2011-09-01, 12:48
Medlem
dkws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dkw
Hmm, i början måste du via safari fixa till allt. Gå tillbaka till cydia och sök igen påslantedlock, sen i deskription kommer de stå en hemaida du måste besöka. Typ file:/// osv. Prova detta, glöm inte att respringa.1
Du måst även ha lockscreen clock hide installerat och påslaget. Finns i cydia. Detta tar bort orginal klockan.
Citera
2011-09-01, 13:11
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Hmm, i början måste du via safari fixa till allt. Gå tillbaka till cydia och sök igen påslantedlock, sen i deskription kommer de stå en hemaida du måste besöka. Typ file:/// osv. Prova detta, glöm inte att respringa.1

Lockscreen hide är påslaget, går det fixa i ifile appen? för jag får inte upp hemsidan? :S jag har "file:// for mobilesafari" nedladdat också :S provat flera gångner med adreesen :O
Citera
2011-09-01, 14:49
Medlem
dkws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Lockscreen hide är påslaget, går det fixa i ifile appen? för jag får inte upp hemsidan? :S jag har "file:// for mobilesafari" nedladdat också :S provat flera gångner med adreesen :O
Nej går ej. Det e dock mkt viktigt att du har EXAKT som det står. Dvs med bpde stora å små bokstäver. Det ska funka!
Citera
2011-09-01, 15:45
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Nej går ej. Det e dock mkt viktigt att du har EXAKT som det står. Dvs med bpde stora å små bokstäver. Det ska funka!

Så fixat, fick maila adressen för det verkade inte funka annars.. :S

iallfall, hur fick du den där låsknappen får man fråga det?
Citera
2011-09-01, 15:51
Medlem
LocoKushs avatar
Har en Iphone som jag behöver låsa upp, just nu har jag ingen aning om varken modell, firmware eller något sådant. Är det någon här som vet hur jag lättast får fram denna info, har inga manualer eller kartong. Har även provat skriva in *3001#12345#* i emergency call men ingenting händer när jag tappar på ringknappen.

Är inte kunnig alls på detta område, enda jag försökt än så länge är att jailbreaka med blackra1n. Jag kopplar iphone till dator, trycker på make it rain, därefter går den i recovery mode och det man ser är bild på kabel och itunes loggan, därefter står det att den har jailbreakats och rebootar. Efter det sker ingenting utan telefonen är precis som innan, den ber en alltså bara att koppla upp mot Itunes och registrera. Antar att detta sker pga fel firmware eller dylikt. Har inget giltigt sim-kort för Iphonen heller så kan inte regga via Itunes utan måste låsa upp så jag kan stoppa in ett svenskt kort.

Hade varit super ifall någon kunnig kan hjälpa mig med detta så jag kan använda telefonen som vanligt.
Citera
2011-09-01, 15:52
Medlem
dkws avatar
Citat:
Så fixat, fick maila adressen för det verkade inte funka annars.. :S

iallfall, hur fick du den där låsknappen får man fråga det?
Gött! Den heter taptounlock i cydia. Finns många, så kolla på screenshots i cydia efter vilken du vill ha. Rekomenderar även transparent status bar (cydia), mkt snyggare.
Citera
2011-09-01, 15:57
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LocoKush
Har en Iphone som jag behöver låsa upp, just nu har jag ingen aning om varken modell, firmware eller något sådant. Är det någon här som vet hur jag lättast får fram denna info, har inga manualer eller kartong. Har även provat skriva in *3001#12345#* i emergency call men ingenting händer när jag tappar på ringknappen.

Är inte kunnig alls på detta område, enda jag försökt än så länge är att jailbreaka med blackra1n. Jag kopplar iphone till dator, trycker på make it rain, därefter går den i recovery mode och det man ser är bild på kabel och itunes loggan, därefter står det att den har jailbreakats och rebootar. Efter det sker ingenting utan telefonen är precis som innan, den ber en alltså bara att koppla upp mot Itunes och registrera. Antar att detta sker pga fel firmware eller dylikt. Har inget giltigt sim-kort för Iphonen heller så kan inte regga via Itunes utan måste låsa upp så jag kan stoppa in ett svenskt kort.

