2012-03-17, 19:39
Medlem
Cowtippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
Han kanske menar ljusår. Vintergatan är väl 8000 ljusår.

Ingen aning vad han/hon menade.
Det luddigt skrivna är det luddigt tänkta...
Citera
2012-03-17, 20:06
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Han kanske menar ljusår. Vintergatan är väl 8000 ljusår.
100 000 – 120 000 ljusår i diameter.
Citera
2012-03-17, 20:11
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Galaktiska federationen består av en yta av 8000 ljusår. Det var nog det han menade.
Citera
2012-03-17, 20:38
Medlem
yulbrynners avatar
Citat:
Galaktiska federationen består av en yta av 8000 ljusår. Det var nog det han menade.

Precis.

Gör den det?
Senast redigerad av yulbrynner 2012-03-17 kl. 20:44.
Citera
2012-03-17, 20:48
Medlem
cephs avatar
Citat:

Dels är det lite problematiskt att tala om "yta" i sådana sammanhang då en galax inte är en tunn skiva, dels torde det isåfall snarare handla om 8000 kvadratljusår, eller lite snyggare 2500pc². Hur som helst är det inte särskilt galaktiskt då. Då låter UFP betydligt bättre.
Senast redigerad av ceph 2012-03-17 kl. 20:51.
Citera
2012-03-17, 20:52
Medlem
yulbrynners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
8000 mils radie??? Det är c:a 40 000 mil jorden-månen, tror du att 150 planeter ska kunna befinna sig inom 8000 mils radie utan att bumpa in i varandra och bli mos?

Rätt svar: Nej, det är fullständigt omöjligt. Inte otroligt osannolikt utan just omöjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Cowtipper
Är det nån sorts särskilda foliehattsmil??
Gör om hitta på rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Cowtipper
Ingen aning vad han/hon menade.
Det luddigt skrivna är det luddigt tänkta...

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm

Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Då är den inte särskilt galaktisk.

Skeptikernas taktik lyser igenom än en gång. Haka upp er på en småsak och angrip den.

Jaah... Vad tror ni jag menar när jag råkade skriva 8000 mil?

Tyvärr funkar ju era strategier. Ingen diskuterar huvudfrågan längre. Alla diskuterar skitgrejen. Så drar man fokus från de stora händelserna. Förvirra och härska.

Nu ser jag att Ceph gett sig in i tråden. Du är klok. Listig, lömsk men klok. Till skillnad från Ormen Lindholm som är falsk som en fransk solnedgång.

Vad säger du om saken?
Citera
2012-03-17, 21:13
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yulbrynner
Skeptikernas taktik lyser igenom än en gång. Haka upp er på en småsak och angrip den.

Tyvärr funkar ju era strategier. Ingen diskuterar huvudfrågan längre. Alla diskuterar skitgrejen. Så drar man fokus från de stora händelserna. Förvirra och härska.

Vadå "taktik"? Att inte anmärka på och rätta till felaktigheter är väl diskussionshämmande om något. Rätt ska vara rätt, helst från början så att man kan undvika en snöbollseffekt.

Citat:
Nu ser jag att Ceph gett sig in i tråden. Du är klok. Listig, lömsk men klok. Till skillnad från Ormen Lindholm som är falsk som en fransk solnedgång.

På vilket sätt skulle jag vara "lömsk"?

Det roliga är att när folk anklagar Lindholm för falskspel och OT så innebär det inte sällan att de helt enkelt bekräftar misstankarna om ett ytligt tänk.

Citat:
Vad säger du om saken?

"Kanaliserade" meddelanden? Jag säger inte ett smack. Sist "GFoL" skulle titta förbi var hösten 08, också det efter en massa kanaliserade meddelanden och med hårt PR-drev av Wilcock & Co. Needless to say så fäster jag inte särskilt mycket vikt vid sånt här. Det behövs mer än prat för att övertyga mig om något, en attityd jag inte hymlar med att jag önskar fler besatt.
Citera
2012-03-17, 23:06
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
80 000 km?
Citat:
Jobba lite mer på klarhetsgrejen då...
Citat:
Tycker inte det låter vidare bra av en moderator att favorisera en användare så öppet. Att Microsoft Windows 98 orsakar mjäll i en tråd om GFOL anser jag trams och OT. Punkt slut.
Att enda källan till att Gates skall ha blivit arresterad är AboveTopSecret.com är definitionsmässigt sett bullshit. Detta för att alla sociala medier formligen exploderar om Katy Perry råkar tappa sin mikrofon.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2012-03-17 kl. 23:08.
Citera
2012-03-17, 23:18
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
"Kanaliserade" meddelanden? Jag säger inte ett smack. Sist "GFoL" skulle titta förbi var hösten 08, också det efter en massa kanaliserade meddelanden och med hårt PR-drev av Wilcock & Co. Needless to say så fäster jag inte särskilt mycket vikt vid sånt här. Det behövs mer än prat för att övertyga mig om något, en attityd jag inte hymlar med att jag önskar fler besatt.

Var inte det den där damen Goodspeed eller vad hon hette? Finns en lång tråd om henne och hennes kanalisering om federationens intåg, för att balansera upp lite borde kanske vissa läsa den. Kanalisering verkar vara en ganska svajig form av kommunikation.
Citera
2012-03-18, 00:33
Medlem
Man måste lära sig att zooma ut och se helheten istället för att haka up sig på detaljer. Såg en dokumentär med en kompis och han dissade den totalt för att han hitta ett par enstaka fakta fel, ja sa att det finns ju hundratals fakta som är rätt men han kan inte acceptera den. Men han är en sån där som tar allt 100% ordagrant.

Jag försöker hitta den röda tråden i istället för att hitta det enstaka faktafelet.

Än en gång till er skeptiker, låt dom som tror på kanaliserade meddelanden diskutera sitt. Ni skeptiker kan väl diskutera ämnen ni är intresserade av istället för att härja och förstöra för som som tror och vill diskutera sin sak.

Och om ni är intresserade av att diskutera foliehattar så skapa en tråd för det istället.

Nu drar jag snart till Thailand på 2 veckors semester, ska försöka undvika internet och istället bara vila upp mig. Ska bli spännande att se om det skett några arresteringar när jag kommer hem igen..
Citera
2012-03-18, 01:50
Medlem
Saruman87s avatar
Jag kan inte påstå att jag tror på kanaliserade meddelanden, men jag vet ju inte heller om det är lögn. Men vad jag däremot vet till 100% är att det finns något därute, eftersom jag själv sett det med egna ögon, och inte nån prick långt bort i himlen, utan på en, max två meters avstånd. Så jag tänker ge dessa meddelanden the benefit of a doubt ett tag, så får vi se.
Citera
2012-03-18, 02:10
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Jag kan inte påstå att jag tror på kanaliserade meddelanden, men jag vet ju inte heller om det är lögn. Men vad jag däremot vet till 100% är att det finns något därute, eftersom jag själv sett det med egna ögon, och inte nån prick långt bort i himlen, utan på en, max två meters avstånd. Så jag tänker ge dessa meddelanden the benefit of a doubt ett tag, så får vi se.
du blandar ihop 2 olika frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in