2012-03-23, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Aj aj aj, nu får du be om ursäkt. Det är precis exakt vad jag inte är och ALDRIG skulle kalla mig själv.

Jag tycker inte heller att det är speciellt sexigt med armhålehår, föredrar rakat men jag skulle aldrig lämna min eventuella fru pga det.
nehe ok. tråkigt för dig att leva med en sån ful fru då. vi väljer ju olika här i livet.
Citera
2012-03-23, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Fast äktenskapsförord behandlar väl endast ägodelar, om det finns barn med i bilden så går man ändå ut ur äktenskapet som en förlorare då kvinnan med största sannolikhet får vårdnad.

Typiskt patriarkatet.
ja det behandlar endast ägodelar. det där med vårdnadsfrågor är det alldeles för tyst om i media. men då kvinnorna får uppenbara fördelar på den fronten så är det en ickenyhet.
Citera
2012-03-24, 11:52
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Ja, och vi män rakar redan av skägget.

Så du likställer alltså kvinnors armhålshår med ditt skägg? Och för att kvinnor skall raka benen, armarna, "down there" osv? Vad rakar mannen för det? Rätt skall vara rätt, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av cbatbh
Naturligt är det också att honan ska attrahera hanen och det gör hon INTE med hjälp av hår under armarna.

Fast så är det ju inte i naturen. Där är det, tvärtom, oftast hanen som skall attrahera den gråa honan med fina färger och utsmyckningar.

---

Blir så trött på folk som missuppfattar detta "eventet". Det handlar om att själv få bestämma över sin egen kropp och att inte bli dömd och ifrågasatt för det. Om någon vill raka sig skall den få göra det utan att någon kommer och kränker denne för det, det samma gäller det motsatta. Om jag vill ha hår under armarna har ingen någon rätt i världen att klanka ner på mig för det!
Citera
2012-03-28, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Att tvinga alla tjejer att raka sig under armarna är väl inte just bättre än att tvinga män att sitta och kissa.
Precis.

Citat:
Radikalfeministerna tycker män ska sitta med knäna ihop på t-banan och fotar av män som skrevar och hänger ut (utan ansikte men ändå) och snubbar som hatar hår under armarna flyger på en tjej som råkat hamna på bild där hon avslöjar att hon inte rakar sig.
Nu har du tydligen missat att det är en oerhörd skillnad. I det ena fallet blev bruttan påhoppad bara för hur hon är (dvs hårig under armarna), vilket ju egentligen inte angår idioterna som började mobba henne ett smack. I det andra fallet blir dom där snubbarna uthängda för något de gör som stör andra (nämligen bre ut sig över mer än en plats), som de helt enkelt skulle kunna -- och borde! -- ge fan i att göra.

Det har en direkt och negativ effekt på mig om jag i bussen eller tunnelbanan råkar hamna bredvid ett sådant där pucko som försöker verka som om han har ett sådant jättepaket att han måste sitta med knäna en halvmeter isär, och jag inte får plats för mina ben. (Det enda jag tycker feministerna som lägger ut bilderna har fel i är att de tydligen antar att det är ett dominansbeteende som riktar sig endast, eller ens främst, mot kvinnor. Jag tycker det verkar vara minst lika mycket ett sätt att säga till oss andra män att "Jag har så jävla mycket större kuk än du!") Om någon brutta däremot har hår eller inte under armarna, vad fan gör det mig?

Fattar du skillnaden?

Citat:
Bäggedera handlar om kontroll över andras kroppar som av nån anledning uppfattas som för påträngande, störande. Dags att tagga ner på alla håll?
Njaäej; mer på ena hållet.
Citera
2012-04-03, 15:37
Medlem
De är ju för i helvete helt sjukt? Well well, vill dom se ut som jävla gående buskar får dom väl det..
Citera
2012-04-04, 21:55
Medlem
Blir så irriterad att jag liksom inte kan behärska mig. Var finns logiken? Det är inte naturligt, inte kvinnligt, det är äckligt. Är folk helt enkelt korkade? Det är inte ett sätt att provocera, det är bara att inte ta bort något som växer naturligt på allas kroppar. Undra hur mycket kvinnor fick ligga förr i tiden i sverige? En hel del för mycket tydligen.

Det ljuvliga är alla härliga hot om att "du kommer inte få kuk". Oj, vad ledsna vi blir, mitt livsmål var ju att alla män ska vilja ha mig.. Vore snarare enormt skönt att kunna leva utan att killar ska stöta oförskämt på en och tro att man är svårflirtad då man helt uppenbart bara inte är intresserad. Bara för att man är snygg. Skönt att numera bara kunna visa armhålan för att sålla undan idioter!
Citera
2012-04-05, 02:08
Medlem
sonybaronys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imperatrix
Så du likställer alltså kvinnors armhålshår med ditt skägg? Och för att kvinnor skall raka benen, armarna, "down there" osv? Vad rakar mannen för det? Rätt skall vara rätt, eller?

Fast så är det ju inte i naturen. Där är det, tvärtom, oftast hanen som skall attrahera den gråa honan med fina färger och utsmyckningar.

