Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-19, 22:08
  #9721
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davest
Electra nu open source!

https://github.com/coolstar/electra1131

Detta efter mer drama i jbcommunityt där Coolstar och nån till dev börjat tjafsa...

Vad innebär det?
Citera
2018-07-21, 13:08
  #9722
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davest
Electra nu open source!

https://github.com/coolstar/electra1131

Detta efter mer drama i jbcommunityt där Coolstar och nån till dev börjat tjafsa...
Så nice! Får hoppas det gör någon nytta nu. Coolstar börjar alltid tjafsa..

Citat:
Ursprungligen postat av Link85
Sitter på iOS 11.4 (15F79). Men läste någonstans att jailbreak endast fungerar till iPhone 7 och uppåt? Kanske har missförstått.
Vart läste du det? Det är fullt av scamming sidor när det gäller jailbreak. Och det är samma individer som äger dem...
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Någon som vet om det finns någon bra desktop file manager med root access? Har testat ett par stycken men ingen verkar ge root access, eller är det som förr i tiden att man måste installera något liknande som afc2add etc ?

Orkar inte hålla på i Filza när jag ska redigera några konfig filer.
Vad jag vet är Filza det enda som är optimalt. iFile är för gammalt.
__________________
Senast redigerad av NotBad 2018-07-21 kl. 13:10.
Citera
2018-07-21, 16:48
  #9723
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Så nice! Får hoppas det gör någon nytta nu. Coolstar börjar alltid tjafsa..


Vart läste du det? Det är fullt av scamming sidor när det gäller jailbreak. Och det är samma individer som äger dem...

Vad jag vet är Filza det enda som är optimalt. iFile är för gammalt.


Filza - kan man ändra i den så att man har typ 1000 liv i Candy Crush
__________________
Senast redigerad av Zotno11 2018-07-21 kl. 16:56.
Citera
2018-07-21, 19:55
  #9724
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zotno11
Filza - kan man ändra i den så att man har typ 1000 liv i Candy Crush
Candy Crusher - TheBigBoss
Citera
2018-07-21, 20:55
  #9725
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Så nice! Får hoppas det gör någon nytta nu. Coolstar börjar alltid tjafsa..


Vart läste du det? Det är fullt av scamming sidor när det gäller jailbreak. Och det är samma individer som äger dem...

Vad jag vet är Filza det enda som är optimalt. iFile är för gammalt.

Jag vill alltså ha ett program till datorn (osx)
IExplorer och iFunbox verkar inte fungera till ios11. Eller de fungerar men man har ingen root access
Citera
2018-07-22, 08:52
  #9726
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Candy Crusher - TheBigBoss


Funkar inte längre tyvärr.. men tack iaf
Citera
2018-07-22, 13:29
  #9727
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Jag vill alltså ha ett program till datorn (osx)
IExplorer och iFunbox verkar inte fungera till ios11. Eller de fungerar men man har ingen root access
FileZilla. Eftersom din enhet är jailad har du OpenSSH installerat på den. Men dubbelchecka i Cydia att du har det. Om du inte är intresserad av tweaks kan du detoggla Tweaks innan du jailar, och SSH kommer fortfarande fungera.

Både din dator och din jailade enhet måste vara anslutna till samma nätverk för att du ska kunna använda FileZilla. WiFi eller ethernet spelar ingen roll. Din enhet kan använda WiFi medan din dator använder ethernet, det fungerar fortfarande. På din enhet, gå till Inställningar>Wi-Fi och klicka på det blåa I;et som är bredvid nätverkets namn. Under IPV4 ADDRESS ser du IP-adressen. Den ser ut ungefär såhär:
Kod:
192.168.x.xxx
I FileZilla, anslut till din enhet med IP-adressen, anändarnamnet root och lösenordet alpine (om du inte ändrat lösenord).

Jag rekommenderar alla som har jailbreak att byta SSH-lösenord.
Citera
2018-07-22, 18:06
  #9728
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
FileZilla. Eftersom din enhet är jailad har du OpenSSH installerat på den. Men dubbelchecka i Cydia att du har det. Om du inte är intresserad av tweaks kan du detoggla Tweaks innan du jailar, och SSH kommer fortfarande fungera.

Både din dator och din jailade enhet måste vara anslutna till samma nätverk för att du ska kunna använda FileZilla. WiFi eller ethernet spelar ingen roll. Din enhet kan använda WiFi medan din dator använder ethernet, det fungerar fortfarande. På din enhet, gå till Inställningar>Wi-Fi och klicka på det blåa I;et som är bredvid nätverkets namn. Under IPV4 ADDRESS ser du IP-adressen. Den ser ut ungefär såhär:
Kod:
192.168.x.xxx
I FileZilla, anslut till din enhet med IP-adressen, anändarnamnet root och lösenordet alpine (om du inte ändrat lösenord).

Jag rekommenderar alla som har jailbreak att byta SSH-lösenord.


ah okej! som på gamla goda tiden alltså, när man fick ssh:a grejerna. Var några år sedan, men tack för hjälpen!
Citera
2018-07-22, 22:44
  #9729
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
ah okej! som på gamla goda tiden alltså, när man fick ssh:a grejerna. Var några år sedan, men tack för hjälpen!
Får också lite ”nostalgi”! Men seriöst byt lösenord!
Citera
2018-07-23, 03:22
  #9730
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Får också lite ”nostalgi”! Men seriöst byt lösenord!

Yes det är redan gjort!
Citera
2018-07-26, 09:55
  #9731
Medlem
Azpers avatar
Helvete råkade uppdatera cydia av misstag , och nu är man rökt. Kraschar varje gång, någon som vet om det finns nån lösning på problemet eller är d bara avvakta.

löste det genom att installera om några cydia.deb filer.. nu funkar det igen!
__________________
Senast redigerad av Azper 2018-07-26 kl. 10:14.
Citera
2018-07-27, 11:55
  #9732
Medlem
Azpers avatar
Så nu har jag fixat tillbaka allt som det var från början, fick köra cydia-upgrade-helper_1.1-1_iphoneos-arm och allt det där, men nu när jag fått tillbaka cydia så ligger ju dom här två GUI och Compatibility packages updates igen och vill köras.

Någon som vet något ?

edit: installerade uppdateringarna, var ju ingen fara nu tydligen.

Så just nu är allt frid och fröjd.
__________________
Senast redigerad av Azper 2018-07-27 kl. 12:26.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback