Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-08, 23:04
  #1
Medlem
JensLapiduss avatar
http://www.missingpeoplesweden.com/

Missing People Sweden har senaste veckan fått väldigt stor medial uppmärksamhet då de engagerat sig i eftersökningar av den försvunne Pierre Nilsson. De fick även stor medial uppmärksamhet tidigare i år då de meddelade att de skulle göra ett enormt stort eftersök efter Marina Johansson som försvann i Spekeröd juli 2010.

Som jag har förstått det så har en del av MPS nuvarande styrelse figurerat i något som heter/hette Sökarna Väst och därefter lämnat den organisationen för att starta Missing People Sweden.

Tidigare i år gick någon ut i Marina-tråden (https://www.flashback.org/t1259782) med ett näst intill tiggarbrev där man skrev att man ville ha bidrag till ett stort eftersök med ca 1000 deltagare. Man ansåg då att man behövde ca 500 000:- för att kunna genomföra det ca 4 månader senare.
Inlägget togs bort och det blev lite turbulent då många undrade över denna ideella organisation, så även jag.

Någon mailade ordföranden i styrelsen angående den enorma summan pengar de ansåg att eftersöket behvöde och publicerade svaret i tråden. https://www.flashback.org/p35466274#p35466274

Detta inlägg kom från en som titulerades som kassör på MPS dåvarande hemsida, den är numera omgjord och titlar och styrelse verkar ha bortfallit, så även några personer. https://www.flashback.org/p35466811#p35466811

Att jag drar igång denna tråd är för att många reagerat på organisationen, både i det kommande eftersöket av Marina, och även de sök som nu görs efter Pierre. Finns det nån som varit med på nån av skallgångarna? Nån som vet hur systematiskt de arbetar? Är de kompetenta i sitt sätt att leda sökgrupperna? Det är nåt med MPS och pengar som jag reagerar över, skor de sig på folks olycka? De verkar i alla fall väcka hopp hos förolyckade människor och de är åtminstone ute och letar. De verkar inte ha en enda sponsor då de inte gör reklam för någon på deras hemsida.

Jag får känslan av att de vill växa och bli stora lite för fort. Deras ambitioner står inte i proportion till deras förutsättningar. Man måste börja i en rimlig skala. Vi får väl se hur det hela slutar! Upp som en sol, ner som en pannkaka?

Tillägg: Går man in på deras hemsida och tittar under "Lösta fall" så får man upp personer som varit borta men kommit tillrätta igen, men jag har ingen uppfattning om det är MPS som varit delaktiga eller om det är MPS som hittat de...

//JL
__________________
Senast redigerad av JensLapidus 2012-03-08 kl. 23:17.
Citera
2012-03-09, 00:57
  #2
Medlem
Hej och tack för din tråd som jag hoppas kan bena ut många av de frågetecken som finns kring vår organisation Missing People Sweden. En fristående svensk förening( missingpeople.se ). Inte att förväxla med Missingpeoplesweden.com som drivs av en privatperson.

Det stämmer att föreningen är startad av delar av Sökarnas gamla styrelse. Vi som nu driver MPS är de nyckelpersoner som tidigare genomfört skallgångar efter bland annat Rasmus Johansson och Tony Mattsson. Fler sök är gjorda men dessa är det vi mest blivit uppmärksammade för.

