2012-03-17, 12:08
Medlem
yulbrynners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickweed
Uppdatering från Federationen 16/3 där dom går in i detalj vilka sorters farkoster vi kommer att få se "in the days to come" http://ascensionearth2012.blogspot.com.au/

Svensk översättning kan nog förväntas komma upp på http://st-germain.se/blog/index.html under dagen!

Berätta om farkosterna! Liknar de alla tusentals farkoster människor världen över bevittnat eller är detta något helt annat?

Jag kan inte gå in på sidan du länkar pga olika anledningar jag inte kan avslöja här.

~ Sprid ljuset.
Citera
2012-03-17, 12:10
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Förövrigt går det mycket reklam på tv just nu som visar att utomjordlingar ska vara onda och att fullt krig kommer utbryta när dom anländer (Mass Effect 3, Falling Skies). Kan ju vara rena tillfälligheter men något säger mig att det är ett desperat försök att sprida rädsla.

Om du hittar barkborrar i din vedbod, vad gör du då?

Utrotar parasiterna.

Om det kommer någon hit till oss så är det inte för att snacka herrmode eller "ge oss upplysning".
Citera
2012-03-17, 12:15
Medlem
Dickweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yulbrynner
Berätta om farkosterna! Liknar de alla tusentals farkoster människor världen över bevittnat eller är detta något helt annat?

Jag kan inte gå in på sidan du länkar pga olika anledningar jag inte kan avslöja här.

Senast redigerad av Dickweed 2012-03-17 kl. 12:20.
Citera
2012-03-17, 12:25
Medlem
Dickweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann

Utrotar parasiterna.

Om det kommer någon hit till oss så är det inte för att snacka herrmode eller "ge oss upplysning".

Om dessa avancerade kulturer skulle velat utrota oss hade dom förmodligen kunna gjort detta för länge sen och knappats behöva "invardera" oss för att utrota oss. Dom skulle väl göra som vi gör; trycka på en knapp

Så ser iaf jag på saken.
Citera
2012-03-17, 12:35
Bannlyst
Citat:
Om dessa avancerade kulturer skulle velat utrota oss hade dom förmodligen kunna gjort detta för länge sen och knappats behöva "invardera" oss för att utrota oss. Dom skulle väl göra som vi gör; trycka på en knapp

Så ser iaf jag på saken.
Precis. Eller bara gasa ner oss, eller sprida en extremt dödlig sjukdom.
Varför invadera när man kan bara kan göra så, och sen stå och chilla brevid, utan att lyfta ett finger

Tänk positivt~
Citera
2012-03-17, 13:23
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann

Utrotar parasiterna.

Synd att du ska behöva se allt liv utanför jorden som invarderande parasiter. Luktar lite Hollywood här ^^
Citera
2012-03-17, 16:34
Medlem
yulbrynners avatar
Jag har fått höra lite olika saker om federationen. Vissa säger att den består av 150 planeter inom 8000 mils radie, andra säger att alla planeter i universum är med där plus massa andra teorier..?

Några klargöranden kan vara på sin plats tack

(Jag kan inte läsa materialet ni länkar till pga olika anledningar )
Senast redigerad av yulbrynner 2012-03-17 kl. 16:37.
Citera
2012-03-17, 17:41
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Jag har fått höra lite olika saker om federationen. Vissa säger att den består av 150 planeter inom 8000 mils radie, andra säger att alla planeter i universum är med där plus massa andra teorier..?

8000 mils radie??? Det är c:a 40 000 mil jorden-månen, tror du att 150 planeter ska kunna befinna sig inom 8000 mils radie utan att bumpa in i varandra och bli mos?

Rätt svar: Nej, det är fullständigt omöjligt. Inte otroligt osannolikt utan just omöjligt.
Citera
2012-03-17, 18:34
Bannlyst
Citat:

http://universalconnection.info/
http://www.youtube.com/watch?v=uOqT-xd6CQg
http://www.youtube.com/watch?v=9VIQk1yFCjU&feature=related

Kolla in detta

Tänk positivt~
Citera
2012-03-17, 18:39
Medlem
Cowtippers avatar
Citat:

Är det nån sorts särskilda foliehattsmil??
Gör om hitta på rätt.
Citera
2012-03-17, 19:34
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Tröttsamt att vi aldrig kan få ett endaste chip, eller "chirp" ifrån några rymdisar så det blir slut på tjaffset. Alltid är det någon jävla kook som sitter på forum eller YT och dillar fram sina subjektiva erfarenheter. Det är 2012 nu and I'm to old for that shit!

Tryck till med lite ordentliga jävla moderskepp nu för fan. Håll inte på och fitta runt med en massa kanaliseringar och annat "kringå the prime directive"-fuffens. Vi får väl ta smällen att en del folk förlorar vettet. Jag förlorar inte vettet. Jag kan hantera detta. Kör hårt, rymdgubbar!

Hålla på med massa jävla röstsyntes på YouTube och liknande. Jävla trams.

"Hell-oohh. We a-re f-rom the...gall-actic fedd-erreation o-ff li-ght"

Giddauda heeeere....
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2012-03-17 kl. 19:40.
Citera
2012-03-17, 19:36
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowtipper
Är det nån sorts särskilda foliehattsmil??
Gör om hitta på rätt.

Han kanske menar ljusår. Vintergatan är väl 8000 ljusår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in