2011-05-26, 23:07
Medlem
glazersouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tehvee
Du har inte ikryssat att filerna ska tas bort när de installerats då?
Annars blir det så om det blir något fel på nedladdningen. Till exempel att nätverksanslutningen bryts.

Nä, det är inte ikryssat... Ja då måste det ju vara något fel på nedlade ungarna. Men låter endå skumt eftersom det händer på så många appar och internetanslutningen är det inget fel på.
Men tack för svar i alla fall!
Citera
2011-05-27, 00:05
Medlem
Hej!

Har en iPhone 3gs med programversion 4.3.1 och vill låsa upp den från TRE till Comviq, hur gör jag? Har sökt men jag hittar ingenting(sjukt dålig på att söka förmodligen) den är jailbreakad just nu om det spelar någon roll.

Mitt firmware är 05.16.02 om det spelar någon roll!

Dinka
Citera
2011-05-27, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlaashBaack
Står på sidan "- Compatible with 4.1 / 4.2 /4.3 version" Och du har väl 4.3?

Ja, men det står ju även på ultrasn0w, men det fungerar inte då jag har en för ny baseband. Antar att detsamma gäller för den här produkten du länkade.
Citera
2011-05-27, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dinka
Hej!

Har en iPhone 3gs med programversion 4.3.1 och vill låsa upp den från TRE till Comviq, hur gör jag? Har sökt men jag hittar ingenting(sjukt dålig på att söka förmodligen) den är jailbreakad just nu om det spelar någon roll.

Mitt firmware är 05.16.02 om det spelar någon roll!

Dinka
Installera ultrasn0w
Citera
2011-05-27, 15:26
Medlem
Hur gör jag för att ta reda på vilken version min iphone har osv när jag inte kan starta den eller komma åt den i itunes eftersom den är låst till telia och jag inte har något telia simkort?

Måste jag helt enkelt ha ett telia kort för att kunna jailbreak den nu eller hur går jag tillväga när jag i iphonen bara kan ringa nödsamtal och i itunes kommer det bara upp en ruta att mitt simkort inte stödjs. Hur ska jag göra då?

tacksam för svar! Citera gärna vid svar så jag hittar.

/A.P
Citera
2011-05-27, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonympseudonym
Hur gör jag för att ta reda på vilken version min iphone har osv när jag inte kan starta den eller komma åt den i itunes eftersom den är låst till telia och jag inte har något telia simkort?

Måste jag helt enkelt ha ett telia kort för att kunna jailbreak den nu eller hur går jag tillväga när jag i iphonen bara kan ringa nödsamtal och i itunes kommer det bara upp en ruta att mitt simkort inte stödjs. Hur ska jag göra då?

tacksam för svar! Citera gärna vid svar så jag hittar.

/A.P
Version på OS:et hittar du under inställningar -> allmänt -> Om.
Du behöver inte ha ett Telia-SIM-kort för att jailbreaka
Citera
2011-05-27, 19:56
Medlem
Charms avatar
Har en iphone 3gs 16 gb med version 4.1

Hur bär jag mig åt för att jailbreaka på bästa sett.
Har försökt med greenpoit0n. Såg att den bootades med GP men när telefonen startades upp igen så var knappen för loader vit (som enligt instruktion skulle vara grön) och gick inte att trycka på.

Länk till JB jag använde:
http://iphoneguiden.se/guide-hur-du-untethered-jailbreakar-iphone-3gs4-med-ios-4-2-1/

Tacksam för snabb hjälp.
Citera
2011-05-27, 19:56
Medlem
"Downloading jailbreak data..." står det på min mobil i denna stund..och det har det gjort i ett bra tag nu..vad gör jag nu? verkar som det har fastnat haha
Citera
2011-05-27, 19:59
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charm
Har en iphone 3gs 16 gb med version 4.1

Hur bär jag mig åt för att jailbreaka på bästa sett.
Har försökt med greenpoit0n. Såg att den bootades med GP men när telefonen startades upp igen så var knappen för loader vit (som enligt instruktion skulle vara grön) och gick inte att trycka på.

Länk till JB jag använde:
http://iphoneguiden.se/guide-hur-du-untethered-jailbreakar-iphone-3gs4-med-ios-4-2-1/

Tacksam för snabb hjälp.
Jag svarade på din fråga i en annan tråd och då skrev jag om du hade startat om telefonen??
Citera
2011-05-27, 20:18
Medlem
Charms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Jag svarade på din fråga i en annan tråd och då skrev jag om du hade startat om telefonen??
Japp, det har jag svarat på.
Citera
2011-05-27, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jättejenny
Version på OS:et hittar du under inställningar -> allmänt -> Om.
Du behöver inte ha ett Telia-SIM-kort för att jailbreaka

Jag var kanske inte tillräckligt tydlig. Alltså, jag kommer inte in i telefonen. Jag kommer så långt att jag ska skriva pinkod för simkortet är låst, så jag kan välja mellan pinkod eller ringa nödsamtal. Mer än så kan jag inte göra. Pinkoden kan jag inte då det inte är mitt simkort utan ett gammalt jag har liggandes för att testa, det blir ingen skillnad om jag startar utan simkort. Iphonen är nollställd/tömd totalt.

Inte heller kan jag se eller göra något när jag kopplar in den i datorn. Så, hur gör jag för att jailbreak och få veta version när jag inte kommer in i telefonen. Var gärna så pedagogisk som möjligt då jag har noll erfarenhet av iphone.

Andra får gärna svara med om de kan hjälpa mig!

/A.P
Citera
2011-05-27, 20:54
Medlem
truperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2finez
"Downloading jailbreak data..." står det på min mobil i denna stund..och det har det gjort i ett bra tag nu..vad gör jag nu? verkar som det har fastnat haha
Re-jailbreak. But first - connect to a wi-fi or turn on the 3g and check the connection..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in