2018-07-04, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Finns nu en Countdown timer på Elecrtas hemsida, då remount koden äntligen är på plats! Bara lite packaging kvar. Eventuellt blir det ett untethered Jailbreak den här gången.

https://coolstar.org/electra/

https://i.gyazo.com/cada3601cd7469f4003f8306d483ca45.png

Remount for 11.3.1 is complete! Jailbreak will be dropping within a few days
Där ser man!
Citera
2018-07-07, 09:38
Medlem
NotBads avatar
Äntligen!

Citera
2018-07-07, 10:24
Medlem
Citat:
Äntligen!

Så jävla nice!
Gjorde precis och det funka efter x antal försök!

Fråga, kan man spara sin 11.3.1 blobs då apple inte signar den längre?
Citera
2018-07-07, 13:13
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zotno11
Så jävla nice!

Nej, det kan du inte. Jag har också glömt spara blobsen!

Var bara försiktig med vad du installerar i Cydia. Här hittar du ett spreadsheet med testade tweaks/themes/utlities i de senare uppdateringarna. Du kan visserligen testa installera annat än vad som finns med på listan men installera isf. ett paket i taget för att undvika bootloop.
Citera
2018-07-07, 15:45
Medlem
NotBads avatar
Lite bra resurser gällande Electra för iOS 11.2-11.3.1

Cydia Impactor 0.9.43 (0.9.42 för Mac) (fix för cpp:159, Xcode>Revoke):
Windows/Mac/Linux (AMD64)/Linux (i386)

Citat:
Important: Make sure to delete 11.4 OTA update, install tvOS profile and reboot before using Electra!
Ta bort iOS 11.4 OTA:
Inställningar>Allmänt>iPhone Lagring>iOS 11.4>Ta bort uppdatering

tvOS-profil

Stäng av Hitta min iPhone och Siri och sätt på flygplansläge innan du börjar Jailbreak processen.
Citera
2018-07-07, 17:58
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Så jävla nice!

Hamnade själv i en bootloop av någon tweak som jag trodde skulle vara kapabel till att köras på iOS 11.3.1. Men jag kom precis på att hoppet är inte över bara för man inte sparat blobs. Bara reboota din mobil och gör en backup i iTunes på datorn. Sedan fabriksåterställer du din mobil (i mobilen, om du försöker över iTunes uppdaterar den automatiskt till iOS 11.4) och kör installerar backupen igen! Detta funkar eftersom det är semi-untethered.
Senast redigerad av NotBad 2018-07-07 kl. 18:48.
Citera
2018-07-07, 19:11
Medlem
Citat:
Lite bra resurser gällande Electra för iOS 11.2-11.3.1

Cydia Impactor 0.9.43 (0.9.42 för Mac) (fix för cpp:159, Xcode>Revoke):
Windows/Mac/Linux (AMD64)/Linux (i386)

Ta bort iOS 11.4 OTA:
Inställningar>Allmänt>iPhone Lagring>iOS 11.4>Ta bort uppdatering

tvOS-profil

Stäng av Hitta min iPhone och Siri och sätt på flygplansläge innan du börjar Jailbreak processen.

Mkt bra beskrivning!
Tydlig och enkel att följa

Tror jag väntar med att leka med Cydia tweaks ett tag tills allt är fixat, kan tänka mig att många tweaks inte är uppdaterade än!

Bra länk du skickade med Tweaks, vilka som funkar för 11.3.1
Än så länge har jag sc++, vilken är den jag var ute efter ett bra jävla tag haha!

För ett tag sen fanns det program i Cydia som kunde hacka spel, där man kunde köpa gratis inne i spel, vet du vilken jag menar?
Vill kunna hacka Mario Run
Citera
2018-07-07, 23:30
Medlem
Troll0lzs avatar
Är det bara jag som har fastnat vid ’Please Wait 1/3’? :/

Jag har givetvis stängt av Siri, touch ID och allt det andra som man ska göra och jag har inte heller någon iOS 11.4 OTA (installerat tvOS som förhindrar uppdateringar) samt kör jag flygplansläge.

Har säkert provat att trycka på ’Jailbreak’ runt 200-250 gånger nu, men inget händer förutom att telefonen bara rebootar efter någon sekund. Kör senaste VFS 1.0.1 genom Cydia Impactor.

iPhone 6+ iOS 11.3.1
Citera
2018-07-07, 23:58
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Mkt bra beskrivning!
Tydlig och enkel att följa

Tror jag väntar med att leka med Cydia tweaks ett tag tills allt är fixat, kan tänka mig att många tweaks inte är uppdaterade än!

