2012-03-12, 19:27
Medlem
Grizzlybjoerns avatar
Nu har det kommit en ny Facebookgrupp som växt oehört snabbt under dagen. Sjävla idén med gruppen är att få kvinnor att låta det växa ut i armhålorna och att inte raka sig. Så här står det på informationen om gruppen:

Citat:
Usch, jag blev så illa till mods när jag lästa detta. NU FÅR DET VARA NOG! Visa ditt stöd, ta bild på ditt hår och lägg upp på din status!

"Fångas i TV med orakade armhålor – Då förtjänar du att mobbas och trakasseras på internet
March 11th, 2012
Igår under Melodifestiva...lens final fångades en kvinna på bild i publiken. Hon hade orakade armhålor, stod och hoppade glatt och var överlycklig över Loreen vann. Det var en underbar kväll för henne. Där var hon och såg en artist hon älskade, en artist som dessutom vann. Hon såg överlycklig ut och det var förmodligen en av de roligaste kvällarna under året för henne.

Ett tag. Strax efter Melodifestivalen bestämde sig Facebookanvändaren John CaptainBatmanStrandberg att publicera en bild på henne för att offentligt håna henne. Print screen är tagen ifrån inatt. Vid den stunden hade över 1700 “gillat” bilden och 117 personer hade delat den på sina egna profiler. De flesta med syfte att håna. Med ord som att hon är ett äckel. Efterbliven. Borde skämmas. Att hon var pinsam. En del delade i syfte att försvara henne – Men majoriteten hånade. Här är tråden om ni vill se själva."(hannafriden.com)

"Den ljusa sidan av saken är att det finns vi som står upp för henne. Hon ska veta att vi finns, och hon ska veta att vi inte låter detta stå okritiserat.
Hon ska veta att vi absolut inte står för en kultur där den som hånar förtjänar att stå fri från kritik och den utsatta tyst ska stå ut och ta det. Aldrig i livet. Oavsett. Vi är på din sida och stöttar dig, precis som vi stöttar alla andra som vill kunna vara fria i sitt utseende och faktiskt se ut precis som de vill.
Vi hejjar på dig tjejen. Du härliga, glada tjej i publiken i Melodifestivalen. Du är modig som vågar sticka ut trots att så många blir så arga. Så ursinniga av lite hår. Det är modigt. Det är tufft. Du förtjänar en applåd. Jag är på din sida och jag är inte ensam! Hejja!

Nu har flera kvinnor lagt ut bilden i gruppen där de fotograferar sig själva med hår.

Vad tycker ni om detta?

länk: http://www.facebook.com/events/365673620120381/
Citera
2012-03-12, 19:30
Medlem
Mår illa bakom dataskärmen. måste logga ut... håller... på att kräkas.
Ni kvinnor som inte rakar er, vad är det för fel på er?
Citera
2012-03-12, 19:35
Medlem
trallexs avatar
de får väl göra som de vill. får se hur länge de klarar sig utan manligt sälskap sen.
Citera
2012-03-12, 19:36
Medlem
Finans.killens avatar
Kommunistfittor, only in Sweden! Så jävla glad att jag inte bor i Sverige!
Citera
2012-03-12, 19:37
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzlybjoern
Nu har det kommit en ny Facebookgrupp som växt oehört snabbt under dagen. Sjävla idén med gruppen är att få kvinnor att låta det växa ut i armhålorna och att inte raka sig. Så här står det på informationen om gruppen:

Nu har flera kvinnor lagt ut bilden i gruppen där de fotograferar sig själva med hår.

Vad tycker ni om detta?

länk: http://www.facebook.com/events/365673620120381/

I don't like this, but let them do whatever they want. You could at least do the legs and the armpits in my opinion.
Citera
2012-03-12, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaryBell
I don't like this, but let them do whatever they want. You could at least do the legs and the armpits in my opinion.
much obliged!
Citera
2012-03-12, 19:39
Medlem
Flashbackhorans avatar
Alla får göra som de vill men ärligt det ser inte fräscht ut och det är löjligt när man gör det till en feminist sak att göra sig själv så ful som möjligt...hår må vara naturligt men det är inte kvinnligt.
Citera
2012-03-12, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackhoran
Alla får göra som de vill men ärligt det ser inte fräscht ut och det är löjligt när man gör det till en feminist sak att göra sig själv så ful som möjligt...hår må vara naturligt men det är inte kvinnligt.
Ja, och vi män rakar redan av skägget.
Det ni kvinnor vill ha, sjömans skägg?
Citera
2012-03-12, 19:43
Medlem
ja, jag tycker inte det är snyggt och skulle inte vilja röra det..
Citera
2012-03-12, 19:44
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Tar man inte vara på sin kropp så blir man utstött, ja. Om jag inte borstar tänderna, duschar eller torkar mig när jag varit på toa så kommer folk att ta avstånd från mig, det är självklart. Är man så dum i huvudet att man åter sin kropp förfalla så får man faktiskt skylla sig själv. Folk är fruktansvärt lata i dag. För tvåhundra år sedan slet folk som djur tills de dog ute på åkrarna, bara för att de skulle få ihop lite bröd till sin familj på nio personer. I dag orkar folk inte ens ta hand som sig själva. Vad fan var det som hände?
Citera
2012-03-12, 19:47
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Tar man inte vara på sin kropp så blir man utstött, ja. Om jag inte borstar tänderna, duschar eller torkar mig när jag varit på toa så kommer folk att ta avstånd från mig, det är självklart. Är man så dum i huvudet att man åter sin kropp förfalla så får man faktiskt skylla sig själv. Folk är fruktansvärt lata i dag. För tvåhundra år sedan slet folk som djur tills de dog ute på åkrarna, bara för att de skulle få ihop lite bröd till sin familj på nio personer. I dag orkar folk inte ens ta hand som sig själva. Vad fan var det som hände?

Så, du rakar dig under armarna alltså?
Citera
2012-03-12, 19:51
Medlem
pumpadskinheads avatar
Är helt upp till dem.
Min penis kan de glömma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto