2018-07-08, 14:10
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zotno11
Kan det vara så att under källor så ska jag ändra om alla http till https?
För vissa av källorna är https förinstallerade när jag installera cydia
Funderar också lite på om det har med källorna att göra men jag förstår inte varför de skulle ändra något sånt i Cydia 10 år efter realeasen.
Citera
2018-07-08, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Funderar också lite på om det har med källorna att göra men jag förstår inte varför de skulle ändra något sånt i Cydia 10 år efter realeasen.

Det är inte alls så konstigt, det är 2018 och en total övergång till SSL för hela webben har varit på gång sedan länge.
Citera
2018-07-09, 05:43
Medlem
Någon som sett en vettig lista på källor och kompatibla tweeks i cydia?
Citera
2018-07-09, 12:38
Medlem
1. Är det här nya jailbreaket (för 11.3) stabilt?
2. Är det helt untethered? Dvs man behöver inte göra något efter varje gång man startat om telefonen?
3. Om jag har blobs för 11.3 och ligger på lägre versionsnummer, kan jag uppdatera till 11.3 då?
Citera
2018-07-09, 14:00
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themansam
Det är inte alls så konstigt, det är 2018 och en total övergång till SSL för hela webben har varit på gång sedan länge.
Jag förstår vad du menar men jag ser inte riktigt varför det inte skulle gå att lägga till källor utan SSL-certifikat?
Citat:
Ursprungligen postat av Baltimoore
Någon som sett en vettig lista på källor och kompatibla tweeks i cydia?
Cydia Extender: midnightchip.github.io/repo/
I övrigt finns de bästa källorna förinstallerade i Cydia. Om du letar efter crackade källor är BiteYourApple och HackYouriPhone användbara.
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
1. Är det här nya jailbreaket (för 11.3) stabilt?
2. Är det helt untethered? Dvs man behöver inte göra något efter varje gång man startat om telefonen?
3. Om jag har blobs för 11.3 och ligger på lägre versionsnummer, kan jag uppdatera till 11.3 då?
1. Relativt stabilt. Men i övrigt fungerar VFS-exploitet bra om du följer det som rekommenderas (stäng av siri och sätt på flyplansläge osv).
2. Det är fortfarande semi-untethered. Det kan dock hända att det blir untethered eftersom det hittades buggar som kan leda till det. Men personligen tror jag det sparas till nästa Jailbreak (iOS 11.4 eller iOS 12).
Citat:
LaunchDaemon bug #1: 8bd74394658dba8d20e1bd4aa7aff7bedf420c17b6fd056856 cd64e3aa031126
LaunchDaemon bug #2: b4bdaf6e6bec898a9550ed7c039f29d2c212756c15bf368380 2b16d6506a8908
3. Ja.
Citera
2018-07-09, 15:39
Medlem
Citat:
2. Det är fortfarande semi-untethered. Det kan dock hända att det blir untethered eftersom det hittades buggar som kan leda till det. Men personligen tror jag det sparas till nästa Jailbreak (iOS 11.4 eller iOS 12).
Vad innebär semi-untethered i det här fallet?
Citat:
3. Ja.
Vilket program bör jag använda för att signera en IPSW-fil med min 11.3-blob?
Citera
2018-07-09, 16:43
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Vad innebär semi-untethered i det här fallet?
Citat:
A semi-untethered jailbreak gives the ability to start the device on it's own. On first boot, the device will not be running a patched kernel. However, rather than having to run a tool from a computer to apply the kernel patches, the user is able to re-jailbreak their device with the help of an app (usually sideloaded using Cydia Impactor) running on their device. In the case of the iOS 9.2-9.3.3 jailbreak, a Safari-based exploit was available, thereby meaning a website could be used to rejailbreak.
https://www.theiphonewiki.com/wiki/Jailbreak
Du behöver altså rejailbreaka varje gång du startar om din enhet. Jag skulle snarare kalla det för re-enable då dina tweaks/Cydia inte försvinner. Bara att de inte går att användas förrän du kör exploitsen med Electra igen. Men så länge din enhet inte laddas ur behöver du ju i princip aldrig starta om den. Det är smidigt med semi-untethered Jailbreak för då kan du reparera enheten om du hamnar i en bootloop utan att behöva använda iTunes etc.
Citat:
Vilket program bör jag använda för att signera en IPSW-fil med min 11.3-blob?
http://jailbreakstatus.com/downgrade/
Mycket bra instruktioner och tillbehör hittar du här.
Citera
2018-07-10, 16:48
Medlem
Äntligen! Så skönt att man inte uppdaterade till 11.4, låg kvar på 11.2
Nu jävlar ska de Themas och Tweakas!!
Citera
2018-07-10, 16:52
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Äntligen! Så skönt att man inte uppdaterade till 11.4, låg kvar på 11.2
Nu jävlar ska de Themas och Tweakas!!
Ironisk för dig kom Jailbreak till 11.4 (b1-b3) igår!
Citera
2018-07-10, 19:20
Medlem
Citat:
Ironisk för dig kom Jailbreak till 11.4 (b1-b3) igår!

Åfan haha.

Någon som har någon lista på kompatibla tweaks till ios11?

Var ju några år sedan man var inbiten på riktigt, så det har väl hänt lite senaste åren.
Citera
2018-07-10, 19:38
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Åfan haha.

Någon som har någon lista på kompatibla tweaks till ios11?

Var ju några år sedan man var inbiten på riktigt, så det har väl hänt lite senaste åren.
Skaffa tweakCompatible (BigBoss)! Varje gång du går in på en tweak ser du om den är kapabel att drivas på din iOS version eller inte. Oerhört smidigt och det fungerar skit bra!

Annars har du Electra teams spreadsheet här.
Citera
2018-07-10, 19:38
Medlem
Citat:
Skaffa tweakCompatible (BigBoss)! Varje gång du går in på en tweak ser du om den är kapabel att drivas på din iOS version eller inte. Oerhört smidigt och det fungerar skit bra!

Annars har du Electra teams spreadsheet här.

Perfekt! Tack för tipset. Skall fixas pronto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in