Vi som lämnade sökarna har en ambition att vara ekonomiskt starka för att klara av de målsättningarna som är grunden för att vår förening finns - Att rädda liv. Vi ska inom 6 timmar ha tillräckligt med resurser ute för att bistå anhöriga och polis med kvalificerad sökhjälp för att hitta försvunna personer. För att kunna detta måste vi vara beredda att släppa ordinarie arbete och jobba dygnet runt på orter runt om i vår region. Arbetet kräver mobilt kontor, kommunikationsutrustning, datorer, kartprogram, större skrivare och tusen andra saker som behövs vid en skallgång (Ficklampor, reflexvästar, dykutrustning etc )
För att klara dessa krav ber vi företag om sponsring då vi redan bidraget själva med det vi kan. Vi försöker inte sko oss på andra olyckor som så många försöker få det att låta som. Vi brinner för att hjälpa till, vi har gjort detta ett tag och vill absolut inte sluta, men på något sätt ska det finansieras även om dom som söker gör det frivilligt och gratis. För att hålla organisationen levande och få folk att inse att vi är engagerade även när det inte finns akutsök att göra så kommer vi genomföra skallgångar efter personer som varit borta en tid. I detta fall har vi valt Marina Johansson då det är ett ouppklarat mordfall. Vi får på detta sätt en spridning om vår organisation och folk som kan snabbt bistå vid akutsök. Exempel på detta var i söndags, natten till måndag, då Pierre Nilsson försvann. 2 timmar efter anmälan inkom till oss var vi ute. Vi organiserade ett sök med 25 sökare som till stor del sett informationen på vår Facebooksida. Vi är inga proffs, men vi är heller inga nybörjare. Personer som känner att dom kan göra söken bättre får mer än gärna hjälpa oss med sin kompetens och ingå i vår ledningsgrupp. Vi har idag daglig kontakt med polisen och återrapporterar avsökta områden. Områden vi inte känner är tillräckligt bra genomsökta av våra patruller söker vi igenom ytterligare en gång. Förhoppningsvis har jag rätat ut några av dina funderingar och har du fler frågor får Du gärna maila dom till oss då vi inte hinner med att bevaka det som skrivs om oss här. Med vänlig hälsning Peder Schillerström, operativ chef och ledamot, Missing People
__________________
Senast redigerad av Peder1975 2012-03-09 kl. 01:11.
Citera
2012-03-09, 12:05
  #3
Medlem
JensLapiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peder1975
Det stämmer att föreningen är startad av delar av Sökarnas gamla styrelse. Vi som nu driver MPS är de nyckelpersoner som tidigare genomfört skallgångar efter bland annat Rasmus Johansson och Tony Mattsson. Fler sök är gjorda men dessa är det vi mest blivit uppmärksammade för.

Vi som lämnade sökarna har en ambition att vara ekonomiskt starka för att klara av de målsättningarna som är grunden för att vår förening finns - Att rädda liv. Vi ska inom 6 timmar ha tillräckligt med resurser ute för att bistå anhöriga och polis med kvalificerad sökhjälp för att hitta försvunna personer. För att kunna detta måste vi vara beredda att släppa ordinarie arbete och jobba dygnet runt på orter runt om i vår region. Arbetet kräver mobilt kontor, kommunikationsutrustning, datorer, kartprogram, större skrivare och tusen andra saker som behövs vid en skallgång (Ficklampor, reflexvästar, dykutrustning etc )
För att klara dessa krav ber vi företag om sponsring då vi redan bidraget själva med det vi kan. Vi försöker inte sko oss på andra olyckor som så många försöker få det att låta som. Vi brinner för att hjälpa till, vi har gjort detta ett tag och vill absolut inte sluta, men på något sätt ska det finansieras även om dom som söker gör det frivilligt och gratis. För att hålla organisationen levande och få folk att inse att vi är engagerade även när det inte finns akutsök att göra så kommer vi genomföra skallgångar efter personer som varit borta en tid. I detta fall har vi valt Marina Johansson då det är ett ouppklarat mordfall. Vi får på detta sätt en spridning om vår organisation och folk som kan snabbt bistå vid akutsök. Exempel på detta var i söndags, natten till måndag, då Pierre Nilsson försvann. 2 timmar efter anmälan inkom till oss var vi ute. Vi organiserade ett sök med 25 sökare som till stor del sett informationen på vår Facebooksida. Vi är inga proffs, men vi är heller inga nybörjare. Personer som känner att dom kan göra söken bättre får mer än gärna hjälpa oss med sin kompetens och ingå i vår ledningsgrupp. Vi har idag daglig kontakt med polisen och återrapporterar avsökta områden. Områden vi inte känner är tillräckligt bra genomsökta av våra patruller söker vi igenom ytterligare en gång. Förhoppningsvis har jag rätat ut några av dina funderingar och har du fler frågor får Du gärna maila dom till oss då vi inte hinner med att bevaka det som skrivs om oss här. Med vänlig hälsning Peder Schillerström, operativ chef och ledamot, Missing People

Hej och tack för att du tog dig tid att vara först ut här. Jag hade hoppats att även andra, som inte sitter i styrelsen, skulle berätta lite om hur det gick till ute i fält. Som du själv märkt så finns det en rätt så negativ bild av MPS här på forumet så det hade ju varit intressant och se om det finns någon som kan dementera den bilden en aning. Jag har själv inte deltagit i något sök eftersom jag inte haft möjlighet men vem vet vad som händer framöver.

