2012-03-26, 17:31
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miztrr
Är det här en 40 sidors tråd om att Aliens, rymdskepp, portaler och andra dimensioner?

Va fan händer med er? Ut och ARBETA fram ett bättre samhälle istället för att sitta och diskutera skit.

Ni alla tror innerligt att en annan ras från en annan planet skulle komma och rädda oss med massor av kärlek?
Du hårdrar. Det handlar inte om att sitta passiv och vänta. Jag skrev detta på min blogg:
Citat:
Men det handlar inte om att sitta passiv och ta emot en nyordning införd av aliens. Det handlar om samarbete, om fri vilja hos människor att bidra till en astral förändring. Det är andemeningen i trådstarten på https://www.flashback.org/t1812031p35 denna Flashbacktråd om astrala förändringar. Och det är andemeningen hos de länkar på s:t germain blog och ashtar command jag läst. Se här bara på vad som sägs på S:t Germain, en kanalisering daterad 21 mars ("SaLuSa via Mike Quinsey). http://www.st-germain.se/blog/mike21-03-12.html Där står bland annat:
Citat:
Vägen mot Upplyftningen är skyddad av oss och det är inte vår roll att rädda er, men att se till att tillfället finns där för er att ta.
Det ser jag som ganska centralt i relationen aliens-människor i detta komplex. De erbjuder hjälp och vi är fria att ta emot den eller vägra den.
Hela blogginlägget här: http://lennart-svensson.blogspot.se/2012/03/ny-energi.html
Citera
2012-03-26, 17:32
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
En blog som använder en annan blog som källa. Trovärdigt. Var har arresteringarna skett?
Sorry, var meningen att länka direkt till Benjamin Fulfords blogg, men sitter på mobilen så det är kinkigt. Hursomhelst så är Fulford rätt känd. Googla honom. Om han har rätt eller fel vet inte jag.
Citera
2012-03-26, 17:35
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogdoo
Jag ska svara från min syn på saken.

Är man så pass paranoid att man tror att exakt alla källor där ute som pratar emot Illuminati faktiskt är Illuminati själva för att "sänka garden" så tror jag man bör tänka till.

De är inte alls många i antal (Illuminati) jämfört med alla de som känner till dem för vilka dem är och motsätter sig deras agendor. De försökte redan under andra världskriget att skapa den nya världsordningen (NWO) och misslyckades för att oppositionen var för stor. De underskattade än en gång majoriteten som de kontrollerade och kommer att misslyckas igen.

Jag tror deras största misstag var internet, annars hade vi nog varit ganska fucked. Men med tanke på hur mycket som faktiskt läcker ut tror jag osannolikt att alla skulle vara med Illuminati som säger sig vara emot dem.

Och nej, jag är inte här på forumet på uppdrag av Illuminati för att sänka eran gard. Isådanafall är jag ovetandes om det. Men använd urskiljningsförmåga när du ställer en sådan fråga, hur stor är sannolikheten att ditt påstående är rätt? Jag tycker att det lutar mer åt den andra sidan då antalet personer som gått ut ur garderoben skjutit i höjden efter 9/11.

Paranoiditet är också ett starkt vapen de använder för att vända folk emot varandra och att göra lögner så pass stora att ingen vågar se dem i ansiktet för vad dem är. Rädsla är deras primära vapen för att "hålla oss nere". När vi inser vilka vi är och kan släppa all rädsla (för det är bara en illusion) så kommer deras makt att rasa som ett korthus. Det är ju trots allt vi som håller upp deras pyramid, utan oss kan de inte överleva.

Ber om ursäkt för alla "De" och "Dem" som kanske blivit fel. Jag måste sovit på svenskalektionerna för jag känner mig riktigt osäker på hur orden ska användas korrekt

Man är paranoid om man tror på illuminati. Alltså seriöst, om alla ni jävlafåntrattar bara kunde släppa allt skit som ni läser och tänker på så skulle ni inse hur löjligt det är. Jag fattar redan att bankvärlden och ekonomin är åt helvete, det är alltid någon som drar i trådarna men det är inte någon hemlig världsordning. Det finns korruption på alla nivåer, jag tror dom flesta fattar det också, det är ingen jävla hemlighet. Du kan bidra till ett bättre samhälle genom att sprida sann kärlek, det är det som dödar ondskan i vår värld, så jävla less på alla illuminati och NWO töntar fan öppna ögonen.
Citera
2012-03-26, 17:41
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
"Rösta på mig så kan det inte bli mycket värre!" ..går ju säkert hem hos folket.

Jag håller med om att saker och ting kan bli enormt myckt bättre, men det kan ju även bli mycket sämre. Alla politiker som någonsin har blivit valda har brutit löften.

Vad är det för konkreta förbättringar som skall genomföras? Hittills så har du ju inte kommit med några vettigare löften än valfri "backstabbing-politiker" brukar babbla om.

