Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Vilka regler håller uppe VD-lönerna som du kan ge alternativ till? Vad vore fördelaktigt med att införa regler om låga VD-löner? Förutom ditt känslomässigt drivna klasshat?
Vad är dåligt med global produktion och billigare varor som ett resultat? Personerna i länderna som får dessa jobb tycker inte det är dåligt, det är högre ersättning än de mest förnäma kunde röra sig med innan den globala handeln.
Jag tycker inte att global produktion är dåligt, tvärt om, men anledningen till att vi har de så bra här i Sverige är just av den anledningen att staten sätter krav på företagen, så att varje människa ska få en dräglig arbetsmiljö och rimlig lön för att leva i detta land.
Och så ska det vara , det har inget med klasshat (förstår inte riktigt hur du menar där då jag tyckte jag var rätt saklig dock med vissa personliga undertoner)
Sedan visar det inget om hur jag känner jämtemot andra klasser.
Jag anser och vet att marknadsliberaler har fel då de inte fungerar i praktiken (det är deras politik som har gjort att det är sådana ENORMA skillnader på livet här i Sverige och låt säga Indien) och det krävs ingen statsvetare eller ekonom för att se det. Vi lever för fan i det.