Du säger att ni har som att vara ekonomiskt starka, men sånt tar väl tid? Ni har väl inte ens funnits ett år än? Ändå hamnar ert namn i sammanhang där det nämns väldigt stora summor pengar!
Jag får en uppfattning om att ni siktar lite väl högt för att vara en nystartad organisation, utan kapital. Att man har ett mål är bra, men det kan ju få ta den tid det tar att etablera sig.

Se till att få rätt företag att sponsra med en del av det material du tycker ni behöver, kanske till och med en mindre summa pengar så ni kan ha en budget att röra er med även för framtida ändamål. Den uppfattningen jag och säkert många andra har fått är att ni vill få in ett stort kapital på ett enda sök och därefter tro att allt är lugnt. Man får en stark känsla av att ni är pengakåta. Ni har idag inte en enda reklambanner på eran hemsida vilket får mig att tvivla på att ni har någon sponsor.

Att det självklart behövs viss utrustning förstår jag, men som ideell förening/organisation kan man använda sig av en hel del saker som troligen redan finns i era hushåll. Dator, skrivare, ficklampa, reflexväst...man måste inte köpa nytt enbart för det ändamålet.
Folk som ska delta kan ta med egen utrustning, det är ingen överlevnadsutrustning som krävs så de flesta har det nog hemma. Ni måste ju inte stå för allting, en ideell verksamhet handlar väl till stor del om att alla hjälper till, utan ersättning.

I ett liknande svar, som jag länkade till i inledningen, skriver Jerri att det till Marina-söket har beräknats pengar till en väldigt massa transport, dykare, fyllning av tuber osv osv...vet ni ens vad det kostar att fylla en tub? Har ni ens kontakter med nåt dykteam/dykklubb? Det är inte vem som helst som dyker ner i en insjö för att leta lik. Ni har beräknat en budget för 1000 personer baserat på ett upplägg som ni själva har kommit med men vad är det som säger att folk inte kan ta sig dit själva? Hur många är det som tänker delta? Har inte sett några belägg för det varken på forumet eller eran hemsida.

En bra början hade väl kanske varit att sätta en deadline på anmälan för att sen se eventuella omkostnader. Bara för att ert mål är 1000 personer så betyder det ju inte att det blir så många. Det kanske blir 200 som ställer upp. Som jag ser det så hade det räckt att hyra in en buss som kan gå skytteltrafik mellan en större parkering och där ni skall utgå.

Sen har er hemsida ändrat utseende sen ni drog igång Marina-söket. Styrelsen verkar ha krympt. Under "Lösta fall" ligger det väldigt många fall där jag är rätt säker på att ni inte har deltagit eller bidragit med något. Ni kanske borde särskilja vad som är på eran meritlista och vad som inte är det, annars är det ju att låta folk tro att det är ni som funnit alla dessa personerna.

Jag tycker att det är bra om det finns en organisation som söker efter folk, men jag tycker att ni har en bra bit kvar innan ni kan kallas för seriösa. Hoppas det blir ändring på det framöver.

Jag startade tråden för att fler skulle kunna diskutera eran verksamhet, gärna baserat på folk som varit i kontakt med er eller varit med på sök, istället för att ta upp plats i andra trådar som det idag görs. Hur mycket tid du/ni vill lägga här är upp till er själva. Mitt syfte var inte att kasta skit på er utan mer får in fler åsikter och kanske få dementerat en del av det som får er att framstå som negativt!

Jag tycker jag fick med en hel del i mitt första inlägg så diskussionsunderlag finns för denna tråd, mailvänner är jag inte i behov av men blir frågorna för många så kanske jag skickar dig ett mail och sen publicerar svaret här.

