2012-05-29, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.J
Jag hade tydligen underskattat Din inlärningsförmåga.

Du, Antistalk är inte ett troll eftersom Du nu, äntligen insett varför Brasa sitter inne och väntar på rättegång.

All den möda som lagts ned för att få Dig att fatta att det är ingen annan gärningsman, stalker, MC klubb, Kevingemaffia m.m. har inte varit förgäves.

Det insåg jag naturligtvis redan från början och skrev det också förstås.
Däremot är jag nu, liksom från första början helt övertygad om att ett alternativt scenario med alternativa inblandade än bara ML är fullt möjlig och tom trolig och jag vänder mig nu liksom då mot att man likt en mobb benämner honom som gärningsman då han faktiskt ännu bara sitter anhållen som misstänkt gärningsman och förvånas över upphetsningen och bespottningen i tråden från många..osv.

Det här med Kevingemaffian har du nog hittat på själv. Jag har aldrig påstått ngt sådant dumt.
Citera
2012-05-29, 14:46
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Det här med Kevingemaffian har du nog hittat på själv. Jag har aldrig påstått ngt sådant dumt.

I Kevinge Strand har det funnits en sammanslutning som har kallat sig "grannsamverkan för brott" där den tidigare dömde Bo Baldring varit frontfigur. Tillsammans med en städerska, (Rosén eller vad de heter åt Djursholmshållet), försökte de med hjälp av ett förfalskat testamente stjäla Scheins hela arv med designmöbler, tomflaskor, askfat, villa och allt. Försöket gick om intet och det är denna sammanslutning som här på FB har fått den skämtsamma benämningen "Kevingemaffian".

Det är utrett bortom allt tvivel att Magnus Uggla inte är en del av denna maffia. /ST
Senast redigerad av SuperTeflon 2012-05-29 kl. 14:51.
Citera
2012-05-29, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
I Kevinge Strand har det funnits en sammanslutning som har kallat sig "grannsamverkan för brott" där den tidigare dömde Bo Baldring varit frontfigur. Tillsammans med en städerska, (Rosén eller vad de heter åt Djursholmshållet), försökte de med hjälp av ett förfalskat testamente stjäla Scheins hela arv med designmöbler, tomflaskor, askfat, villa och allt. Försöket gick om intet och det är denna sammanslutning som här på FB har fått den skämtsamma benämningen "Kevingemaffian".

Min poäng var att jag aldrig nämnt denna sammanslutning i ngt av mina inlägg som Johan.J påstår.
Inget annat. Ngt så dumt skulle jag inte hävda i ett så allvarligt brott som grov mordbrand som denna tråd handlar om.
Citera
2012-05-29, 15:19
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Min poäng var att jag aldrig nämnt denna sammanslutning i ngt av mina inlägg som Johan.J påstår.
Inget annat. Ngt så dumt skulle jag inte hävda i ett så allvarligt brott som grov mordbrand som denna tråd handlar om.

Glöm aldrig att dessa människor har ett horn i sidan till EF. Borde vara högintressant för dig, Antistalk, som griper efter varje halmstrå som finns.

En påhittad stalker är naturligtvis inte lika dumt? Tyckte mig höra MC-klubb mumlas i kulissen också... Avses då den sönderfallande MC-klubben OG?
Senast redigerad av SuperTeflon 2012-05-29 kl. 15:25.
Citera
2012-05-29, 15:45
Medlem
Citat:

Glöm aldrig att dessa människor har ett horn i sidan till EF. Borde vara högintressant för dig, Antistalk, som griper efter varje halmstrå som finns.

Jag griper inte efter varje halmstrå som finns..

Jag hävdar däremot bestämt att ML som ensam och galen mordbrännare som skulle ha inhandlat x liter tändvätska på sitt eget kontokort färdandes i sin egen bil på en videoövervakad mack nära Harrys hus, mitt i natten, strax innan Harrys hus började brinna och därmed skrika ut att han vill häktas och dömas till grov mordbrand och att vilja tillbringa de kommande sex till arton åren i fängsligt förvar är ett alldeles för osannolikt scenario, tills motsatsen visats och bevisats..
Citera
2012-05-29, 15:52
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Det insåg jag naturligtvis redan från början och skrev det också förstås.
Däremot är jag nu, liksom från första början helt övertygad om att ett alternativt scenario med alternativa inblandade än bara ML är fullt möjlig och tom trolig och jag vänder mig nu liksom då mot att man likt en mobb benämner honom som gärningsman då han faktiskt ännu bara sitter anhållen som misstänkt gärningsman och förvånas över upphetsningen och bespottningen i tråden från många..osv.

Andra scenarier är naturligtvis möjliga, åtminstone i teorin. Några sådana - mer eller mindre fantasifulla - har redan beskrivits i tråden. Skiljelinjen går vid när du börjar använda ordet "trolig". Detta innebär att du gör ett ställningstagande där du anser att alternativscenariot är troligt, vilket i sin förlängning leder till att "huvudscenariot" alltså är mindre troligt. Sannolikheten (vid två olika alternativ) är alltså mer än 50 %.

"Ockhams rakkniv" ger vid handen att det är rimligare att anta att "huvudscenariot" stämmer. När du hävdar att ett alternativt scenario är troligt, är detta ett orimligt antagande, baserat på vad som hittills framkommit - givet att du inte vet något som inte flutit upp till ytan. Eftersom detta är ett skvallerforum är det inte orimligt att du delar med dig. Men den uppmaningen är väl som att ropa ut i öknen.

Jag utesluter inte andra scenarier, men fram tills att du eller någon annan presenterar nya fakta - istället för ostrukturerat svammel - kommer jag att satsa mina pengar på den säkra hästen. Jag tycks inte vara ensam i den uppfattningen.

