2011-12-12, 11:22
Bannlyst
Tjena

Kör på en jbad iphone 4 4.3.3 och nu när det ser ut som att untethered jailbreak kommer till 5.0 och 5.0.1 så tänkte jag uppdatera min mobil. Och det jag undrar över är vilken av de versioner är "bäst"?

Hade inte 5.0 och 5.0.1 dåliga batteritider? eller det fixades med 5.0.1?

Tacksam för hjälp
Citera
2011-12-12, 17:23
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Det är så skoj att se folk här, eller vissa av er seriöst bajsa från munnen.
Alla ni som säger att pod2g är en bluff kan ju ta och hålla käften.

Han har äntligen släppt UNtethered till iOS 5.0.1 och iPhone 4.
Han äger dock ingen iPad eller iPhone 4S så detta kommer senare.

Hans twitter skriver han:

pod2g pod2g
Got an untethered iPhone 4 running iOS 5.0.1. Feel free to update.

pod2g pod2g
Of course, if you want to SIM unlock, don't update using Apple's original FW nor update OTA.

Hans blogg:
http://pod2g-ios.blogspot.com/

Men det står inte än vilket program han kör med.

Men många på twitter, och andra forum tackar honom väldigt mycket och ja, en jävla massa säger att de äntligen har lyckats få det untethered. Jag hittar dock inte mjukvaran han kör med, om det är redsn0w eller något annat. redsn0w verkar inte ha uppdaterats än, så dom som tackar honom borde vara folk inom Dev Team och andra hacking grupper som har testat det han gjort och lyckats.

Så när som helst kommer det komma.
Först säger du att han släppt untethered jb och sedan att du inte kan hitta det.

Sanningen är att han inte släppt untethered jb utan bara en video som visar det. Av videon framgår det inte heller om den är untethered eller semitethered.

Att folk tackar honom är inget konstigt. Alla vill ju ha untethered jb så klart att de hoppas, det gör jag med. Han har ju också fått en rejäl boost i ekonomiska bidrag, jag föreslår att du också skickar honom en slant eftersom du verkar så säker på att han kommer släppa ett untethered jb...

pod2g är ingen bluff rakt genom, han är en iphone-hacker och har bidragit en del till communityn men steget därifrån till en välfungerande släppt jb är långt. Det är skillnad mellan att kunna jailbreaka sin telefon och att släppa ett jb-program som funkar för alla.
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Har unlock till iPhone 4 kommit ut? så jag kan använda tele2 på min mobil som är låst till telenor???

Orkar inte med gevey sim längre, den strular så fort batteriet på mobilen dör..
Kolla själv här: http://jailbreak-me.info/
Citat:
Ursprungligen postat av Robiin111
Tjena

Kör på en jbad iphone 4 4.3.3 och nu när det ser ut som att untethered jailbreak kommer till 5.0 och 5.0.1 så tänkte jag uppdatera min mobil. Och det jag undrar över är vilken av de versioner är "bäst"?

Hade inte 5.0 och 5.0.1 dåliga batteritider? eller det fixades med 5.0.1?

Tacksam för hjälp
5.0 har dålig batteritid, i 5.0.1 påstås detta vara fixat men inte helt bra enligt en del.

Uppdatera du men se till att du har SHSH-blobs för 4.3.3 så du kan gå tillbaka om du vill. Om du inte har SHSH-blobs undansparade så ladda ner iFaith och ta backup på ditt iOS.
Citera
2011-12-12, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymflashbackare
5.0 har dålig batteritid, i 5.0.1 påstås detta vara fixat men inte helt bra enligt en del.

Uppdatera du men se till att du har SHSH-blobs för 4.3.3 så du kan gå tillbaka om du vill. Om du inte har SHSH-blobs undansparade så ladda ner iFaith och ta backup på ditt iOS.

