2014-03-12, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FonziEE
Vilken app har ni ersatt installous med?

Appcake tycker jag fungerar bra. Dock tycker jag Installous fick mer träffar på appar man sökte på.
Citera
2014-03-12, 14:08
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miami40
Vet någon ifall det kommer att gå o jailbreaka ios 7.1? Finns det någon info om det? Eller täpper apple hålen för det?

Enligt Redmondpie så har Apple täppt igen det hålet..

http://www.redmondpie.com/jailbreak-ios-7.1-update-apple-patches-evasi0n7-jailbreak/

Så får väl bli att man stannar kvar på 7.0.2 tills det kommer en till 7.1 om det gör det. Annars får man väl vänta tills iOS 8 som enligt Redmondpie kommer senare i år.
Citera
2014-03-12, 16:38
Medlem
r_o_ns avatar
Glöm appcake och andra misslyckade varianter som säger sig ersätta installous och apptrackr.
Hipstore är den bästa, man slipper alla döda länkar på ryska filsidor
Följ guiden på http://www.technouz.com/926/how-to-install-hip-store-installous-alternative/

Man lägger till en repo och installerar en fil och sedan gör man resten via webläsaren.
Citera
2014-03-12, 18:17
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Glöm appcake och andra misslyckade varianter som säger sig ersätta installous och apptrackr.
Hipstore är den bästa, man slipper alla döda länkar på ryska filsidor
Följ guiden på http://www.technouz.com/926/how-to-install-hip-store-installous-alternative/

Man lägger till en repo och installerar en fil och sedan gör man resten via webläsaren.

Verkar ju jävligt najs, men jag får hela tiden "not valid ipa file" efter det är nedladdat och dags för installation ... Någon som har en lösning?
Citera
2014-03-12, 18:24
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Verkar ju jävligt najs, men jag får hela tiden "not valid ipa file" efter det är nedladdat och dags för installation ... Någon som har en lösning?

Det händer när du installerar från appen. Gå in via safari som det står i guiden så går det som en klocka.
Citera
2014-03-12, 18:46
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pterodactyl
Det händer när du installerar från appen. Gå in via safari som det står i guiden så går det som en klocka.

Sweet, tack!
Citera
2014-03-12, 19:05
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Du kör via webbläsaren? Det är det hållet man ska gå.
Men självklart är det en del "döda" nerladdningar här med, men färre än med appcake.
Citera
2014-03-13, 16:00
Medlem
Citat:
Du kör via webbläsaren? Det är det hållet man ska gå.
Men självklart är det en del "döda" nerladdningar här med, men färre än med appcake.

Man kör via Safari i telefonen eller hur? Och inte använder Safari från macen först och sen till luren?

Dum fråga men jag bjuder på den.
Citera
2014-03-13, 16:48
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Man kör via Safari i telefonen eller hur? Och inte använder Safari från macen först och sen till luren?

Dum fråga men jag bjuder på den.
1. In med repon
2. In med appen (som man inte använder).
3.safari för nerladdning och installation.

Allt sker på telefonen.
Citera
2014-03-13, 18:03
Medlem
Citat:
1. In med repon
2. In med appen (som man inte använder).
3.safari för nerladdning och installation.

Allt sker på telefonen.

Okej tack.

Men till skillnad från Appcake så ser man hur långt en nedladdning har kommit.

I det här fallet så står det bara "heaveniphone vill installera denna app", man ser ikonen ifråga på hemskärmen och så står det "Väntar...".

Svårt att veta vad som händer
Citera
2014-03-13, 18:41
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Okej tack.

Men till skillnad från Appcake så ser man hur långt en nedladdning har kommit.

I det här fallet så står det bara "heaveniphone vill installera denna app", man ser ikonen ifråga på hemskärmen och så står det "Väntar...".

Svårt att veta vad som händer
När den inte väntar, utan installerar så ser förloppet ut som när man installerar från appStore, en blek ikon som får mer och mer färg eftersom appen blir installerad.
Titta på bilden, så är det i ios 7 och även med detta....
http://8531a4dea39362f5b234-05e060622ca2c116e9f71be35d9bd2ac.r68.cf1.rackcdn.c om/2013-09-18%2016-20-35-tips-apptemplate.PNG
Citera
2014-03-14, 13:41
Medlem
Citat:
När den inte väntar, utan installerar så ser förloppet ut som när man installerar från appStore, en blek ikon som får mer och mer färg eftersom appen blir installerad.
Titta på bilden, så är det i ios 7 och även med detta....
http://8531a4dea39362f5b234-05e060622ca2c116e9f71be35d9bd2ac.r68.cf1.rackcdn.c om/2013-09-18%2016-20-35-tips-apptemplate.PNG
För mig tar det extremt lång tid för att sedan mötas av "app could not be installed right now retry/done".

Känt problem eller är servrarna bara sämst?

Ska tillägga att nedladdningarna startar (och visar alltså progress-cirkeln) men kommer bara kanske en fjärdedel innan de lägger av med ovan nämnda felmeddelande.

EDIT: jag har bara laddat ner HiPstore och inget annat. Behöver jag installera något annat manuellt, typ appsync? Jag hade antagit att det skulle komma som en dependency om jag behövde det.
Senast redigerad av ettkontobara 2014-03-14 kl. 13:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in