Mvh JL
Citera
2012-03-09, 18:17
  #4
Medlem
Vi börjar med att klargöra en otroligt viktig del i tråden. Den sida Du skriver om "som inte har en enda sponsor och som är ombyggd" tillhör inte oss även om så var målet från början. Sidan du beskriver i tråden heter www.missingpeoplesweden.com medan vår sida heter www.missingpeople.se . Vår sida är inte speciellt ombyggd eller ändrad och styrelsen är fortfarande presenterad. Det är detta som är det stora problemet med Flashback. Felaktig fakta skrivs i tråden och vi får en massa negativ publicitet som vi inte förtjänar. Vi har i dagsläget fått in ett flertal sponsorer och det totala sponsorvärdet med material och annonsering inräknat uppskattas till drygt 100 000 kr.
Vi satte ett högt mål när det gäller söket efter Marina Johansson för att just få uppmärksamhet och därmed gratis PR. Resultatet av detta är att det beräknas bli närmare 2000 personer som vill delta i skallgången. Vi vill inte att folk tar sig dit med bilar själva. Sökområdet skulle bli rent av trafikfarligt om närmare 500-600 fordon delvis körde i karavan i området och bara att hitta uppställningsplatser till bilarna skulle innebära enorma problem. Därför vill vi slussa folket med buss. Till detta krävs ett tiotal bussar då det är långa avstånd och flera förflyttningarna av grupperna som krävs. Även om många kan ta med sig det material som behövs så kommer vi alltid behöva bistå med material till dom som saknar. Jag har sysslat med logistik och företagsledning i över 10 år och även om jag inte kan bedömma exakta kostnader eller logistikproblem för våra kommande sök så kommer jag ändå kunna bedömma på ett ungefär. Jag hoppas verkligen du kan få folk att börja kommentera i denna tråden för jag vill på något sätt bemöta kritik och frågor angående vår förening men utan den grymma smutskastning som vissa trådar sysslar med av ren avundsjuka. Om alla som sysslade med den typen av kommentarer istället hjälpte vår förening genom att söka, bistå med material eller pengar så hade vi ökat möjligheterna till att rädda liv eller finna försvunna personer som anhöriga kan få begrava, och därmed avsluta sitt ständigt sökande som många gör utan större hjälp från allmänheten.

Nu var det inte din tråd jag syftade på som smutskastning även om den innehöll en hel del felaktiga fakta, tvärtom tycker jag den verkar få fram en hel del viktiga frågor om oss som många vill ha svar på. Med andra ord, fritt fram att diskutera men håll det gärna på en högre nivå än andra trådar som vi inte ens orkar med att engagera oss i.

Med vänliga hälsningar

Peder Schillerström
operativ chef
Missing People
Citera
2012-03-10, 18:24
  #5
Medlem
Camdreas avatar
Bra initiativ, JensLapidus!

Först har jag en fråga betr namnet:

Varför välja ett namn, som är identiskt med Missing People Sweden (den organisation, som ni uppger har en privat ägare)?
Det enda som skiljer är adressen till hemsidan och väl inne på hemsidan kan man läsa att ni också heter Missing People Sweden.

Återkommer när jag har funderat mer. Intressant.

/Camdrea
Citera
2012-03-10, 19:19
  #6
Medlem
Camdreas avatar
Nu är jag tillbaka med ytterligare en undring till dig, Peder, så att du har möjlighet att reda ut saker och ting för oss på fb, som inte riktigt har förstått

Så här skriver du (till Lapidus):

"Hej och tack för din tråd som jag hoppas kan bena ut många av de frågetecken som finns kring vår organisation Missing People Sweden. En fristående svensk förening( missingpeople.se ). Inte att förväxla med Missingpeoplesweden.com som drivs av en privatperson. "

Min fråga nu är:

Hur kan det då komma sig, att samma personer sitter i styrelsen i missingpeople.se, som anges som kontaktpersoner i missingpeople.com (ej angivna som styrelse - de uppgifterna saknas)?
Det gäller Jessicka Kangasiemi, Peder Schillerström och Jerri Kangasiemi. Tel.numren är desamma både på mobil och stationär tel. Det som skiljer är e-postadressen: missingpeople.se och missingpeoplesweden.com.
Adressen till mps.com är Importgatan 9 i Gbg, adressen till MPS är inte angiven på hemsidan.

/C
Citera
2012-03-10, 19:26
  #7
Medlem
Camdreas avatar
Saxat ur Peders svar till Lapidus:

"Vi börjar med att klargöra en otroligt viktig del i tråden. Den sida Du skriver om "som inte har en enda sponsor och som är ombyggd" tillhör inte oss även om så var målet från början. Sidan du beskriver i tråden heter www.missingpeoplesweden.com medan vår sida heter www.missingpeople.se . Vår sida är inte speciellt ombyggd eller ändrad och styrelsen är fortfarande presenterad. Det är detta som är det stora problemet med Flashback."

