Alternativ teori!
Man får väl utgå med 100% säkerhet att Brasa inte räknade med att bilen var loggad och att kontokortet lämnade elektroniska spår som skulle kontrolleras.
Alla GPS tider är korrigerade till rätt tid av mig, dvs tidangivelse i FUP ex 17:00 är 18:00 korrekt tid.
120622, vi börjar vid IKEA, Kungenskurva
19:02, anländer Brasa IKEA
20:08, lämnar Brasa IKEA
20:26, anländer Brasa till Albano
20:20 - 22:03 telefontystnad, dvs. Brasa använder inte mobilen.
22:03 - 22:45, diverse sms kontakter med Åsa som avslutas med ett samtal, FUP_B s251 MAST ANGIVELSE, DVS POSSITION AV BRASAS TELEFON SAKNAS!
21:34, biljett Telefonplan löses med Brasas kontokort FUP_B S.251
22:31 - 23:19 BRASAS GPS ÄR OCH SNURRAR I KEVINGE! FUP_B S.299.
22:22, Åter Albano
23:30 Brasas GPS lämnar Albano
23:39,
23:43, tankar diesel på Statoil Jarlaplan, med Brasas kontokort, FUP_A s.149
00:30, hemma i Nacka
Brasa kommer från IKEA och på väg mot Albano passerar han platsen för biljettköpet, Telefonplan. Brasa åker raka vägen till Albano, det finns ingen logik att sedan lämna bilen och till fots ta sig till Tekniska för att "planka" med tunnelbanan till Telefonplan. Varför inte bara stanna på vägen från IKEA och uträtta sitt ärende? Eller varför inte bara hoppa in i bilen och köra tillbaka?
Jo, för att Brasa hämtade en bil som stod parkerad ute i Albano och körde den till en plats runt Telefonplan för att sedan lösa en biljett och åka tillbaka till Albano. Varför var det så viktigt att leverera en bil? Jo för att hans medhjälpare (Frasse, en Vingmutter eller något annat källartroll) lättare skulle kunna åka direkt ut till Albano och möta Brasa den 24/2 kl.02:06. Hade personen ifråga varit hemma, det visste Brasa att han inte var, hade sannolikt Brasa plockat upp honom på vägen.
Jag tror inte att man ensam, utan "knasvakt", åker och bränner ner ett hus med en väktare i området.
Sen kan man alltid konspirera om att 2 medhjälpare åkte ut till Brasa och hämtade hans bil och lämnade sin egen. Hjälpte till att leverera kontraktet, åkte ut till Albano och förberedde allt. Tände eld på huset, tillbaka till Albano (klädbyte) och sen hem till Brasa för bilbyte? Brasas "hake" är att han erkänt att han lämnade in kontraktet under dörren. Vem vet, han kanske satt och tryckte i sin barack medan vingmuttrarna tände på kåken?
Varför har inte polisen lämnat någon teori om biljettköpet. Jo för att det ger utrymme för en alternativ gärningsman. Varför har man inte säkrat foton från Statoil, Jarlaplan eller IKEA?
Drbrasa är skyldig! Men till vad får vi se. Drbrasa är faktiskt inte bunden till Kevinge vid tid för branden - men det är som han säger - min GPS kanske var där men inte jag