Bra länk du skickade med Tweaks, vilka som funkar för 11.3.1
Än så länge har jag sc++, vilken är den jag var ute efter ett bra jävla tag haha!

För ett tag sen fanns det program i Cydia som kunde hacka spel, där man kunde köpa gratis inne i spel, vet du vilken jag menar?
Vill kunna hacka Mario Run
Tack så mycket för bra respons!

Är det Flex 3 du är ute efter? Har för mig iOSGods har något fusk till Super Mario Run. Men du behöver något som blacklistar Jailbreak Detection. Exempelvis tsProtector. Men det är tvek om det finns till iOS 11!
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Är det bara jag som har fastnat vid ’Please Wait 1/3’? :/

Jag har givetvis stängt av Siri, touch ID och allt det andra som man ska göra och jag har inte heller någon iOS 11.4 OTA (installerat tvOS som förhindrar uppdateringar) samt kör jag flygplansläge.

Har säkert provat att trycka på ’Jailbreak’ runt 200-250 gånger nu, men inget händer förutom att telefonen bara rebootar efter någon sekund. Kör senaste VFS 1.0.1 genom Cydia Impactor.

iPhone 6+ iOS 11.3.1
Är du säker på att du inte hittar 11.4 OTA? Det är skumt om den aldrig har funnits och du inte vart jailad tidigare. Jag hade svårt att hitta den först men jag hittade den till sist. Den har samma ikon som inställningar. Jag glömde tillägga att du måste starta om enheten efter du tagit bort OTA och installerat tvOS.

För mig gick det ganska smärtfritt att jailbreaka, men jag har inte haft den senaste versionen. Testat den första versionen? (GitHub, klicka på view raw för att hämta)

Testa denna tvOS-profil. Du måste ta bort den tidigare tvOS-profilen inann du använder denna!

I det absoluta värsta fallet får du hoppas på att VFS-exploitet blir mer stabilt i någon senare version.

Hoppas det löser sig, och lycka till!
Mvh

I övrigt var det lite svårare för mig att räta ut mitt problem när jag brickade mobilen med någon tweak. Men jag löste det till sist. Det är bara att citera mig om någon behöver hjälp med att fixa det.
Citera
2018-07-08, 12:19
Medlem
Citat:
Tack så mycket för bra respons!

Är det Flex 3 du är ute efter? Har för mig iOSGods har något fusk till Super Mario Run. Men du behöver något som blacklistar Jailbreak Detection. Exempelvis tsProtector. Men det är tvek om det finns till iOS 11!

Är du säker på att du inte hittar 11.4 OTA? Det är skumt om den aldrig har funnits och du inte vart jailad tidigare. Jag hade svårt att hitta den först men jag hittade den till sist. Den har samma ikon som inställningar. Jag glömde tillägga att du måste starta om enheten efter du tagit bort OTA och installerat tvOS.

För mig gick det ganska smärtfritt att jailbreaka, men jag har inte haft den senaste versionen. Testat den första versionen? (GitHub, klicka på view raw för att hämta)

Testa denna tvOS-profil. Du måste ta bort den tidigare tvOS-profilen inann du använder denna!

I det absoluta värsta fallet får du hoppas på att VFS-exploitet blir mer stabilt i någon senare version.

Hoppas det löser sig, och lycka till!
Mvh

I övrigt var det lite svårare för mig att räta ut mitt problem när jag brickade mobilen med någon tweak. Men jag löste det till sist. Det är bara att citera mig om någon behöver hjälp med att fixa det.

vad menas med?

All HTTP repos will be deprecated soon!

It is recommended to switch to HTTPS as soon as possible!
Citera
2018-07-08, 12:56
Medlem
NotBads avatar
Citat:
vad menas med?

All HTTP repos will be deprecated soon!

It is recommended to switch to HTTPS as soon as possible!
Vet inte. HTTPS är ju en krypterad anslutning till en HTTP-server.
Citera
2018-07-08, 13:43
Medlem
Citat:
Vet inte. HTTPS är ju en krypterad anslutning till en HTTP-server.

Kan det vara så att under källor så ska jag ändra om alla http till https?
För vissa av källorna är https förinstallerade när jag installera cydia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in