2012-04-12, 10:45
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugohundratolv
Nu är ju inte detta vilken hund som helst utan Magnus son. Puma saknar sin pappa men icke då. Personalen på häktet ville inte att Puma och pappa skulle träffas.

...och barnet (människobarnet, alltså) förmodar jag att hon lämnade kvar i bilen...

Citera
2012-04-12, 10:51
Medlem
Citat:
Med tanke på att Åsa varit dels på flera förhör själv och dels faktiskt träffat Magnus, dock inte på hennes egna villkor utan att någon ska vara närvarande och att hon måste visiteras och lämna mobil och annat i en korg utanför så tycker hon att mötena har varit "under all kritik". Hon har fått ringa till häktet och prata med Magnus via en personal om det varit något akut typ var är sladden till mobilladdaren som funkar i bilen
Att hon läst lusen av personalen på häktet och att hon minsann inte ska behöva visiteras (något äckel ska inte få tafsa på mig". Detta gör dom bara för att jag är känd och vill få möjlighet att få ta på mig. osv. Ja mötena har varit pennialistiska för henne.
Det riktigt upprörande är att hon inte fått ta in hunden Puma eftersom hon drog med sig hunden till mötet och fick nobben pga "allergi" hos andra eventuella besökare och intagna på häktet var även det "under all kritik". Nu tänker hon minsann aldrig mer sätta sin fot på häktet. Ska Magnus träffa henne så får dom komma med personal hem till henne. Tafsande och att förbjuda Puma det var liksom droppen.

Jag visste faktiskt inte att det kunde vara så förjävligt på våra häkten när man sitter med fulla restriktioner: inga husdjur och inga mobiltelefoner! Dessutom passar häktespersonalen på att tafsa på ens sambo – bara för att hon är känd och snygg.
Citera
2012-04-12, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ua571c
Underbart. Äntligen har någon sagt ifrån och satt stopp för att släpa med sig det där missfostret till genmaipulerad best överallt.

Antingen har hon bara lärt sig härma ML:s beteendemönster, eller så är hon sjukligt arrogant.

Oavsett vilket borde någon lära henna att veta hut!

Jag upplever DrÅsas relation till Baskervilles hund som patologisk. Exponera sig med denna best i varje foto kärt omfamnande, benämna hunden som en avkomma till sig själv, släpa med sig hunden till häktet och lämna barnet i bilen, låta Baskervilles hund springa runt och skrämma livet av folk och gäddor runt träsket etc. Vilka drifter ligger bakom detta?
Citera
2012-04-12, 11:18
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollenblau
Jag upplever DrÅsas relation till Baskervilles hund som patologisk. Exponera sig med denna best i varje foto kärt omfamnande, benämna hunden som en avkomma till sig själv, släpa med sig hunden till häktet och lämna barnet i bilen, låta Baskervilles hund springa runt och skrämma livet av folk och gäddor runt träsket etc. Vilka drifter ligger bakom detta?

För det första är det väl rätt vanligt att missbrukare, kriminella etc går och drar runt på väldigt stora hundar. Genom att ha en väldigt stor hund med sig, skrämmer man upp folk lite lätt eftersom normala människor tycker hunden ser lite otrevlig ut, och går undan eftersom de inte vill komma i närkontakt med hunddjäveln eftersom man kan få dregel på kläderna.

Och för det andra finns det ju som bekant folk som drar runt på dylika bestar, och gärna låter hundarna springa lösa. Hunden ska vara extra stor och av en ras som är erkänt opålitlig. Ok, den hunden har man med sig lite överallt, tillsammans med attityden: "de här hundarna är annars jättefarliga och äter spädbarn, men eftersom JAG är en så speciell människa så gör just den här hunden ingenting. JAG behöver inte ha koppel på hunden, eftersom jag genom mina speciella förmågor har osynligt koppel på hunden. En blick från mig, sen lägger sig hunden på marken och gnyr."
Makt över hunden, och makt över andra.
Citera
2012-04-12, 11:45
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Med tanke på att Åsa varit dels på flera förhör själv och dels faktiskt träffat Magnus, ...

2012-04-10, anmälan till JO:
"(Vill även tillägga att jag har ej heller fått tid för besök eller telefonsamtal, trots att min sambo är beviljad detta sedan drygt två veckor tillbaka, men det får jag återkomma om längre fram.)"

2012-04-11, Aftonbladdret:
"- Hon har inte fått något besök utan man har försökt få till det. Jag vet att det har varit strul mellan Åsa och polisen, säger sambons advokat Ulf Klementsson."

