Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Om nu en massa höjdare i bankvärlden blivit arresterade så bör det nämnts i någon media utöver en konspirations-blog. Eller är alla tidningar och TV-kanaler med i konspirationen?
Så du menar på fullt allvar att man måste tillhöra Illuminati för att ta mutor? Isåfall tillhört ju hela Svenska riksdagen Illuminati. Då syftar jag inte enbart på rena ekonomiska transaktioner, utan även på kompromisser som går emot ledamoternas egna värderingar. Alla gör det, Illuminati eller ej.
Jag har ingen ledarposition, men jag vill folk väl. Det betyder inte att jag kan garantera dig att mina ev. förbättringar faktiskt gagnar dig eller någon annan, men jag har iaf konkreta exempel på förbättringar som jag tror gagnar alla. Direktdemokrati t.ex.
Nu har jag kommit med fler konkreta exempel på förbättringar än du och dina aliens, ändå väljer du att blint tro på att dessa aliena är att föredra. Du är på tok för naiv för ditt eget bästa.
Nyhetsbyråer/massmedia ägs av bolag som i sin tur ägs av andra bolag osv. Det enda fria mediet för nuvarande är internet, internet var startskottet till detta "uppvaknande".
Som du säkert märkt så försöker staten gå in och begränsa internet, inte bara i Sverige utan även på en global skala. Tror du helhjärtat på att fildelning är anledning till att staten vill kontrollera internet?
Direktdemokrati är en underbar idé, blotta tanken på ett faktiskt folkstyre utan korruption/ego är ju i slutändan vad allt detta handlar om.
Eliten som äger centralbankerna har systematiskt förslavat oss (skuldslavar) genom att låna ut pengar som inte existerar(lagligt!) som vi betalar ränta på.
Alla beslut som fattas, alla krig som utkämpas, står en mycket liten grupp i slutändan och tjänar ofantliga summor pengar på. Kalla dom Eliten/Illuminati/Kabalen eller vad du vill, kärt barn har många namn.
Jag hoppas att min korta förklaring ger dig lite perspektiv, vad du väljer att tro på är helt upp till dig och jag hoppas du mår bra vad du än väljer!
Fred