2018-07-12, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Skaffa tweakCompatible (BigBoss)! Varje gång du går in på en tweak ser du om den är kapabel att drivas på din iOS version eller inte. Oerhört smidigt och det fungerar skit bra!

Annars har du Electra teams spreadsheet här.

Grym tweak!
Citera
2018-07-16, 19:07
Medlem
Någon som vet något tweak likt springtomize som kan göra ikonerna mindre?
Citera
2018-07-17, 22:03
Medlem
Citat:
Skaffa tweakCompatible (BigBoss)! Varje gång du går in på en tweak ser du om den är kapabel att drivas på din iOS version eller inte. Oerhört smidigt och det fungerar skit bra!

Annars har du Electra teams spreadsheet här.

Den här Sileo som de pratar om, vad är det?Nytt jailbreak eller?
Citera
2018-07-17, 23:17
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Någon som vet något tweak likt springtomize som kan göra ikonerna mindre?
Springtomize 4 fungerar felfritt för mig. Annars är de andra tweaksen outdated, men du kan ju alltid testa någon form av icon-mask till Anemone.
Citat:
Ursprungligen postat av Zotno11
Den här Sileo som de pratar om, vad är det?Nytt jailbreak eller?
Nä det är en package-manager.

Kort svar: Sileo ska ersätta Cydia. Visst, man kan fortfarande använda Cydia relativt smärtfritt om man installerar det manuellt och konfiguerar paketet men det är rätt outdated. Samtliga framtida jailbreaks kommer med all förmodan förinstallera Sileo istället för Cydia, om en package-manage ingår vilket det alltid har gjort.

Långt svar:
Cydia (den mest populära package-managern) kom före App Store trot’ eller ej och den enda UIn som ändrats är från iOS 1-6 tema till iOS 7 tema, samt att det bara finns en tab för källorna istället för Manage-taben. Jay Freeman (Saurik, skaparen av Cydia) har varit mycket aktiv inom Jailbreak men han uppdaterar inte längre något. Senaste versionen av Cydia släpptes någon gång 2013 om jag inte har fel för mig. Han kämpar dock i princip varje dag för att Jailbreak ska vara lagligt. Han går på rättegång och dylikt bara för vi ska kunna jaila! Så jag antar det är därför han inte har tid med att uppdatera Cydia/Winterboard/Cydget, osv. Mer till min poäng nu. Många har försökt ersätta Cydia med en mer uppdaterad package-manager, men ingen har lyckats. Installer 5 vet jag inte riktigt hur det gick för. Silleo ska ersätta Cydia, då den ska vara betydligt mycket mer väloptimerad. De senare jailbreaksen (åtminstone Electra) har ju själva fått konfiguera Cydia och Substrate för att det ska kunna gå att användas relativt smärtfritt. Det är därför Safe Mode ser helt annorlunda ut nu exempelvis. Det är en stor anledning till att det tar längre tid att släppa Jailbreaks. Men det är ju givetvis också för det blir svårare och svårare att hitta exploits då Apple alltid patchar efter varje jailbreak som släpps.
Citera
2018-07-18, 06:00
Medlem
Citat:
Springtomize 4 fungerar felfritt för mig. Annars är de andra tweaksen outdated, men du kan ju alltid testa någon form av icon-mask till Anemone.

Kort svar: Sileo ska ersätta Cydia. Visst, man kan fortfarande använda Cydia relativt smärtfritt om man installerar det manuellt och konfiguerar paketet men det är rätt outdated. Samtliga framtida jailbreaks kommer med all förmodan förinstallera Sileo istället för Cydia, om en package-manage ingår vilket det alltid har gjort.

Långt svar:
Cydia (den mest populära package-managern) kom före App Store trot’ eller ej och den enda UIn som ändrats är från iOS 1-6 tema till iOS 7 tema, samt att det bara finns en tab för källorna istället för Manage-taben. Jay Freeman (Saurik, skaparen av Cydia) har varit mycket aktiv inom Jailbreak men han uppdaterar inte längre något. Senaste versionen av Cydia släpptes någon gång 2013 om jag inte har fel för mig. Han kämpar dock i princip varje dag för att Jailbreak ska vara lagligt. Han går på rättegång och dylikt bara för vi ska kunna jaila! Så jag antar det är därför han inte har tid med att uppdatera Cydia/Winterboard/Cydget, osv. Mer till min poäng nu. Många har försökt ersätta Cydia med en mer uppdaterad package-manager, men ingen har lyckats. Installer 5 vet jag inte riktigt hur det gick för. Silleo ska ersätta Cydia, då den ska vara betydligt mycket mer väloptimerad. De senare jailbreaksen (åtminstone Electra) har ju själva fått konfiguera Cydia och Substrate för att det ska kunna gå att användas relativt smärtfritt. Det är därför Safe Mode ser helt annorlunda ut nu exempelvis. Det är en stor anledning till att det tar längre tid att släppa Jailbreaks. Men det är ju givetvis också för det blir svårare och svårare att hitta exploits då Apple alltid patchar efter varje jailbreak som släpps.

Tack! Tog för givet att Springtomize 4 inte fungerade, men såg nu att typ 90% av grejerna fungerade.
Citera
2018-07-18, 17:34
Medlem
Citat:

Långt svar:

Bra svar!
Vart laddar man hem den då?
Funkar den på 11.3.1?
Citera
2018-07-18, 17:50
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zotno11
Bra svar!
Vart laddar man hem den då?
Funkar den på 11.3.1?
Den ska fungera till 11.3+. Den utvecklas fortfarande och går inte att hämtas. Den kommer inkluderas i de kommande jailbreaksen.

Edit: Coolstars demo på Sileo finns här.
Citera
2018-07-18, 18:07
Medlem
Link85s avatar
funkar jailbreak till en iPhone 6?
Citera
2018-07-18, 23:29
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link85
funkar jailbreak till en iPhone 6?
Beror på firmware/iOS version. Samtliga versioner under iOS 11.4 (samt 11.4 b1-3) går att jailbreaka.

Bra resurser till tillgänglighet angående Jailbreak:
https://canijailbreak.com
https://www.theiphonewiki.com/wiki/Jailbreak
Citera
2018-07-19, 00:47
Medlem
Electra nu open source!

https://github.com/coolstar/electra1131

Detta efter mer drama i jbcommunityt där Coolstar och nån till dev börjat tjafsa...
Citera
2018-07-19, 09:43
Medlem
Link85s avatar
Citat:
Beror på firmware/iOS version. Samtliga versioner under iOS 11.4 (samt 11.4 b1-3) går att jailbreaka.

Bra resurser till tillgänglighet angående Jailbreak:
https://canijailbreak.com
https://www.theiphonewiki.com/wiki/Jailbreak

Sitter på iOS 11.4 (15F79). Men läste någonstans att jailbreak endast fungerar till iPhone 7 och uppåt? Kanske har missförstått.
Citera
2018-07-19, 18:51
Medlem
Någon som vet om det finns någon bra desktop file manager med root access? Har testat ett par stycken men ingen verkar ge root access, eller är det som förr i tiden att man måste installera något liknande som afc2add etc ?

Orkar inte hålla på i Filza när jag ska redigera några konfig filer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in