Hade varit super ifall någon kunnig kan hjälpa mig med detta så jag kan använda telefonen som vanligt.
Är iPhonen snodd, eller??
Googla på de olika iPhonemodellerna så kommer du snabbt att se vilken modell det är. Om du inte ens kommer in i iPhonen och den inte dyker upp i iTunes så kan du inte se firmware eller baseband.
Citera
2011-09-01, 16:02
Medlem
LocoKushs avatar
Fick den av en bekant utomlands, så är lite osäker på den frågan.
Hmm, hur ska jag då bära mig åt för att registrera iphonen utan giltigt simkort, för om jag inte kan det kommer jag ju aldrig få fram firmware etc? Verkar som att det är en Iphone 3GS nu när jag googlade.
Citera
2011-09-01, 18:42
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Gött! Den heter taptounlock i cydia. Finns många, så kolla på screenshots i cydia efter vilken du vill ha. Rekomenderar även transparent status bar (cydia), mkt snyggare.

http://img851.imageshack.us/img851/7053/79513675.png

får inte bort rutan där nere, behöver ingen icon vill bara få bort den.
Citera
2011-09-01, 18:48
Medlem
dkws avatar
Citat:
http://img851.imageshack.us/img851/7053/79513675.png

får inte bort rutan där nere, behöver ingen icon vill bara få bort den.

Hmm, hade det där problemet förut, men det löste sig av sig självt.
Så jag vet faktiskt inte hur man ska göra. Någon annan kanske vet.

Det enda jag kan tänka mig är att du i Wintebord ändrar på ordningen på dina val.

Ungefär såhär:

TapToUnlock
SilentLock
"Ditt Thema" (om du har nått)

Du kan ändra ordningen genom att trycka på pilarna längst till höger och sedan dra upp eller ner.
Har för mig att det måste vara "rätt" ordning på det för att den ska bort. Men vet inte vilket som är rätt.

Kan ta kort på hur det ser ut på min winterbord, men det kan jag inte göra just nu utan om några timmar. Men prova att ändra orningen först å främst.
Citera
2011-09-01, 19:06
Medlem
LocoKushs avatar
Såg nu när jag startade upp telefonen i recovery mode och anslöt den till Itunes att jag kunde återställa den via Itunes och därigenom också få mjukvaran 4.3.5. Hämtade uppdateringen och det såg ut som att telefonen fick den installerad. Provade därefter att jailbreaka med redsn0w.

Följde denna guide: http://www.youtube.com/watch?v=5H4La0ukGHM&feature=related
Försökte först kolla vilken mjukvara jag hade med tinyumbrella, men tinyumbrella verkade ej hitta min iphone så sket i det programmet, laddade hem mjukvaran 4.3.5 och följde anvisningarna. Allt gick bra tills efter loggan med hårddisken där det står att den förbereder jailbreaken eller dylikt, då jag ser att han på videon får upp någon vandrande ananas med någon typ av laddnings-bar under. Denna får jag ej upp utan därefter börjar en massa vit text rulla på skärmen, vilket också händer efter ananas-gubben på snubben som är i videons telefon.

Det som sker därefter är att telefonen rebootar och fortfarande är fast i "emergency mode", fortsatte följa anvisningarna och körde redsn0w igen men denna gången valde jag endast "Just boot thetered now" i programmet, därefter ser det också ut som på videon, får upp ananasen i mitten av skärmen. På videon så försvinner dock ananasen efter ett tag och killen kommer in på telefonen. Hos mig ligger ananasen kvar hela tiden och inget händer. Jag blir galen!

Är det ingen som vet något program man kan ladda hem för att kolla firmware i Iphonen? Är fortfarande osäker på om 4.3.5 faktiskt installerades.
Citera
2011-09-02, 14:02
Bannlyst
Tjena!
Har nyligen pajat min Iphone tror jag.
Jailbreakade den för några månader sedan, och har aldrig uppdaterat den, hursomhaver tänkte jag ge den till lillebrorsan idag då jag fick den vita. Återställde mobilen och nu startar den inte. Startloggan visas men den kommer inte in på telefonen, jag kan inte heller "stänga av" startloggan så jag kan gå komma in på telefonen via datorn.

Någon som vet vad jag kan göra för att ordna den? Utlovar 250kronor via post till den som hjälper!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in