• 42 418 online
  • 1 199 114 medlemmar
  • 62 126 258 inlägg
2012-03-09, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristibrud
Okay, han bor alltså i villan med Åsa och han försöker elda ner kåken varför då?

Ja det kan man fråga sig. Kan det ha något med tomten att göra. Inte allt för ovanligt att man hittar det perfekta läget men man vill absolut bygga nytt och ibland får man inte alltid riva eller bygglov.
Å andra sidan är det en försäkringsfråga blir han nog per automatik även misstänkt för försäkringsbedrägeri om det nu skulle visa sig att han är skyldig.
Citera
2012-03-09, 09:45
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Aftonbladets rubrik måste vara veckans bästa, tv stjärnas sambo kan häktas för mordbrand. Verkligen en stjärna.

Menar förstås Expressen.
Kan inte ändra texten från mobilen.
Citera
2012-03-09, 09:49
Medlem
Shaytaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristibrud
Vet vi att Åsa fortfarande lever eller blev hon kvar i lågorna?

Här är min teori: Rucklet stod tomt och är säkert K-märkt. Motivet ligger troligen i att de ville riva skräpet och bygga nytt och inte fått rivningstillstånd av Danderyds kommun. Då kan han ju få idén att fjutta på. Hur nu Polisen kommit fram till honom är svårt att sia om, men antagligen har den ansvarige på kommunen hört av sig med information och när ML i förhör blivit konfronterad har han på något sätt ljugit och nu sitter han där han sitter. Han har säkert även pratat vitt och brett om vad han skulle göra så det finns säkert flera trådar att nysta i.

Hursomhelst är rubriceringen mordbrand en generell term och betyder inte att någon blivit skadad eller löpt risk att bli skadad. Eftersom han äger fastigheten kan han säkert bevisa att han visste att ingen befann sig där och i Danderyd är det större tomter än normalt så risken för spridning måste anses som liten. Lär inte bli något hårt straff såvida inte huset betraktas som egendom av särskild betydenhet.
Senast redigerad av Shaytanis 2012-03-09 kl. 09:53.
Citera
2012-03-09, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugohundratolv
Karl behöver en egen tråd då han är rätt spännande.
Han är läkare och driver flera företag.
Han är mest känd för att vara sambo med Dr ÅSA och har en liten dotter med henne.
Var inblandad i en bitter tvist med exfru och förlorade vårdnaden om det gemensamma barnet.
Verkar vara lite av en bråkstake som ständigt hamnar i konflikter.
Nu är han anhållen och häktningsframställan finns i Attunda Tingsrätt
förhandlingen hålls idag kl 13:15 för grov mordbrand.
Ärendet är B1748-12
Det finns en egen tråd om Schein och arvstvisten, men jag tycker Magnus skulle ha en egen tråd för jag tror inte att det börjar med en mordbrand. Det har säkert funnits massor med saker innan. Han kommer väl från Norrland där han bråkade med exfrun. Så frågan är om det funnits konflikter tidigare som han löst med mordbrand?
Här är alla hans bolag
http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall....y6hJpPK_evm25I

Ska det inte mycket till för att förlora vårdnaden om sitt barn idag. Vad har man gjort då tänker jag ?

De har alltså gemensamt köpt Harrys gamla villa i Kevinge strand ? Fälls han så står det med
ett miljonlån på en tomt med ett hus som måste renoveras eller byggas upp ifrån grunden för åtskilliga miljoner. Några försäkringspengar lär de inte få ut. Vilken förlustaffär bokstavligen...
Fler kan dessutom komma att häktas, hoppas på något vis att inte Åsa är inblandad med tanke på barnet.
Citera
2012-03-09, 09:55
Avstängd
tjugohundratolvs avatar
Här är häktningsframställan

http://pdfcast.org/pdf/h-ktningsframst-llan
Citera
2012-03-09, 09:58
Medlem
Shaytaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Ja det kan man fråga sig. Kan det ha något med tomten att göra. Inte allt för ovanligt att man hittar det perfekta läget men man vill absolut bygga nytt och ibland får man inte alltid riva eller bygglov.
Å andra sidan är det en försäkringsfråga blir han nog per automatik även misstänkt för försäkringsbedrägeri om det nu skulle visa sig att han är skyldig.

Du blir troligtvis misstänkt för försäkringsbedrägeri om du bedrägligen vill ha ut pengarna från försäkringen.

om jag eldar upp min bil så är det inget försäkringsbedrägeri, men om jag först eldar upp den och sen hävdar att någon annan gjort detta och vill ha ut på försäkringen så är det en annan historia.

Hursomhelst lär de inte få ut på försäkringen nu eftersom han även om han frikänns från alla sorters misstankar varit misstänkt. Han måste stämma försäkringsbolaget och chansen att få ut pengar är minimal.
Citera
2012-03-09, 09:58
Avstängd
tjugohundratolvs avatar
Förordnande av advokat till Magnus Lundberg

http://pdfcast.org/pdf/forordnande-av-advokat
Citera
2012-03-09, 10:00
Medlem
Shaytaniss avatar
Citat:
Här är häktningsframställan

http://pdfcast.org/pdf/h-ktningsframst-llan

F-n, du är snabb. Känner du honom väl?
Citera
2012-03-09, 10:02
Avstängd
tjugohundratolvs avatar
Här har ni ansökan om offentlig försvarare för Magnus Lundberg

http://pdfcast.org/pdf/ansokan-om-forsvarare
Citera
2012-03-09, 10:03
Avstängd
tjugohundratolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytanis
F-n, du är snabb. Känner du honom väl?

Beror på vad man definierar och lägger in i begreppet "väl"
Jag har träffat honom flera gånger. Men upplever mig inte som någon vän till honom.
Citera
2012-03-09, 10:10
Medlem
Shaytaniss avatar
Citat:
Beror på vad man definierar och lägger in i begreppet "väl"
Jag har träffat honom flera gånger. Men upplever mig inte som någon vän till honom.

Karismatisk personlighet? Otrevlig? etc. Hur upplever du honom?
Citera
2012-03-09, 10:12
Medlem
kordens avatar
Är inte läkare och doktor samma sak?
Varför inte då skriva doktor eller läkare åt båda!

Ja alla kan göra dumma saker och det är
inte första gången folk med mycket högskolepoäng
gör bort sig.
Citera