2012-03-11, 13:39
Medlem
SugFiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogdoo
Du kan börja med att sluta låtsas som att det du vet är något som alla andra ska ta efter.
Jag dömer inte dig för vad du tror, jag respekterar dig. Ändå gör du tvärtom mot mig. Du kan aldrig ändra min uppfattning för jag vet min sanning. Jag har aldrig försökt att ändra på din. Du har valt din väg att gå, och så är det.

Ironiskt nog så kan jag hålla med om att jag lever i en drömvärld, tillsammans med dig och jordens befolkning. Vi har medvetet antagit oss denna uppgiften att uppleva en illusion och att vara väldigt begränsade varelser. Tyvärr låter många sitt ego att ta överhanden och sjunker så djupt att de uppfattar illusionen som en verklighet.

Det kan liknas som filmen The Matrix, en metafor till vad vi upplever just nu skulle jag vilja påstå .

Vi behöver inte bråka om rätt och fel, vi kommer alla att få uppleva samma destination det är jag övertygad om! Försök!

Jag är ganska informerad inom det där ämnet att vi alla lever i en dröm värd och vi ska nå samma destination. Men Federationen av ljus, Obama och den där hemsidan har något gemensamt. Att manipulera sin publik genom att utlova falska hopp.

Det du skriver är förvisso sant men det är baserat i samband av en avsaknad utbildad uppfattning av hur värden ser ut.

Min filosofi är att sanningen är vad den är och inte vad vi säger att den är. Jag skriver inte här för att boosta mitt ego. Jag skriver här för att uttrycka vad jag tycker ifrån den research jag har gjort baserat på fakta. Så när jag tittar på ett alternativ så går jag igenom vilket alternativ som är mest troligaste baserat på den fakta som kan stödja det alternativet. Så min sanning hans sanning baserat vilken tro han har bestämt sig för baserat på hur han kände sig då han valde den sanningen är en ganska fundamental mentalitet ur min synpunkt.

Jag tror du känner ganska bra om the Galactic federation, Obama och channelings du hittar utan att ifråga sätta om det kan vara ett värk av illuminati eller negativa ET's.
Senast redigerad av SugFisken 2012-03-11 kl. 14:09.
Citera
2012-03-11, 14:36
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugFisken
Jag är ganska informerad inom det där ämnet att vi alla lever i en dröm värd och vi ska nå samma destination. Men Federationen av ljus, Obama och den där hemsidan har något gemensamt. Att manipulera sin publik genom att utlova falska hopp.

Det du skriver är förvisso sant men det är baserat i samband av en avsaknad utbildad uppfattning av hur värden ser ut.

Min filosofi är att sanningen är vad den är och inte vad vi säger att den är. Jag skriver inte här för att boosta mitt ego. Jag skriver här för att uttrycka vad jag tycker ifrån den research jag har gjort baserat på fakta. Så när jag tittar på ett alternativ så går jag igenom vilket alternativ som är mest troligaste baserat på den fakta som kan stödja det alternativet. Så min sanning hans sanning baserat vilken tro han har bestämt sig för baserat på hur han kände sig då han valde den sanningen är en ganska fundamental mentalitet ur min synpunkt.

Jag tror du känner ganska bra om the Galactic federation, Obama och channelings du hittar utan att ifråga sätta om det kan vara ett värk av illuminati eller negativa ET's.

Jag gillar ditt svar nu, precis så är det man ska göra! Nu i mitt fall så har jag hittat något som tilltalar mig på ett positivt sätt och visst har jag undrat om det kan vara Illuminatis verk. Men jag har kommit fram till det att det inte kan vara så helt enkelt för att det inte finns en agenda bakom som manipulera eller lura, enligt mig förstås.

Missförstå mig inte, jag är skeptisk till allt jag läser, och jag tar endast till mig det som resonerar med mig. Något som tilltalar mig positivt och inte har någon som helst baktanke. Man lär sig efter ett tag hur disinformation ser ut och nästan alltid ser man klart genom raderna att det har en baktanke, oftast genom att skapa misstro, oro, rädsla osv.

Därav dömer jag inte andra. Alla är perfekta som dem är. Däremot ser jag inget fel i att hjälpa dem som frågar, då har jag inte tvingat någon. Jag delar gärna med mig av det jag vet!

