2012-05-09, 21:37
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Docke
Kan vi då enas om att vi tycker att Åsas tal om bränningen på tomten på Värmdö knappast dan bortförklara köpet av all tändvätska. Dels pga. tidpunkten för den eldningen och dels pga. att enda anledningen till attt köpa så mycket tändbvtska helt enkelt MÅSTE vara att man ska tända eld på ett hus, företrädesvis då Harry Scheins gamla villa?

Man kan väl förmoda att brasan på tomten ägde rum före inköpet av tjugo flaskor tändvätska.
Därför polisen skiter i den.
Har han handlat tändvätska en kvart innan han blev observerad vid Scheins villa så kvittar det ju om det eldats på tomten i Värmdö fjorton dagar tidigare.
Citera
2012-05-09, 21:39
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk

Vem fan kan veta allt detta och tagit reda på alla detaljuppgifter som 2012 droppar i tråden allteftersom och i högt tempo om dr Åsa och M. Lundberg och ha alla dessa kontakter med myndigheter gång på gång ofta i form av ideliga och återkommande kontakter med tingsrätter o hovrätter osv. med detaljerade uppgifter annat än en helt fokuserad stalker?

Jag tror man kan utgå ifrån att 2012 hade personlig insyn i parets förehavanden. 2012 befann sig i alla fall tidigare på Åsas mailinglista, eftersom han fick en kopia på Åsas JO-anmälan innan denna var diarieförd. Åsa har uppenbarligen mailat runt den till tidningar, vänner, och bekanta.

Det är ju naturligtvis svårt att spekulera om andra användares motiv, särskilt när dom själva inte längre kan kommentera det. Men med tanke på ML:s skumraskaffärer är det inte helt osannolikt att det borde finnas ett ganska långt koppel av brända kontakter och vänner som har blivit blåsta i olika affärer. What comes around goes around...
Citera
Bannlyst
Rätt fil, dagboksblad från idag från Attunda tingsrätt
http://pdfcast.org/pdf/dagbok
Citera
Medlem
Börjar man kalla dagboksblad från februari 2011 för färska börjar det nog att brännas..
Citera
2012-05-09, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.J
[/b]

Tråden behöver en injektion om alternativa gärningsmän. Det har bara spekulationer hittills.
Om det visar sig att det finns andra inblandade är det av intresse för utredningen.

Att nätet visats sig vara ett kraftfullt redskap är något som behöver belysning, särskilt för de som utreder och inte begriper omfattningen av modern teknologi. Jag misstänker att det kan finnas bristande kompetens hos polisen, och att det endast arbetar enligt invanda rutiner.

Det kan faktiskt vara så illa att man fokuserar på tuttar i stället för vem som verkligen tuttade på. Helt i linje med att spetskompetens på några smala områden, kan bli rätt farligt.

Antistalk

Jag hänvisar till tidigare inlägg, och ber Dig att redogöra för Din teori. Vi kan alla ha fel och det är viktigt att få alternativa gärningsmän klargjorda, eftersom tråden citeras och tas som källa.

Det vore katastrof om fel person sitter i häkte. Sluta insinuera och redogör för annat trovärdigt händelseförlopp och få igång tråden rejält.
Citera
2012-05-09, 21:41
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Jag återupprepar vad jag skrev förut om tex familjen Taubes "harmlösa" stalker.

Jag tror det är dags att du talar ur skägget om dina stalkerteorier, istället för att bara sitta och insinuera en massa saker.

Din teori är att ML är oskyldgt frejmad för mordbrand, right? Och att den verklige skyldige är nån sorts stalker? Så, har du nåt på fötterna, eller sitter du bara och svammlar?
Citera
2012-05-09, 21:41
Bannlyst
Aktbilaga nr 6 verkar vara väldigt intressant.
Citera
2012-05-09, 21:47
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentosrulle
Aktbilaga nr 6 verkar vara väldigt intressant.
Ja, verkligen. Kan du delge?
Citera
2012-05-09, 21:47
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Kan vi då enas om att vi tycker att Åsas tal om bränningen på tomten på Värmdö knappast dan bortförklara köpet av all tändvätska. Dels pga. tidpunkten för den eldningen och dels pga. att enda anledningen till attt köpa så mycket tändbvtska helt enkelt MÅSTE vara att man ska tända eld på ett hus, företrädesvis då Harry Scheins gamla villa?

Precis. Hela deras försvar faller ju när man synar det i sömmarna. Nu vet jag inte om det faktiskt förhåller sig så, men tidslinjen ser ut att vara:

Brasa på deras egen tomt i träsket -> inköp av tändvätska -> Harrys kåk brinner ned.

Fail, fail, fail...
Citera
2012-05-09, 22:44
Medlem
BettyBoop80s avatar
Citat:
Det är ju just det..

