Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Ni som resonerar så här, inser ni hur er ytlighet avslöjar hur värdelösa ni är som partner? Om du är beredd att säga hej då för en orakad armhåla, hur fan ska du klara av när din prinsessa är magsjuk och du får torka spya? När hon väntar barn och magen står rakt ut, extrakilona samlas och hon knappt kommer upp ur soffan? Om hon blir allvarligt sjuk och tappar allt hår, om hon skadas i en olycka och hamnar i rullstol? När hon blir gammal, rynkig och grå?
Om man inte ens klarar av en orakad armhåla är man absolut ingenting att hålla i handen när åskan går på allvar. Jag tror att vi får börja rekommendera alla förälskade flickor att sluta raka sig i ett halvår så de kan se om grabben är något att satsa på i längden eller inte. Alla dessa som spyr, gör slut, kastar ut tjejen med huvudet före ur sängkammaren, svimmar, skriker högt av fasa eller vill döda tjejer som inte rakar sig, bör sållas bort snarast möjligt. De skulle inte ha överlevt ens ett dygn under stenåldern, som ju är referenspunkten för allting, alltid.

Dina jämförelser är ganska extrema. Det är så oerhört enkelt att raka armhålorna i duschen. Jag säger absolut inte att jag skulle lämna min flickvän om hon slutade raka sig - men varför skulle hon göra det? Det skulle vara mitt problem. För att sticka ut? Blir det inte precis lika ytligt, om inte mer? Nej, jag tycker att man ska få ställa krav att sin partner sköter om sig själv. I en perfekt relation skulle inte utseendet ha någon betydelse, men verkligheten är en annan.
Det handlar inte om "prinsessamentalitet", det handlar om "gör det bästa av situationen". Om det är enkelt att förbättra sitt utseende - varför inte göra det? Jag skulle bli fundersam om flickvännen slutade gå till frisören, slutade raka sig, slutade klippa naglarna, slutade ta vara på sin hy etc. Visst är det ytligt, men är vi inte alla det? Det är så världen fungerar - vi är selektiva djur.
En gravid mage kan hon inte göra någonting åt, inte heller ålder eller sjukdom. Hon kan däremot raka armhålorna - precis som jag kan träna så att jag inte blir fet, eller klippa håret och raka skägget så jag inte ser ut som Jesus. Jag tycker inte det är så mycket att begära. Vi får se ut som vi vill, men man kan inte förvänta sig att alla ska tycka om det de ser.