Som sagt jag blev överraskad av ditt svar (positivt). Jag trodde du var en sådan där eremit som låser in sig i sin gamla bod haha!

Ha en bra dag!
Senast redigerad av Ogdoo 2012-03-11 kl. 14:38.
Citera
2012-03-11, 17:45
Medlem
doublelifts avatar
undrar fortfarande vad ts vill föra fram för något... när man försöker fördjupa sig detta så går debatten istället mer in på tankegången bakom och mindre om just det som påståtts.

För mig är det fortfarande bara vänligt mycket fint formulerat som inte säger så mycket. Rätt mycket är uppenbara saker, dagens system har dåliga saker, mycket styrs av samma företag. detta är inga nya eller hemliga saker, men sedan påstå illuminati och annat med galaxer osv är något som skulle mer intressant att gå in på.

ts verkade bara velat skriva första inläggen och sedan har det inte blivit nåt mer information direkt.
Citera
2012-03-11, 20:56
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
undrar fortfarande vad ts vill föra fram för något... när man försöker fördjupa sig detta så går debatten istället mer in på tankegången bakom och mindre om just det som påståtts.

För mig är det fortfarande bara vänligt mycket fint formulerat som inte säger så mycket. Rätt mycket är uppenbara saker, dagens system har dåliga saker, mycket styrs av samma företag. detta är inga nya eller hemliga saker, men sedan påstå illuminati och annat med galaxer osv är något som skulle mer intressant att gå in på.

ts verkade bara velat skriva första inläggen och sedan har det inte blivit nåt mer information direkt.

Har det inte blivit mer information? Jag sade att de som vill får fråga mig i PM och det har folk gjort och har blivit mycket nöjda med vad jag har kunnat hjälpa dem med. Jag har givit ut länkar till allt jag säger så de själva kan studera det material jag har studerat. Jag har svarat på så gott som alla frågor som ställts så bra jag kan i denna tråden från början tills nu.

Så snälla säg inte att jag inte informerat mer efter första inläggen... Vill du veta mer så varför inte PMa mig istället för o sitta o gnälla i tråden om att du fått för lite bevis ? Jag tänker inte göra ett inlägg med 10 länkar om inte någon ber om det.

Men det är sant, att budskapet är enkelt. Det är .. oh nej jag säger det igen.. att informera så många jag kan om kommande arresteringar av den kriminella osynliga rörelse kallad Illuminati. För att folk ska veta vad som håller på att hända och att det är en POSITIV händelse. Hur många mer gånger vill ni att jag ska säga detta, eller läser ni inte mina inlägg? Detta ÄR tanken med tråden, sedan förstår jag att folk vill ha fakta, och det har jag gett till dem som frågat.. Jag lägger ner väldigt mycket tid på det här ska ni veta.

Hoppas jag klargjorde dina klagomål nu Doublelift.
Citera
2012-03-11, 21:04
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Har det inte blivit mer information? Jag sade att de som vill får fråga mig i PM och det har folk gjort och har blivit mycket nöjda med vad jag har kunnat hjälpa dem med. Jag har givit ut länkar till allt jag säger så de själva kan studera det material jag har studerat. Jag har svarat på så gott som alla frågor som ställts så bra jag kan i denna tråden från början tills nu.

Så snälla säg inte att jag inte informerat mer efter första inläggen... Vill du veta mer så varför inte PMa mig istället för o sitta o gnälla i tråden om att du fått för lite bevis ? Jag tänker inte göra ett inlägg med 10 länkar om inte någon ber om det.

Men det är sant, att budskapet är enkelt. Det är .. oh nej jag säger det igen.. att informera så många jag kan om kommande arresteringar av den kriminella osynliga rörelse kallad Illuminati. För att folk ska veta vad som håller på att hända och att det är en POSITIV händelse. Hur många mer gånger vill ni att jag ska säga detta, eller läser ni inte mina inlägg? Detta ÄR tanken med tråden, sedan förstår jag att folk vill ha fakta, och det har jag gett till dem som frågat.. Jag lägger ner väldigt mycket tid på det här ska ni veta.

