Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Att tvinga alla tjejer att raka sig under armarna är väl inte just bättre än att tvinga män att sitta och kissa.
Precis.
Citat:
Radikalfeministerna tycker män ska sitta med knäna ihop på t-banan och fotar av män som skrevar och hänger ut (utan ansikte men ändå) och snubbar som hatar hår under armarna flyger på en tjej som råkat hamna på bild där hon avslöjar att hon inte rakar sig.
Nu har du tydligen missat att det är en oerhörd skillnad. I det ena fallet blev bruttan påhoppad bara för hur hon
är (dvs hårig under armarna), vilket ju egentligen inte angår idioterna som började mobba henne ett smack. I det andra fallet blir dom där snubbarna uthängda för något de
gör som stör andra (nämligen bre ut sig över mer än en plats), som de helt enkelt skulle kunna -- och borde! -- ge fan i att göra.
Det har en direkt och negativ effekt på mig om jag i bussen eller tunnelbanan råkar hamna bredvid ett sådant där pucko som försöker verka som om han har ett sådant jättepaket att han måste sitta med knäna en halvmeter isär, och jag inte får plats för mina ben. (Det enda jag tycker feministerna som lägger ut bilderna har fel i är att de tydligen antar att det är ett dominansbeteende som riktar sig endast, eller ens främst,
mot kvinnor. Jag tycker det verkar vara minst lika mycket ett sätt att säga till oss
andra män att "Jag har så jävla mycket större kuk än du!") Om någon brutta däremot har hår eller inte under armarna, vad fan gör det mig?
Fattar du skillnaden?
Citat:
Bäggedera handlar om kontroll över andras kroppar som av nån anledning uppfattas som för påträngande, störande. Dags att tagga ner på alla håll?
Njaäej; mer på ena hållet.