Håller med. Att hoppas på en long shot är ju ändå inte riktigt samma sak som att insnöat tro. Tycker det är intressant att läsa tråden och tänkte jag skulle ge mig in, för att försöka bidraga med någonting. Min ståndpunkt är väldigt skeptisk med en djup innerlig naiv bakgrundstanke om ett hopp. Ganska ungefär som PhasersOnFunk

.
Vidare tycker jag filmen med Fulford, Illuminati-ryssen och Karatesnubben är weird. Finns mycket negativt att anmärka på, men som någon sade, vad gör karatesnubben där? Söker man på google så finner man någon tidningsartikel från 2009 som Saruman87 länkade där det går att läsa att han ÄR president i United World Karate Association. Dessutom verkade han vara nära bundis med Michael Jackson och i största allmänhet värsta filantropen. Tråkigt är dock att organisationen inte verkar existera. Finns några länkar till en facebooksida där det verkar som det är en seriös organisation som arrangerar turneringar, men varför har de ingen hemsida? Finns dessutom klipp på youtube på folk som fightas i en påstådd turnering, men alldeles för lite för att anses vara "United World Karate Association...". Eller letar jag dåligt? Organisationen finns inte på engelska wikipedia och är inte någon av de större kampsportsorganisationerna, trots namnet. Snubben själv finns inte på engelska wikipedia heller. Help me debunk!
Då tycker jag man kan utgå från ett flertal möjliga scenarion.
1. Snubben ljuger som en häst flyger och allting är en fet bluff. Han har säkert skrivit artikeln själv på japantimes och photoshoppat in sig själv med Michael Jackson.

2. Snubben talar delvis sanning, men ljuger om omfattningen av organisationen. Det är någon lokal ideell förening vars mål är att göra reklam för sin organisation. Alla publicitet är bra publicitet, right?
3. Snubben talar sanning, han är faktiskt president av en (hemlig?) kampsportsorganisation av monumentala mått mätt. Om så är fallet, vad fan gör han där? Varför skulle någon med en så respektabel position vilja beblanda sig med någonting som av alla normala, vettiga kritiska människor anses vara totalt BS? Står organisationen bakom honom i så fall? Varför? Och varför i helvete känner han Michael Jackson om han inte är någon semi-hotshot i alla fall?
Tycker han är det mest intressanta som har hänt på ett tag vad det gäller auktoritetsargument, även om jag själv, med så undermåliga källor och liten tillgång på trovärdig fakta skarpt lutar åt alternativ 1, möjligtvis två. Man man vill ändå tro på trean, även om det inte är mycket som talar för det....
Kan flertalet andra, mer erfarna debunkers hjälpa mig avslöja denne man? Jag stör mig. :P
Tack på förhand!
MvH
Strumpebandssnoken