Beakta gärna att jag träffat Dr Brasa. HAR DU?
Citera
2012-05-29, 15:54
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:

Jag hävdar däremot bestämt att ML som ensam och galen mordbrännare som skulle ha inhandlat x liter tändvätska på sitt eget kontokort färdandes i sin egen bil på en videoövervakad mack nära Harrys hus, mitt i natten, strax innan Harrys hus började brinna och därmed skrika ut att han vill häktas och dömas till grov mordbrand och att vilja tillbringa de kommande sex till arton åren i fängsligt förvar är ett alldeles för osannolikt scenario, tills motsatsen visats och bevisats..

Läs mitt inlägg om whiskey (Cutty Sark), kokain och hash och begrunna vari roten till denna irrationalitet kan ligga.

Det är inte första gången brottslingar hänvisar till någon av dessa orsaker för sitt handlande. Ingen här på FB kommer att häpna utom möjligtvis du, Antistalk.

Ps. Är det knark som blir aktuellt förklarar det ju också Dr Brasas onaturligt tomma ögon på alla vimmelbilder vi tvingats genomleva här på tråden. DS.
Citera
2012-05-29, 15:58
Medlem
Citat:

Just detta är poängen, Antistalk.

Jag tror inte heller att Brasa gjorde detta helt ensam. Men jag tror inte han blandade in någon utomstående. Jag är helt säker på att Brasa inte tuttade eld på Harry Scheins villa utan att diskutera saken hemma vid köksbordet först.

Brasa har all verksamhet i enskilda firmor med sin sambo Dråsa, för olika orsaker/fördelar som inte tål att diskutera utanför hemmets väggar. Det skvaller Du förmedlar stärker min tro på att så är fallet.

Om åklagare kan styrka en sak, har inte med mina misstankar att göra, då bevisbördan blir enorm, särskilt då polis inte har resurser att utreda Dråsas roll, utan hjälp från Brasa.
Citera
2012-05-29, 15:58
Medlem
ua571cs avatar
Citat:

Nästa inlägg till rakning. Den här gången sliter jag fram "Hanlons rakkniv": "Tillskriv aldrig något ont uppsåt när det är tillräckligt att förklara det med dumhet."
Citera
2012-05-29, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.J
--
Om åklagare kan styrka en sak, har inte med mina misstankar att göra, då bevisbördan blir enorm, särskilt då polis inte har resurser att utreda Dråsas roll, utan hjälp från Brasa.

Vilket resonemang. Hur det än går i målet år ML skyldig till grov mordbrand enligt dig, bl.a beroende på att polisen inte har tillräckliga resurser och därför är dessutom DrÅsa medskyldig till grov mordbrand vad som än kommer till rättslig prövning..

Varför då hänga inte dem i närmsta träd! Nu Genast!
Jo därför att vi har ett rättsystem som sköter detta.
Fram till rättegång och under rättegång är den som är misstänkt just misstänkt. Inga andra. Döms den misstänkte är han skyldig och gärningsman, annars frikänd och ej längre vare sig skyldig eller misstänkt enligt vår rättstradition. Du håller ju på med rena vilda västern rättsmedvetande!
Citera
2012-05-29, 18:42
Medlem
SuperTeflons avatar
Jag har till mångas glädje varit borta från tråden ett tag. Nu är jag dessvärre tillbaka igen.

Jag tycker inte det blev utrett i botten hur det gick till när Dr Brasa Stalkade BDSM-klubben i Solna. Tydligen blev de utkörda olagligt och fick rådet från någon lagvrängare att gilla läget. Som jag fattade det blockerade Dr Brasa avloppet till klubben. (De flesta läkare vet att obefintlig tarmfunktion gör patienterna spaka.) Han hade tydligen också bytt lås till lokalen trots att giltigt hyreskontrakt fanns.

I tråden om Marina från Spekeröd här på FB fanns ganska många från Darkside. Finns det inte någon medlem här på FB eller Darkside/FB som vet mer om BDSM-klubben också, (Nej Antistalk, inte ens om du är medlem i BDSM-klubben vill vi läsa ditt svar), som vet lite mer?

Det här är ju de facto den enda dokumenterade fallet av stalkning som finns här på tråden.

Hur gick "avhysningen" till och varför valde man inte att slita tvisten i domstol?
Senast redigerad av SuperTeflon 2012-05-29 kl. 18:44.
Citera
2012-05-29, 19:14
Medlem
Uphills avatar
Citat:
Förlåt Uphill! Jag tycker inte ditt inlägg fick den uppmärksamhet det förtjände.

De här förslagen är minst lika bra som det jag föreslog. Finns det något av dem du finner moraliskt försvarbart om de gjordes i bedrägligt syfte? Skulle de i alla fall inte bara vara enkla sätt att lura till sig pengar?

Tack SuperTeflon, snällt sagt

Moral hit och moral dit...
Här gäller det väl bara att sko sig genom att t.ex. minska skatten.
Om vi här i Sverige får skattebefrielse för välgörenhetsgåvor liknande USA's kommer nog
folk att flockas runt fenomenet, inte primärt p.g.a. hjärtegodhet utan för möjligheten att lura staten på några kronor.

Nåväl, vad jag främst tänkte på vara att fifflare "i det stora" aldrig är generösa "i det lilla", utan försöker att sno åt sig pengar i stort som smått.
Så för att hitta storbedragare kan man gärna börja med att titta på parkeringsböter, futtiga skatteavdragsförsök, obetalda TV-licenser och dåligt med dricks på krogen.
Storbedragarna finns bland dem som skulle fastna i en sådan trivial screening.

Disclaimer:
Det ovanstående är rena spekulationer som det anstår en skvallertråd, och kommer inte att beläggas med några källhänvisningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in