---

Blir så trött på folk som missuppfattar detta "eventet". Det handlar om att själv få bestämma över sin egen kropp och att inte bli dömd och ifrågasatt för det. Om någon vill raka sig skall den få göra det utan att någon kommer och kränker denne för det, det samma gäller det motsatta. Om jag vill ha hår under armarna har ingen någon rätt i världen att klanka ner på mig för det!

jo man har rätt till en åsikt, personligen bryr jag mig inte. Som bögar, jag låter dem göra hur dem vill jag behandlar dem som andra men tycker personligen det är äckligt. Sen att folk låter sig påverkas av vad andra tycker är deras problem. Det är ingen som rycker håret ur armhålan eller skriker det i ditt ansikte men ja majoriteten tycker det är äckligt.

Finns fan bättre saker att bry sig om än denna skit rörelse, som tex. vad man får ha i kroppen och inte vilket är lite mer kränkande då man faktist tvingas klä av sig naken för en främmande man/kvinna vid misstanke om brott osv. Lite off topic sorry.
Citera
2012-04-05, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kraskras
Bara för att man är snygg. Skönt att numera bara kunna visa armhålan för att sålla undan idioter!

Inget att bli irriterad över sötnos den sållningen är såååå ömsesidig
Citera
2012-04-05, 13:16
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonybarony
jo man har rätt till en åsikt, personligen bryr jag mig inte. Som bögar, jag låter dem göra hur dem vill jag behandlar dem som andra men tycker personligen det är äckligt. Sen att folk låter sig påverkas av vad andra tycker är deras problem. Det är ingen som rycker håret ur armhålan eller skriker det i ditt ansikte men ja majoriteten tycker det är äckligt.

Men problematiken i det hela är ju just det att folk anser att de har rätt att kommentera och kritisera en annan persons kropp. Likställer utseendet med personens värde. Du vet, när någon säger att "Alla kvinnor är vackra, oavsett hur de ser ut!" och infogar en bild på två olika stereotypiska kvinnokroppar. I samma ögonblick så läggs fokus på utseendet och det blir rätt att värdera.

Citat:
Ursprungligen postat av sonybarony
Finns fan bättre saker att bry sig om än denna skit rörelse, som tex. vad man får ha i kroppen och inte vilket är lite mer kränkande då man faktist tvingas klä av sig naken för en främmande man/kvinna vid misstanke om brott osv. Lite off topic sorry.

Förstår inte "argumentet" att en skall bry sig om någonting "bättre" eller "viktigare". Det faktiskt möjligt att bry sig om flera saker samtidigt och engagemang skall alltid uppmuntras oavsett vad någon kämpar för. Och bara för att någon bryr sig om att upprätthålla sina egna rättigheter i praktiken betyder det inte att personen per automatik skiter totalt i de STORA och VIKTIGA frågorna om världssvält, krig och miljöförstöring.
Citera
2012-04-05, 13:32
Bannlyst
Citat:
Men problematiken i det hela är ju just det att folk anser att de har rätt att kommentera och kritisera en annan persons kropp. Likställer utseendet med personens värde. Du vet, när någon säger att "Alla kvinnor är vackra, oavsett hur de ser ut!" och infogar en bild på två olika stereotypiska kvinnokroppar. I samma ögonblick så läggs fokus på utseendet och det blir rätt att värdera.

Förstår inte "argumentet" att en skall bry sig om någonting "bättre" eller "viktigare". Det faktiskt möjligt att bry sig om flera saker samtidigt och engagemang skall alltid uppmuntras oavsett vad någon kämpar för. Och bara för att någon bryr sig om att upprätthålla sina egna rättigheter i praktiken betyder det inte att personen per automatik skiter totalt i de STORA och VIKTIGA frågorna om världssvält, krig och miljöförstöring.
vad är problemet med att värdera kvinnokroppar? det gör jag varje dag. på stan. i plugget. på krogen. fast du kanske brevväxlar med henet du ska ligga med? utan att byta bilder förstås! det e ju fult att värdera!
Citera
2012-04-05, 14:17
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinnyjones
vad är problemet med att värdera kvinnokroppar? det gör jag varje dag. på stan. i plugget. på krogen. fast du kanske brevväxlar med henet du ska ligga med? utan att byta bilder förstås! det e ju fult att värdera!

Förstår inte vad du vill ha sagt?

Det handlar om att fokuset flyttas från egenskaper till utseendet som om det vore viktigare, vilket leder till att folk känner behov av att uppnå idealet för att vara "bra" eller ens klassas som "okej". Det handlar inte nödvändigtvis om att du i dina tankar får tycka att någon ser bra ut eller inte, det handlar om att det är så pass accepterat som det i dagsläget är att öppet och högt kritisera. För åtminstone jag vill inte stödja folks inbillade rätt att yttra sin "åsikt" när det enda som sker är att någon blir kränkt.
Citera
2012-04-05, 21:19
Bannlyst
Citat:
Förstår inte vad du vill ha sagt?

Det handlar om att fokuset flyttas från egenskaper till utseendet som om det vore viktigare, vilket leder till att folk känner behov av att uppnå idealet för att vara "bra" eller ens klassas som "okej". Det handlar inte nödvändigtvis om att du i dina tankar får tycka att någon ser bra ut eller inte, det handlar om att det är så pass accepterat som det i dagsläget är att öppet och högt kritisera. För åtminstone jag vill inte stödja folks inbillade rätt att yttra sin "åsikt" när det enda som sker är att någon blir kränkt.
ja eller så slutar tjockisar att bli kränkta så fort man säger att det är nyttigt med sallad och bra med träning. låter det vettigt? kränkthet, den nya folksjukdomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in