"Det stora problemet" med Flashback är nog att det består av massor av olika slags människor med olika åsikter och med intresse för samhället och dess olika funktioner. Nivån är förstås minst sagt varierande, men här har ju just du en möjlighet att bättra på nivån

/C
Citera
2012-03-10, 21:06
  #8
Medlem
v-rods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Nu är jag tillbaka med ytterligare en undring till dig, Peder, så att du har möjlighet att reda ut saker och ting för oss på fb, som inte riktigt har förstått

Så här skriver du (till Lapidus):

"Hej och tack för din tråd som jag hoppas kan bena ut många av de frågetecken som finns kring vår organisation Missing People Sweden. En fristående svensk förening( missingpeople.se ). Inte att förväxla med Missingpeoplesweden.com som drivs av en privatperson. "

Min fråga nu är:

Hur kan det då komma sig, att samma personer sitter i styrelsen i missingpeople.se, som anges som kontaktpersoner i missingpeople.com (ej angivna som styrelse - de uppgifterna saknas)?
Det gäller Jessicka Kangasiemi, Peder Schillerström och Jerri Kangasiemi. Tel.numren är desamma både på mobil och stationär tel. Det som skiljer är e-postadressen: missingpeople.se och missingpeoplesweden.com.
Adressen till mps.com är Importgatan 9 i Gbg, adressen till MPS är inte angiven på hemsidan.

/C
Bra poäng där camdrea.
Peder:dålig publicitet??Man får väl räkna med att bli kritiserad,granskad eller? Tills du reder ut detta kvarstår
många frågetecken om eran organisation.
__________________
Senast redigerad av v-rod 2012-03-10 kl. 21:09.
Citera
2012-03-11, 00:36
  #9
Medlem
Vad gäller likheten mellan www.missingpeoplesweden.com samt www.missingpeople.se så var tanken vid val av föreningsnamn att vi skulle ta över bloggen www.missingpeoplesweden.com som drivs av en person som ej ingår i vår styrelse. Tyvärr blev det aldrig något rent övertagande av domänen som tanken var men då var redan föreningen registrerad och vi har valt att satsa vidare på detta namn och ha ett samarbete med www.missingpeoplesweden.com istället. Det är av denna anledning vi även finns med som kontaktpersoner på denna blogg.

v-rod. Det är bra med att få fram folks funderingar över vår förening, men det jag menar med dålig publicitet är när folk inte har kollat upp fakta innan dom drar slutsatser om vår förening och skriver om felaktigheter här som om det vore sanning. I en annan tråd nämndes att Jessicka och Jerri Kangasniemi är syskon och tidigare dömda för skattebrott. Ingen av dom är dömda eller ens varit inblandade i någon utredning för detta. Dom är mor och son och inte syskon. Tyvärr finns det folk som tar andras inlägg för fakta och förtroendet om oss som en seriös förening minskar helt i onödan.

Jag ska försöka i mån av tid försöka bättra på min närvaro här och fortsätta svara på era frågor.

Trevlig helg.

Med vänlig hälsning

Peder Schillerström
Operativ chef samt ledamot.
Missing People Sweden
Citera
2012-03-11, 12:34
  #10
Medlem
Har Ni några planer på att etablera Er på andra platser i landet?
Citera
2012-03-11, 15:15
  #11
Medlem
JensLapiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peder1975
Vi börjar med att klargöra en otroligt viktig del i tråden. Den sida Du skriver om "som inte har en enda sponsor och som är ombyggd" tillhör inte oss även om så var målet från början. Sidan du beskriver i tråden heter www.missingpeoplesweden.com medan vår sida heter www.missingpeople.se . Vår sida är inte speciellt ombyggd eller ändrad och styrelsen är fortfarande presenterad. Det är detta som är det stora problemet med Flashback. Felaktig fakta skrivs i tråden och vi får en massa negativ publicitet som vi inte förtjänar. Vi har i dagsläget fått in ett flertal sponsorer och det totala sponsorvärdet med material och annonsering inräknat uppskattas till drygt 100 000 kr.
Vi satte ett högt mål när det gäller söket efter Marina Johansson för att just få uppmärksamhet och därmed gratis PR. Resultatet av detta är att det beräknas bli närmare 2000 personer som vill delta i skallgången. Vi vill inte att folk tar sig dit med bilar själva. Sökområdet skulle bli rent av trafikfarligt om närmare 500-600 fordon delvis körde i karavan i området och bara att hitta uppställningsplatser till bilarna skulle innebära enorma problem. Därför vill vi slussa folket med buss. Till detta krävs ett tiotal bussar då det är långa avstånd och flera förflyttningarna av grupperna som krävs. Även om många kan ta med sig det material som behövs så kommer vi alltid behöva bistå med material till dom som saknar.