Nu är jag förvirrad. Har hon träffat Magnus, eller inte???
Citera
2012-04-12, 12:33
Medlem
Hur kan man ens tro att det går att ta med sig en hund in till ett möte hos en myndighet ( till ett häkte ) .
Inte ens anställda får ta med sig hundar då folk är allergiska. DrÅSa ska vara läkare
Citera
2012-04-12, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollenblau
Jag tror faktiskt på allvar att hunden är hennes stand-in alfahanne. I hennes huvud behöver hon den fonden för sin image. Kanske är det viktigt för henne att visa att hon har "beskydd" även utan Dr Brasa.
Citera
2012-04-12, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itahy
Jag tror faktiskt på allvar att hunden är hennes stand-in alfahanne. I hennes huvud behöver hon den fonden för sin image. Kanske är det viktigt för henne att visa att hon har "beskydd" även utan Dr Brasa.
Mitt åt. Puma är tydligen en tik. http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=5094336

Intressant dock, att Dråsa tydligen är hundallergiker, men har bestämt sig för att sjukvårdens råd kring allergier är felaktiga. Naturligtvis vet hon bäst själv, för vad som är sant för Dråsa och Puma är automatiskt en oomkullrunkelig sanning för alla allergiker i hela världen.
Citera
2012-04-12, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ua571c
2012-04-10, anmälan till JO:
"(Vill även tillägga att jag har ej heller fått tid för besök eller telefonsamtal, trots att min sambo är beviljad detta sedan drygt två veckor tillbaka, men det får jag återkomma om längre fram.)"

2012-04-11, Aftonbladdret:
"- Hon har inte fått något besök utan man har försökt få till det. Jag vet att det har varit strul mellan Åsa och polisen, säger sambons advokat Ulf Klementsson."

Nu är jag förvirrad. Har hon träffat Magnus, eller inte???

Dom har "setts" men inte träffats så som Åsa kanske önskat. Hon har som sagt inte riktigt följt de regler som polis har satt upp. Hon skriver också i brevet till JO

För övrigt har deras bemötande varit under all kritik, och som sagt att ej möjliggöra besök-, eller telefonsamtal annat än under penalistiska förhållanden (nu klassas jag nog som rättshaverist per automatik) men det är fullkomligt upprörande hur det får gå till.
Senast redigerad av tjugohundratolv 2012-04-12 kl. 13:38.
Citera
2012-04-12, 14:21
Medlem
PWNs avatar
Vilket fjanteri att sitta häktad så här länge med fulla restriktioner för ett sådant skitbrott.
Ge honom böter på ett par miljoner och upplåt häktescellen till någon annan som förtjänar den mer.
Citera
2012-04-12, 14:25
Medlem
Citat:
Dom har "setts" men inte träffats så som Åsa kanske önskat. Hon har som sagt inte riktigt följt de regler som polis har satt upp. Hon skriver också i brevet till JO

För övrigt har deras bemötande varit under all kritik, och som sagt att ej möjliggöra besök-, eller telefonsamtal annat än under penalistiska förhållanden (nu klassas jag nog som rättshaverist per automatik) men det är fullkomligt upprörande hur det får gå till.

Mer korkad är rättshaverist skulle jag säga. Hur svårt kan det vara att bara rätta sig efter de regler som finns vid besök av häktade personer. Måste vara jobbigt att söka konflikter hela tiden.

Vad vill eller snarare inbillar hon sig att JO ska göra åt det faktum att hon känner att polisen behandlad henne på ett nedlåtande sätt ? Ska de svara att de lovar och försäkrar att både fixa flaggan och rulla ut mattan vid nästa besök.
Citera
2012-04-12, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PWN
Vilket fjanteri att sitta häktad så här länge med fulla restriktioner för ett sådant skitbrott.
Ge honom böter på ett par miljoner och upplåt häktescellen till någon annan som förtjänar den mer.

Han sitter där han sitter pga att hjärnan bakom dådet inte är han utan till stor del hon. Detta vill Polisen komma till rätta med under utredningen. Det och enbart det är anledningen till fulla restriktioner.....

Polisen vet nämligen vem som hade störst vinning i att elda upp huset --> Dråsa!

Betänk att fulla restriktioner innebär att ML inte kan läsa denna härliga tråd utan det kan bara Dråsa. Hur känns det Dråsa? Är det jobbigt att inte kunna göra en vettigt "damage control" ihop med ditt blivande ex?
Senast redigerad av FulAgent007 2012-04-12 kl. 14:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in