Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Nej, Obama is of the light...! Det har jag hört nämnas på Ashtar Command. Jag har bloggat detta i saken: http://lennart-svensson.blogspot.se/2012/04/obama-kanske.html Inlägget heter "Obama - kanske" och jag är alltså inte helt övertygad än. Han har en hel del att bevisa. Men kanske är han en ny JFK.
Det finns en hel del att bevisa. Jag noterade flera saker rörande Obama. En är de svar han gav när han fick i början rörande "utomjordingar". Vilket var ganska banalt och frågan dök upp eftersom många har haft en stor förväntan att han skulle bli den nya messiah som kunde skulle utföra den s.k. disclosure eller transparensen i vad som pågår. Sedan gjorde han per faktum ett utlåtande om (på begäran av folkets förväntningar) att han skulle skapa en större transparens i vad som sker. Vilket naturligtvis uteblev, något tyckte tystna ned honom de närmaste månaderna direkt efteråt.
Inget hände. Däremot långt senare, skapades möjligheten att man kunde skriva frågor på vita husets hemsida varvid att tillräckligt många människor som röstade (votade upp) frågan, kunde/kräva ett svar från vita huset. Tro det eller ej, det var steven bassett som driver på det här med disclosure likväl som steve greer, och satte en request om att vita huset skulle svara på hemlighetsmakeriet och erkänna närvaron av utomjordiska och tillräckligt många människor svarade.
Gissa vad svaret blev från vita huset ? Ett stort lock las på och ett sketet svar dök upp.
Sedan ökade man antalet personer som behövdes för att kunna få ett svar från vita huset på frågorna.
Det finns många många oklarheter kring denna maktfigur Obama. För att han är svart gör inte han till ett helgon mer än någon annan. Det känns som han vet något och döljer det likväl som alla andra. Han kan vara den som förbereder ett större arbete men kan mycket väl vara motsatsen eller ha helt enkelt blivit manipulerad, vilket jag tyckte man kunde se tendensen på direkt efter utlåtandet om att folket skulle ha större transparens om vad som sker i vita huset.