Vad är den konkreta skillnaden(utöver aliens)?

Konkret skillnad: Illuminati borta=Inga köpta politiker via mutor. Mer avancerat än så blir det inte.

Tro det eller ej, det finns män och kvinnor i ledarpositioner som vill ta våran planet till ett nytt steg. Vi är alla trötta på att gå destruktionens väg med krig och korruption över hela globen. När Illuminati är borta (och de som tenderar att följa deras spår kommer inte att tillåtas) så kommer det att bli ostörda förändringar. Det är här utomjordingarna kommer in och vill hjälpa oss med ny teknologi och ge oss råd hur vi sköter om vårat samhälle och planet globalt.

Sök på Alex Collier, han har också en hel del intressant att berätta. Men min favoritperson är Benjamin Fulford, eftersom han känns mer "jordnära". Han väntar inte på utomjordingarna att komma som en del andra verkar göra, även om majoriteten håller med om att det är VI som måste göra förändringen men med lite vägledning.
Citera
2012-03-26, 17:42
Medlem
Dickweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
Man är paranoid om man tror på illuminati. Alltså seriöst, om alla ni jävlafåntrattar bara kunde släppa allt skit som ni läser och tänker på så skulle ni inse hur löjligt det är. Jag fattar redan att bankvärlden och ekonomin är åt helvete, det är alltid någon som drar i trådarna men det är inte någon hemlig världsordning. Det finns korruption på alla nivåer, jag tror dom flesta fattar det också, det är ingen jävla hemlighet. Du kan bidra till ett bättre samhälle genom att sprida sann kärlek, det är det som dödar ondskan i vår värld, så jävla less på alla illuminati och NWO töntar fan öppna ögonen.

Eliten som styr(läs: äger) centralbankerna styr världen och dig direkt/indirekt genom sina många företag. Dom kontrollerar vilken mat du har tillgänglig, vilka mediciner du får samt vad du lär dig i skolan. Detta är FAKTA!
Vill du själv kolla upp detta är det bara att börja följa pengaspåret, jag rekommenderar "Thrive movie" som finns i min signatur.
Citera
2012-03-26, 17:43
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:

Min vän, du är naiv. Det är självklart att de allra rikaste och mäktiga samarbetar för att inte råka i konflikt med varandra, samt att dela upp världsmarknaden och sådant. Sen om de kallar sej Kalle Anka-klubben eller Illuminati är oväsentligt.

Kolla här: http://www.youtube.com/watch?v=MZZklPnVs-Y
Citera
2012-03-26, 17:46
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:

Du menar att man stänger ögonen när man förespråkar Illuminati?

Du får tro vad du vill, bara det att jag inte gillar din attityd "jag har rätt, era idioter lyssna på mig".

Det finns fler som dig, men de väljer iallafall att inte yttra sig på ett sådant sätt som du gör. Jag tror man måste kunna tänka sig alla möjliga syner ifall man ska kunna komma någon vart. Gör lite research på Illuminati så ska du se att bitarna faller på plats, snarare att de är någon ursäkt någon kommit på för att skylla på det helvette vi är på väg i.
Citera
2012-03-26, 18:12
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Du menar att man stänger ögonen när man förespråkar Illuminati?

Du får tro vad du vill, bara det att jag inte gillar din attityd "jag har rätt, era idioter lyssna på mig".

Det finns fler som dig, men de väljer iallafall att inte yttra sig på ett sådant sätt som du gör. Jag tror man måste kunna tänka sig alla möjliga syner ifall man ska kunna komma någon vart. Gör lite research på Illuminati så ska du se att bitarna faller på plats, snarare att de är någon ursäkt någon kommit på för att skylla på det helvette vi är på väg i.

Ber om ursäkt för mitt utbrott, haft en dålig dag :/ Jag tror vi kan arbeta för en bättre värld, även fast jag inte tror på illuminati. Alla måste liksom dra sitt strå i stacken, så länge vi gör det vi gör och kan stå för det i slutet så skiter jag faktiskt i om du eller någon annan tror på illuminati. Dock tror jag att det spär på en massa hysteri bara. Än en gång ber jag om ursäkt, jag tycker inte du eller någon är dum på någpt sätt, eller jag har mer rätt än ni, jag kan ha fel. Men då vet jag på vilken sida jag skulle stå iaf...
Citera
2012-03-26, 18:21
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
Sorry, var meningen att länka direkt till Benjamin Fulfords blogg, men sitter på mobilen så det är kinkigt. Hursomhelst så är Fulford rätt känd. Googla honom. Om han har rätt eller fel vet inte jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Dickweed
Det förefaller vara en global tillställning, så lite överallt är mitt svar!
Om nu en massa höjdare i bankvärlden blivit arresterade så bör det nämnts i någon media utöver en konspirations-blog. Eller är alla tidningar och TV-kanaler med i konspirationen?