De allra flesta "fakta" som många tar som riktiga fakta kommer från TS i olika portioner och allteftersom i denna tråd. Tom kvällstidningarna plockar "heta uppgifter" från tråden utan att uppge kontrollerbar källa. Skulle jag vara åklagare och/eller utredande polis i detta ärende skulle jag vid det här läget få allt kallare fötter. 2012 har skickligt droppat fakta allteftersom med en klar agenda och många har agerat "duktiga idioter" och fyllt i med litet av varje.

Läs inläggen ett tag från trådstarten från 2012 och reflektera en stund!

Vem fan kan veta allt detta och tagit reda på alla detaljuppgifter som 2012 droppar i tråden allteftersom och i högt tempo om dr Åsa och M. Lundberg och ha alla dessa kontakter med myndigheter gång på gång ofta i form av ideliga och återkommande kontakter med tingsrätter o hovrätter osv. med detaljerade uppgifter annat än en helt fokuserad stalker?

Eller vad säger du BettyBoop80??

Det är mycket möjligt att där är en stalker som försöker förstöra parets anseende. Men hittills har jag inte sett ett enda bevis som talar för att denna stalker faktiskt satt dit en oskyldig ML. De bevis som jag har läst om talar för att det är ML som är skyldig. Men om du har en bra teori som talar för att stalkern faktiskt lyckats tutta fyr på kåken och sätta dit ML för det så vill jag gärna höra den.

Att åklagaren/polisen inte fått kalla fötter beror antagligen på att de har bra på dem och faktiskt har bevis som visar på att det är rätt gärningsman som sitter häktad. Som tidigare nämnts så vet ingen här säkert vad det är för bevis innan FUP:en släpps.

Citat:

Ja, att inköpet av tändvätska var till januari-bålet känns väldigt otroligt om den inhandlades efter bålet brann.
Att han kan ha handlat tändvätska av andra orsaker är självklart möjligt. Men det är väldigt skumt att man sen hittar tändvätska av samma sort på en brandplats strax efter. Särskilt när branden skett i ett hus som ML har anknytning till.
Citera
2012-05-09, 23:06
Medlem
Uphills avatar
Citat:
Men den här någon RÅKADE ju tappa ciggen. I pur förvåning. Det var inge som kände till DrBrasas dåliga affärer. En ren olyckshändelse. Och han vågar naturligtvis inte framträda och berätta...

Docke, det där är ju rent trams. Du får hitta på en bättre "teori", och helst testa den innan du lägger ut den.

Har du inte märkt att alla här skrattar i mjugg åt dina tafatta försök att skapa ett annorlunda case.

Fakta: Du kan ha en hel hink med tändvätska och släppa i glödande fimp efter fimp, men det börjar inte brinna. Har lite med flampunkt för eldfarliga vätskor att göra.

Och kanske en anledning till att brasan inte tog sig så bra.

DrBrasa hade tränat hemma på tomten med tveksamt resultat.
Det var därför han satsade så "all in" på ännu mera tändvätska.
Men eftersom han (dokumenterat i tentafusket) var så skral på kemi hjälpte det inte.
Citera
2012-05-09, 23:19
Medlem
Preputiets avatar
Citat:
Det är ju just det..

De allra flesta "fakta" som många tar som riktiga fakta kommer från TS i olika portioner och allteftersom i denna tråd. Tom kvällstidningarna plockar "heta uppgifter" från tråden utan att uppge kontrollerbar källa. Skulle jag vara åklagare och/eller utredande polis i detta ärende skulle jag vid det här läget få allt kallare fötter. 2012 har skickligt droppat fakta allteftersom med en klar agenda och många har agerat "duktiga idioter" och fyllt i med litet av varje.

Läs inläggen ett tag från trådstarten från 2012 och reflektera en stund!

Eller vad säger du BettyBoop80??
Jag håller helt och hållet med dig om man skall förhålla sig kritiskt till uppgifter som publiceras i såväl tråden som i media. Nu är det här trots allt en skvallertråd och då är det väl naturligt att man nappar på "saftiga beten" oavsett vem det kommer ifrån. Nu har det ju dessutom visat sig finnas substans i många av dom "saftiga beten" som kastats till oss hungriga hundar här på tråden.

Jag skulle uppskatta om du kunde kasta oss ett "saftigt bete" utifrån din infallsvinkel som vi kan spinna vidare på. Tråden behöver definitivt nyanseras och därför är det av största vikt att belysa en alternativ gärningsman/kvinna/stalkers motiv till att sätta eld på Scheinkåken.

By the way, hur kan du veta att medias uppgifter härstammar från icke kontrollerbara källor här på tråden. Det var väl bara ett "saftigt bete" från A.Pictor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in