Citat:
Ursprungligen postat av
Azper
Någon som vet något tweak likt springtomize som kan göra ikonerna mindre?
Springtomize 4 fungerar felfritt för mig. Annars är de andra tweaksen outdated, men du kan ju alltid testa någon form av icon-mask till Anemone.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zotno11
Den här Sileo som de pratar om, vad är det?Nytt jailbreak eller?
Nä det är en package-manager.
Kort svar: Sileo ska ersätta Cydia. Visst, man
kan fortfarande använda Cydia relativt smärtfritt om man installerar det manuellt och konfiguerar paketet men det är rätt outdated. Samtliga framtida jailbreaks kommer med all förmodan förinstallera Sileo istället för Cydia, om en package-manage ingår vilket det alltid har gjort.
Långt svar:
Cydia (den mest populära package-managern) kom före App Store trot’ eller ej och den enda UIn som ändrats är från iOS 1-6 tema till iOS 7 tema, samt att det bara finns en tab för källorna istället för Manage-taben. Jay Freeman (Saurik, skaparen av Cydia) har varit mycket aktiv inom Jailbreak men han uppdaterar inte längre något. Senaste versionen av Cydia släpptes någon gång 2013 om jag inte har fel för mig. Han kämpar dock i princip varje dag för att Jailbreak ska vara lagligt. Han går på rättegång och dylikt bara för vi ska kunna jaila! Så jag antar det är därför han inte har tid med att uppdatera Cydia/Winterboard/Cydget, osv. Mer till min poäng nu. Många har försökt ersätta Cydia med en mer uppdaterad package-manager, men ingen har lyckats. Installer 5 vet jag inte riktigt hur det gick för. Silleo ska ersätta Cydia, då den ska vara betydligt mycket mer väloptimerad. De senare jailbreaksen (åtminstone Electra) har ju själva fått konfiguera Cydia och Substrate för att det ska kunna gå att användas relativt smärtfritt. Det är därför Safe Mode ser helt annorlunda ut nu exempelvis. Det är en stor anledning till att det tar längre tid att släppa Jailbreaks. Men det är ju givetvis också för det blir svårare och svårare att hitta exploits då Apple alltid patchar efter varje jailbreak som släpps.