Hoppas jag klargjorde dina klagomål nu Doublelift.
så om du vill informera så många du vill, varför köra via PM? är det anpassat efter vad man frågar efter?

vet inte om du missat mitt förra inlägg: https://www.flashback.org/sp36161546

vill att tråden går såhär:
vad är händelsen?

för fortfarande är inget om detta
Senast redigerad av doublelift 2012-03-11 kl. 21:07.
Citera
2012-03-11, 21:07
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
så om du vill informera så många du vill, varför köra via PM? är det anpassat efter vad man frågar efter?
Enklare att kontrollera informationsflödet då. Ingen tredje person som kan irritera med "Hörrö, det där var inte svar på frågan, öh!"
Citera
2012-03-11, 21:18
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Enklare att kontrollera informationsflödet då. Ingen tredje person som kan irritera med "Hörrö, det där var inte svar på frågan, öh!"

Eller någon som gör allt för att debunka dessa länkar och ger folk fördomar mot dem som inte behöver stämma. Känner jag de mesta skeptikerna här på flashback brukar de älska att debunka länkar som fejk och allt vad de nu kommer på. Det är också en av anledningarna.
Citera
2012-03-11, 21:20
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:

vet inte om du missat mitt förra inlägg: https://www.flashback.org/sp36161546

vill att tråden går såhär:
vad är händelsen?

för fortfarande är inget om detta

Vad var det jag skulle missat med det inlägget? Kändes mest som en rad påståenden än en riktig fråga till mig.

"Vad är händelsen?" Den frågan får du gärna göra mer specifik, jag vet inte vad du syftar på.
Citera
2012-03-11, 21:22
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Eller någon som gör allt för att debunka dessa länkar och ger folk fördomar mot dem som inte behöver stämma. Känner jag de mesta skeptikerna här på flashback brukar de älska att debunka länkar som fejk och allt vad de nu kommer på. Det är också en av anledningarna.
verkar som inte det hjälper. nu blir skeptiska irriterade på att det inte finns tillräkligt med information här. sen tycker jag inte det hjälper att skylla på skeptiska inställning, det är såhär det är på ALLA forum här. Det är olika åsikter och det är debatt. och det är så det ska vara och inget sorts envägskommunikation.

Så tycker det går utmärkt att lägga upp länkarna då även det finns en del som inte skriver i tråden.
Citera
2012-03-11, 21:26
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Vad var det jag skulle missat med det inlägget? Kändes mest som en rad påståenden än en riktig fråga till mig.

"Vad är händelsen?" Den frågan får du gärna göra mer specifik, jag vet inte vad du syftar på.
nä men om man inte får svar på inlägg så kommer jag inte lägga tid på svara. fick inte svar om något om oljeindustin och solceller som du tog upp om t ex.

Jag försöker så gott jag kan att få reda på just vad händelsen är om du förstår detta. Förstår inte varför det är så svårt att få reda på något.
Citera
2012-03-11, 21:26
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
verkar som inte det hjälper. nu blir skeptiska irriterade på att det inte finns tillräkligt med information här. sen tycker jag inte det hjälper att skylla på skeptiska inställning, det är såhär det är på ALLA forum här. Det är olika åsikter och det är debatt. och det är så det ska vara och inget sorts envägskommunikation.

Så tycker det går utmärkt att lägga upp länkarna då även det finns en del som inte skriver i tråden.

Det är helt mitt val, tyvärr. Om du nu är så intresserad som du påstår varför är du inte själv ute och letar då? På det sättet kan du inte skylla på någon som gett dig fel information.. Jag skulle vara glad att hjälpa dig om jag visste att du var intresserad. Men nu anar jag ugglor i mossen när du skriver på det sättet.
Citera
2012-03-11, 21:30
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
nä men om man inte får svar på inlägg så kommer jag inte lägga tid på svara. fick inte svar om något om oljeindustin och solceller som du tog upp om t ex.

Jag försöker så gott jag kan att få reda på just vad händelsen är om du förstår detta. Förstår inte varför det är så svårt att få reda på något.

Herregud.. Jag såg ingen fråga riktad i ditt inlägg angående oljeindustri och solceller. För mig framföll det som att du gjorde ett uttalande och inte ville veta något.

Jag förstår din fråga att du försöker få reda på vad händelsen är. Men jag förstår inte vad det är du menar med "händelse". Jag bad dig specifiera det så jag kan ge dig ett mer detaljerat svar. Det är mer en en händelse, men den jag fokuserar på har jag redan informerat om. Jag har även gått in på lite smått vad som kommer efter i en rad olika händelser utifrån det jag läst. Föredrar du ett svar från min personliga syn eller källan jag fått informationen ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in