Citat:
Konkret skillnad: Illuminati borta=Inga köpta politiker via mutor. Mer avancerat än så blir det inte.
Så du menar på fullt allvar att man måste tillhöra Illuminati för att ta mutor? Isåfall tillhört ju hela Svenska riksdagen Illuminati. Då syftar jag inte enbart på rena ekonomiska transaktioner, utan även på kompromisser som går emot ledamoternas egna värderingar. Alla gör det, Illuminati eller ej.
Citat:
Tro det eller ej, det finns män och kvinnor i ledarpositioner som vill ta våran planet till ett nytt steg. Vi är alla trötta på att gå destruktionens väg med krig och korruption över hela globen. När Illuminati är borta (och de som tenderar att följa deras spår kommer inte att tillåtas) så kommer det att bli ostörda förändringar. Det är här utomjordingarna kommer in och vill hjälpa oss med ny teknologi och ge oss råd hur vi sköter om vårat samhälle och planet globalt.
Jag har ingen ledarposition, men jag vill folk väl. Det betyder inte att jag kan garantera dig att mina ev. förbättringar faktiskt gagnar dig eller någon annan, men jag har iaf konkreta exempel på förbättringar som jag tror gagnar alla. Direktdemokrati t.ex.

Nu har jag kommit med fler konkreta exempel på förbättringar än du och dina aliens, ändå väljer du att blint tro på att dessa aliena är att föredra. Du är på tok för naiv för ditt eget bästa.
Citera
2012-03-26, 18:25
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Om nu en massa höjdare i bankvärlden blivit arresterade så bör det nämnts i någon media utöver en konspirations-blog. Eller är alla tidningar och TV-kanaler med i konspirationen?

Så du menar på fullt allvar att man måste tillhöra Illuminati för att ta mutor? Isåfall tillhört ju hela Svenska riksdagen Illuminati. Då syftar jag inte enbart på rena ekonomiska transaktioner, utan även på kompromisser som går emot ledamoternas egna värderingar. Alla gör det, Illuminati eller ej.
Jag har ingen ledarposition, men jag vill folk väl. Det betyder inte att jag kan garantera dig att mina ev. förbättringar faktiskt gagnar dig eller någon annan, men jag har iaf konkreta exempel på förbättringar som jag tror gagnar alla. Direktdemokrati t.ex.

Nu har jag kommit med fler konkreta exempel på förbättringar än du och dina aliens, ändå väljer du att blint tro på att dessa aliena är att föredra. Du är på tok för naiv för ditt eget bästa.

Massavgångar har rapporterats i media, men inte gett jätterubriker än. Vi får väl se vad som sker.

http://usahitman.com/mass-bankgovtresing/

Där finns länkar till en hel del avgångar.
Citera
2012-03-26, 18:47
Medlem
Dickweeds avatar
Citat:

Nyhetsbyråer/massmedia ägs av bolag som i sin tur ägs av andra bolag osv. Det enda fria mediet för nuvarande är internet, internet var startskottet till detta "uppvaknande".
Som du säkert märkt så försöker staten gå in och begränsa internet, inte bara i Sverige utan även på en global skala. Tror du helhjärtat på att fildelning är anledning till att staten vill kontrollera internet?

Direktdemokrati är en underbar idé, blotta tanken på ett faktiskt folkstyre utan korruption/ego är ju i slutändan vad allt detta handlar om.

Eliten som äger centralbankerna har systematiskt förslavat oss (skuldslavar) genom att låna ut pengar som inte existerar(lagligt!) som vi betalar ränta på.
Alla beslut som fattas, alla krig som utkämpas, står en mycket liten grupp i slutändan och tjänar ofantliga summor pengar på. Kalla dom Eliten/Illuminati/Kabalen eller vad du vill, kärt barn har många namn.

Jag hoppas att min korta förklaring ger dig lite perspektiv, vad du väljer att tro på är helt upp till dig och jag hoppas du mår bra vad du än väljer!

Fred
Citera
2012-03-26, 19:08
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
Ber om ursäkt för mitt utbrott, haft en dålig dag :/ Jag tror vi kan arbeta för en bättre värld, även fast jag inte tror på illuminati. Alla måste liksom dra sitt strå i stacken, så länge vi gör det vi gör och kan stå för det i slutet så skiter jag faktiskt i om du eller någon annan tror på illuminati. Dock tror jag att det spär på en massa hysteri bara. Än en gång ber jag om ursäkt, jag tycker inte du eller någon är dum på någpt sätt, eller jag har mer rätt än ni, jag kan ha fel. Men då vet jag på vilken sida jag skulle stå iaf...

Wow, jag blir förvånad över hur ödmjuk du är till slut Riktigt kul att höra positiva tankar ifrån dig! Hoppas din dag blir bättre trots allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in