner hjälper till och stödjer i rätt riktning tills problemen är lösta
det är ju just därför man är två , för att få livet att rulla på lite lättare och fortare
, pengar styr inte riktig kärlek
2019-09-24, 15:37
Moderator
evilhoneys avatar
Vi uppmuntrar inte till eller ger tips på effektiva sätt att ta livet av sig här.

När livet är kolsvart så behöver man hjälp. Bara för att man har allvarliga tanker på att avsluta sitt liv så betyder det inte att man inte kan ändra sig och att livet kan bli bättre.
Citat:
Mellan 85 och 90 procent av dem som gjort allvarliga självmordsförsök och överlevt avlider inte av självmord senare i livet. Man vill egentligen inte dö, utan vill bort från sitt lidande. Alla som står runtomkring kan förstärka skälen att leva för den som mår dåligt. Även de mest allvarliga självmordstankar kommer och går. Många av dem som överlevt ett självmordsförsök frågar sig efteråt: ”Hur kunde jag tänka så?”
Källa: https://www.suicidezero.se/fakta-rad/myter-om-sjalvmord
Länkar och telefonnummer där du kan få hjälp följer här: .
Citat:
SOS Alarm 112
Vid akuta lägen eller vid tankar på självmord, ring alltid 112.

Mind - För psykisk hälsa
Stödlinje för personer med tankar på självmord. Öppen 06–24 varje dag. Tel: 90101
Chatt: https://chat.mind.se/
Mejl: mejlsvar@mind.se

Vårdguiden 1177
Sjukvårdsrådgivning samt uppgifter om närmsta psykiatriska akutmottagning:
Tel: 1177
Webb: www.1177.se

Hjälplinjen
Tel: 0771-22 00 60, alla dagar 13-22.
Webb: www.1177.se/Om-1177/Om-Hjalplinjen/

Jourhavande präst
Tel: 112, alla dagar 21-06,
Webb: www.svenskakyrkan.se/jourhavandeprast
Chatt: https://www.svenskakyrkan.se/jourhavandeprast/chatta
Söndag-torsdag 20-24.

Jourhavande medmänniska
Tel: 08-702 16 80, alla dagar 21-06.
https://www.jourhavande-medmanniska.se/

BRIS
Tel: 116 111, vardagar 10-21 och lö-sö 14-21.
Chatt: http://www.bris.se/?pageID=189

SPES – SuicidPrevention och Efterlevandes Stöd
Tel: 020-18 18 00 telefonjour varje dag 19-22.
Webb: http://spes.se/
Kontakt: info@spec.se

Kyrkans Jourtjänst
Jourtelefonen 031-800 650 vardagar 13-21, helgdagar 16-21
SOS-brevlådan (webbtjänst) www.kyrkansjourtjanst.se
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem