Såg nu när jag startade upp telefonen i recovery mode och anslöt den till Itunes att jag kunde återställa den via Itunes och därigenom också få mjukvaran 4.3.5. Hämtade uppdateringen och det såg ut som att telefonen fick den installerad. Provade därefter att jailbreaka med redsn0w.
Följde denna guide:
http://www.youtube.com/watch?v=5H4La0ukGHM&feature=related
Försökte först kolla vilken mjukvara jag hade med tinyumbrella, men tinyumbrella verkade ej hitta min iphone så sket i det programmet, laddade hem mjukvaran 4.3.5 och följde anvisningarna. Allt gick bra tills efter loggan med hårddisken där det står att den förbereder jailbreaken eller dylikt, då jag ser att han på videon får upp någon vandrande ananas med någon typ av laddnings-bar under. Denna får jag ej upp utan därefter börjar en massa vit text rulla på skärmen, vilket också händer efter ananas-gubben på snubben som är i videons telefon.
Det som sker därefter är att telefonen rebootar och fortfarande är fast i "emergency mode", fortsatte följa anvisningarna och körde redsn0w igen men denna gången valde jag endast "Just boot thetered now" i programmet, därefter ser det också ut som på videon, får upp ananasen i mitten av skärmen. På videon så försvinner dock ananasen efter ett tag och killen kommer in på telefonen. Hos mig ligger ananasen kvar hela tiden och inget händer. Jag blir galen!
Är det ingen som vet något program man kan ladda hem för att kolla firmware i Iphonen? Är fortfarande osäker på om 4.3.5 faktiskt installerades.