2013-02-12, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Ja, du kan ha rätt i det där med styrelserummen iofs. Men jag tänker på en tråd jag skapade här på flashback. Den handlade om att sluta försöka göra barn könsneutrala. Den är på 5 sidor nu. Det här däremot skriver folk i fortfarande. Ja, jag vet att den här tråden har funnits mycket längre men jag tycker i alla fall att det kan vara värt att påpeka. Det kanske är en indikation på hur vissa prioriterar.

Tror nog snarare det handlar om en ovilja/okunskap från folk att ta tag i det som är riktigt jobbigt.
Hår i all ära liksom med 31 sidor intressant är det inte. Jag blir dock fortfarande upprörd av kvinnor som blir upprörda av att vi gillar rakade kön.
Citera
2013-02-12, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analabertil
Blindtarmen sitter också kvar fortfarande. Den har vi inte behövt sen vi bodde i grottor.

Könshår ska rakas bort

http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article10664805.ab
Citera
2013-02-12, 12:58
Bannlyst
Citat:
Förbannat vidrigt och äckligt. Du har gett upp.
Är man så jävla lat och obrydd om sin hygien och utseende så är man ett vider. Tur att de flesta tjejer vet hur man gör

Hur hygieniskt är det om man rakar sig och det skapat infektioner och bölder? Vissa har ju extremt känslig hud. Speciellt kvinnor, de har ju verkligen ett mer utsatt könsorgan.
Citera
2013-02-12, 13:06
Medlem
Citat:

Men blä så vidrig läsning!! En feminist som säkert är lesbisk =( Fy och usch
Det viktigaste som en tjej ska raka är:
1. Fittan (och anus vid behov)
2. under armarna
3. benen

Killar ska raka sig:
1 slätrakad pung
2. slätrakad kuk
3.under armarna
Citera
2013-02-12, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Hur hygieniskt är det om man rakar sig och det skapat infektioner och bölder? Vissa har ju extremt känslig hud. Speciellt kvinnor, de har ju verkligen ett mer utsatt könsorgan.
haha men va tusan har du träffat för vider till tjejer? Bölder och infektioner??? Blä vad snuskigt. Jag har då aldrig träffat nån som har fått nåt sånt där äckligt.

Och det där med att kvinnor har ett mer utsatt kön är bullshit. Dessutom rakar du inte INNE i vaginan utan på venusberg och runt läpparna.
Citera
2013-02-12, 13:22
Bannlyst
Citat:
haha men va tusan har du träffat för vider till tjejer? Bölder och infektioner??? Blä vad snuskigt. Jag har då aldrig träffat nån som har fått nåt sånt där äckligt.

Och det där med att kvinnor har ett mer utsatt kön är bullshit. Dessutom rakar du inte INNE i vaginan utan på venusberg och runt läpparna.

Det finns de som har en sådan rubbning vid fittan, är de tjejerna som inte kan raka sig äckliga då menar du? Självklart så finns det också tjejer, mer tjejer som kan raka sig än de som inte kan.
Nej, man rakar inte i själva fittan, men tjejer som har sådana hudproblem vet jag tycker att det gör ont när man då kommer åt huden, eller när de kissar och det nuddar såren.
Citera
2013-02-13, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ja, du kan ha rätt i det där med styrelserummen iofs. Men jag tänker på en tråd jag skapade här på flashback. Den handlade om att sluta försöka göra barn könsneutrala. Den är på 5 sidor nu. Det här däremot skriver folk i fortfarande. Ja, jag vet att den här tråden har funnits mycket längre men jag tycker i alla fall att det kan vara värt att påpeka. Det kanske är en indikation på hur vissa prioriterar.

Men dock kan jag påpeka att man kan vara engagerad i annat också. Även om jag inte själv är den som går i demonstrationståg och jobbar på kvinnojour så tycker jag att den viktigaste feministiska frågan är att stoppa våld mot kvinnor.

Är det "hen-maffian" som härjar där? Länka gärna!
Citera
2013-02-13, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks

Har aldrig hört om någon som fått infektioner mm av att raka armhålorna. Skulle dom ha det problemet så får dom väl skita i det, synd bara om dom själva i så fall som får en mycket begränsad mängd killar att välja på!
Såg att mellan 97-98% av alla killar föredrar kvinnor med rakade armhålor.
Citera
2013-02-13, 13:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men blä så vidrig läsning!! En feminist som säkert är lesbisk =( Fy och usch
Det viktigaste som en tjej ska raka är:
1. Fittan (och anus vid behov)
2. under armarna
3. benen

Killar ska raka sig:
1 slätrakad pung
2. slätrakad kuk
3.under armarna
Nu har jag i och för sig begränsad erfarenhet - det medges - man jag har aldrig sett en man med hår på själva kuken. Vid penisroten- ja, men luden påle ... Jag tror det är ovanligt att den behöver rakas ...
Citera
2013-02-16, 23:30
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:

Intressant, eller snarare inte då djur; inte människor uppfattar feromoner. Dessutom fyller blindtarmen en viktig uppgift för immunförsvaret så oviktig är den definitivt inte.

Hårväxt är ett mode men högst naturligt. Man väljer själv hur man vill ha det; blir man kritiserad så får man ta det så debatten är ytterst skitnödig och oviktig. Dock är ickefrågor extremt viktiga för framstjärtisterna då deras existens utgörs av dessa.
Citera
2013-02-16, 23:45
Medlem
Ett icke-problem eftersom det verkar som majoriteten ändå inte får ligga och preferenserna mest verkar vara fantasi som aldrig uppfylls...
Citera
2013-02-23, 22:34
Medlem
mentalmindfucks avatar
men vilka problem man kan ha då.
ok, min mening om ämnet

1. jag föredrar orakat, på både kvinnor å män, annars ser man ju ut som ett barn. hår under armarna runt könsorganen osv e ju lixom ett tecken på att man tagit sig igenom puberteten
2. det är väldigt jobbigt att raka sig, speciellt när man har känslig hud. så personligen e jag hellre lite hårig än får en massa utslag, finnar, exem å annat otyg som jag brukar få om jag får för mig att raka mig
3. det kliar så in i helvete om man rakat sig, speciellt på benen
4. man svettas MINDRE å svetten luktar mindre om man har orakade armhålor, å e man bara noga med hygienen så är det inga som helst problem
5. har aldrig fått ett nej när man väl ligger å hånglar å ska till att knulla bara för att människan i fråga upptäcker att jag är orakad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in