2012-05-13, 10:28
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agentmulder
Nej det är inte mer okej för en kille att fakea sin personlighet, köra raggningsknep, sin bakgrund, sin ekonomi (sådant som kvinnor tycker om). Även om vissa män gör sådant här. De flesta kvinnor hatar män som gör detta om de kan avslöja dem dvs.

Däremot kan kvinnor operara sig etc etc etc. (sådant som män tycker är om) likt allt fler kvinnor gör. Män som gnäller på tjejer som opererar sig eller sminkar sig finns nästan inte i jämförelse.

I slutändan är båda sakerna lika fake.

Vi lever nog inte i samma värld. I min värld tycker nämligen i stort sett alla män att det är vidrigt fult med fejkläppar, plastbröst osv.

(Min kille säger ofta att han tycker att jag är finare utan smink dessutom... )
Citera
2012-05-13, 12:57
Medlem
CarloMarxs avatar
Känns som om det här nu bara blivit estetisk prägel, handlar det här inte om att faktiskt få välja själv över sin egen kropp mer egentligen och med att göra ett val så inte behöva vara beredd för att försvara sitt val?
Citera
2012-05-13, 13:04
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarloMarx
Känns som om det här nu bara blivit estetisk prägel, handlar det här inte om att faktiskt få välja själv över sin egen kropp mer egentligen och med att göra ett val så inte behöva vara beredd för att försvara sitt val?

Jo, men det är svårt att få inskränkta människor på ett forum att fatta. Själv förstår jag inte hur man orkar bry sig så fantastiskt mycket om hur andra människor klär sig, rakar sig, vad de äter, gillar för musik osv. Man måste ha ett fattigt liv själv om man känner att det ger tillfredsställelse att försöka trycka ner andra så fort man får tillfälle.

Men i grund och botten handlar det bara om att människor är otrygga i dig själva. Är man en trygg person behöver man inte bry sig så himla mycket om vad alla andra gör, tycker och tänker.
Citera
2012-05-13, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels
Jo, men det är svårt att få inskränkta människor på ett forum att fatta. Själv förstår jag inte hur man orkar bry sig så fantastiskt mycket om hur andra människor klär sig, rakar sig, vad de äter, gillar för musik osv. Man måste ha ett fattigt liv själv om man känner att det ger tillfredsställelse att försöka trycka ner andra så fort man får tillfälle.

Men i grund och botten handlar det bara om att människor är otrygga i dig själva. Är man en trygg person behöver man inte bry sig så himla mycket om vad alla andra gör, tycker och tänker.

Men precis, är man engagerad i annat som ger en glädje så skiter man väl i främmande människors kroppsbehåring. Man måste nästan vara anal i sin personlighet om man tycker att man själv ska bestämma om andra ska raka sig eller inte raka sig. Eller vad de har för kläder, music etc.
Citera
2012-05-13, 13:22
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Men precis, är man engagerad i annat som ger en glädje så skiter man väl i främmande människors kroppsbehåring. Man måste nästan vara anal i sin personlighet om man tycker att man själv ska bestämma om andra ska raka sig eller inte raka sig. Eller vad de har för kläder, music etc.

Skiter du tillräckligt i det för att inte delta i debatten?
Citera
2012-05-13, 13:40
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Skiter du tillräckligt i det för att inte delta i debatten?

Du har missuppfattat det hela. Eftersom vi skiter i vad folk gör med sitt hår under armarna - och tycker att alla andra borde göra det samma - är ju den här debatten viktig.
Citera
2012-05-13, 14:51
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Du har missuppfattat det hela. Eftersom vi skiter i vad folk gör med sitt hår under armarna - och tycker att alla andra borde göra det samma - är ju den här debatten viktig.

Varför anser du dig vara moraliskt överhuvud för vad andra ska tycka? Är du feminist eller?
Citera
2012-05-13, 15:49
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Varför anser du dig vara moraliskt överhuvud för vad andra ska tycka? Är du feminist eller?

Det var en underlig vinkling på en självklar sak. För självklart vill jag att andra ska tycka som jag i den här frågan! Det skulle ju enligt mig göra världen till en lite trevligare plats att leva på för alla - inte bara trevlig för den som följer normen. Önskar inte du att andra skulle tycka som du i frågor du anser viktiga?
Citera
2012-05-13, 19:34
Medlem
Citat:

Det verkar snarare som om vissa "rakningsförespråkare" anser sig vara moraliska överhuvuden här.
Citera
2012-05-13, 21:03
Bannlyst
Citat:
ingen idé att ha andra uppfattningar om verkligheten än kommunister. tanken att andra människor kan ha andra uppfattningar om verkligeheten är kommunisterna så främmande att dom aldrig ens tänkt den förbjudna tanken
Citera
2012-05-13, 21:05
Bannlyst
Citat:
Det var en underlig vinkling på en självklar sak. För självklart vill jag att andra ska tycka som jag i den här frågan! Det skulle ju enligt mig göra världen till en lite trevligare plats att leva på för alla - inte bara trevlig för den som följer normen. Önskar inte du att andra skulle tycka som du i frågor du anser viktiga?
för kommunister är normen det jävligaste ordet i världen. helst ska man vara flata, arbetslös, hårig på fittan, lukta apa, vara fet, läsa genuskurs på folkhögskola, vara hen för att anses normal
Citera
2012-05-13, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Det verkar snarare som om vissa "rakningsförespråkare" anser sig vara moraliska överhuvuden här.
nej då. men så fort man uttrycker den simpla tanken att fitthår e fult så blire ett jävla liv.

ni kan bara softa ner lite och respektera att alla inte älskar hår på fitta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in