TAck för svaret. Jag har SHSH.blobs för 4.3.3 sparat. Hörde att när man ska uppdatera så ska man göra en custom firmware om man vill behålla sitt bb, vet du med vilket program?
Citera
2011-12-12, 18:01
Medlem
Omegamans avatar
Är det någon annan som har prövat iTransmission. Det ska tydligen gå att ladda ner torrents med det. Jag skaffade det nu och laddar min första film får se hur det går. Det funkade smidigt att få igång det, jag länkade bara URL:n till torrenten sen körde den igång. Dock osäker på vart filen hamnar och hur jag spelar upp den. Någon som vet?
Citera
2011-12-12, 18:36
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omegaman
Är det någon annan som har prövat iTransmission. Det ska tydligen gå att ladda ner torrents med det. Jag skaffade det nu och laddar min första film får se hur det går. Det funkade smidigt att få igång det, jag länkade bara URL:n till torrenten sen körde den igång. Dock osäker på vart filen hamnar och hur jag spelar upp den. Någon som vet?
Jag kör med det på iPADen för att sedan flytta filerna till AVPlayer's dokument med hjälp av iFile. Fungerar riktigt bra!
Citera
2011-12-12, 18:43
Medlem
AmericanMRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Tackar för den förklaringen

Fast han har väl inte släppt det? Han säger ju bara att han har lyckats jailbreaka ip4?
Så du menar att det har kommit ett untheetred jailbreak för iOS 5? Skule detta i så fall fungera på min iPod Touch?
Citera
2011-12-12, 19:00
Medlem
Omegamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Jag kör med det på iPADen för att sedan flytta filerna till AVPlayer's dokument med hjälp av iFile. Fungerar riktigt bra!

Jag har iFile, men kan du beskriva mer i detalj hur du går tillväga?
Citera
2011-12-12, 21:52
Medlem
Fina Gubbens avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2011-12-12, 22:23
Medlem
Omegamans avatar
När jag väl hittade vart filerna hamnade samt vilken mapp min mediaspelare lagrar alla filer så var det bara att flytta. Funkade riktigt smidigt, om ipaden bara hade stöd för högre hastigheter så hade det varit hur bra som helst.
Citera
2011-12-13, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmericanMR
Så du menar att det har kommit ett untheetred jailbreak för iOS 5? Skule detta i så fall fungera på min iPod Touch?

pod2g har lyckats med att skapa untethered 5.0.1 jailbreak ja, men programvaran är inte skriven än.

Untethered jailbreak på iOS 5.0.1 för iPhone 4 är fixat.
Han har också klarat av att jailbreaka iPod 3G, nu jobbar han på iPod 4G, iPad 1, iPhone 3Gs.

Står på hans blogg.
http://pod2g-ios.blogspot.com/

Tror han kommer släppa programvaran när han väl har lyckats med de på listan.
Dock kommer han inte kunna fixa för iPhone 4S eller iPad 2, då han inte äger något av dessa, men med hjälp av Dev Team och iH8sn0w så kommer de lösa de där också.

Programmet för jailbreaken kommer släppas inom nån vecka tror jag, om inte bara några dagar.
Och för er som säger att pod2g bluffar och annat, ja, stick och brinn nånstans.
Han äger, han jobbar och fixar detta, medan ni sprutar mens över tråden.
Citera
2011-12-13, 12:34
Medlem
dkws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSM_Syndicate
Det är inte alls konstigt, då untethered jb går att göra på en 3GS med gamla bootrom:en...
Fast det är väl ingen 3GS på videon utan en ipod 3dje generationen?

Jag trodde 3GS var en iphone? haha
Citera
2011-12-13, 13:06
Medlem
dkws avatar
Hittade de här klippet:

http://www.youtube.com/watch?v=lvVSjOAceEs

En annan snubbe som visar ett UNTHETHERED jailbreak på ios 5.0.1.
Han startar cydia, visar att det är 5.0.1, stänger av och sätter på mobilen igen och cydia funkar.

Vem är denna kille? Nån som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in