Då förstår jag varför jag inte kände igen mig och ansåg att sidan hade förändrats men det blir ju lite lätt förvirrande att ha så lika namn och snarlika adresser. Dessutom, googlar man på "missing people sweden" så kommer ju den felaktiga adressen överst. Det jag inte förstår är hur du kan få det till felaktig fakta som sprids här då ni faktiskt står representerade på båda sidorna och alltså ändå har nåt visst samröre med den "felaktiga" sidan. Att jag trodde ni gjort om sidan var väl inte så himla långsökt egentligen?

Ser på den korrekta sidan att ni har fått sponsorer, bra jobbat!

2000 personer till Marina-söket är också bra jobbat! Att ha 500-600 bilar som kör karavan i området har jag aldrig föreslagit, men kanske att folk kan ta sig till större parkeringsområden som finns i närheten för att därifrån slussas med buss till utgångsplatser var vad jag menade. Alla som vill/kan delta i söket åker ju kanske inte ifrån Göteborg. Sen tror jag att det kan bli lite trångt med 10 bussar därute också men alla ska väl inte till samma ställen. Tänket som vi båda har är väl egentligen liknande, bara att du samlar upp alla från start. Jag är ju inte med och planerar men hade en åsikt om att det kanske var tilltaget i överkant. Huvudsaken är väl att resultatet blir bra!


Citat:
Ursprungligen postat av Peder1975
Vad gäller likheten mellan www.missingpeoplesweden.com samt www.missingpeople.se så var tanken vid val av föreningsnamn att vi skulle ta över bloggen www.missingpeoplesweden.com som drivs av en person som ej ingår i vår styrelse. Tyvärr blev det aldrig något rent övertagande av domänen som tanken var men då var redan föreningen registrerad och vi har valt att satsa vidare på detta namn och ha ett samarbete med www.missingpeoplesweden.com istället. Det är av denna anledning vi även finns med som kontaktpersoner på denna blogg.

I en annan tråd nämndes att Jessicka och Jerri Kangasniemi är syskon och tidigare dömda för skattebrott. Ingen av dom är dömda eller ens varit inblandade i någon utredning för detta. Dom är mor och son och inte syskon. Tyvärr finns det folk som tar andras inlägg för fakta och förtroendet om oss som en seriös förening minskar helt i onödan.


Här återkommer vi till adresserna, du måste ju förstå att den sidan som hamnar överst när man googlar hänvisar till den felaktiga sidan som du här säger att ni har ett samarbete med. Att ha två så lika namn skapar förvirring! Den felaktiga sidan är ju mer en informationssida om försvunna personer men ni är ändå starkt kopplade till den vilket gör att det känns både amatörmässigt och oseriöst att du nu slår ifrån dig att ni inte är samma fast ändå är det på något vis. Bilder och kontaktpersoner är ju tagna från er riktiga sida. Där kan man ju säga att ni själva hjälper till att sprida den bilden och till viss del vilseleda folk.

Om du syftar till inlägget jag gjorde i Marina-tråden där jag skrev att jag antar att Jessicka är Jerris syster så borde jag skrivit syster/mor som jag tänkte. Fick ett PM ganska omgående där jag fick info om vilket det var men jag skrev inte att det ÄR så, utan ANTAR. Ingen vidare diskussion om det har förts så det kan inte ha varit ett större problem.

Jag anser att ni tyvärr själva är dem som bidrar till att verka lite oseriösa men hoppas ni kan tvätta bort det i framtiden och motbevisa oss som är skeptiska.

Mvh JL
Citera
2012-03-12, 00:18
  #12
Medlem
Jag förstår att det kan bli lite förvirrande med namnen, det jag hopppades på var bara att man inte ska döma oss för snabbt, men ibland hoppas jag på lite väl mycket, obotlig optimist som jag är.

Målet är fortfarande att få fram folks funderingar om oss som organisation och låta detta bli en tråd där jag försöker svara så snabbt jag kan. Tyvärr vill inte alltid tiden räcka till. Denna veckan har mestadels varit fokuserad på Pierre Nilssons försvinnande och blir nog så även under kommande vecka.

mycketless -> Vi har planer på att etablera oss på fler orter för att snabbare kunna bistå med hjälp vid ett försvinnande. Dock så vill vi säkra upp organisationen och få dokumenterat alla rutiner samt tillvägagångsätt innan vi kan utbilda personer på andra orter. Det är samtidigt en kostnadsfråga, som alltid i detta samhälle, men målsättningen är att sponsring ska kunna finansiera etablering på fler orter. En målsättning är även att bygga upp ett mobilt kontor så vi ska kunna förflytta oss till den plats i landet vi behövs bäst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback