Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-28, 23:07
  #4921
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyyen
Och för okunniga vad betyder det?
Eftersom att folk verkar vara så oerhört trevliga här idag så gör jag så att jag svarar...

Att ett jailbreak är tethered innebär att man måste ha sin dator tillgänglig för att starta om telefonen och få samtliga appar att fungera. Tidigare var man helt låst utan datorn, men i nuläget finns det lösningar som gör att man kan använda de mest vitala delarna av telefonen så som att ringa och skicka sms. Om du är ny på det här med jailbreak, vilket det verkar som, så rekommenderar jag dig att vänta på untethered jailbreak!
Citera
2011-11-28, 23:46
  #4922
Medlem
Jävla vad folk var arga i tråden idag..
Citera
2011-11-28, 23:58
  #4923
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil1
Jävla vad folk var arga i tråden idag..
Samma frågor sida upp och sida ner...och folk som inte ens googlar.
Citera
2011-11-29, 00:07
  #4924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymflashbackare
Samma frågor sida upp och sida ner...och folk som inte ens googlar.
irriterande ja, men man tycker folk borde vara vana när det är tråd som handlar om hur man gör och vad det är och ja allt vad Jailbreak är, så i dessa trådar så återupprepas alltid frågor, så folk borde vara vana och inte ens orka bli arga längre..
Citera
2011-11-29, 04:05
  #4925
Medlem
Hmm fortfarande ingen untethered till ios5, det var ett tag sedan ios5 kom ut
Citera
2011-11-29, 08:54
  #4926
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Eftersom att folk verkar vara så oerhört trevliga här idag så gör jag så att jag svarar...

Att ett jailbreak är tethered innebär att man måste ha sin dator tillgänglig för att starta om telefonen och få samtliga appar att fungera. Tidigare var man helt låst utan datorn, men i nuläget finns det lösningar som gör att man kan använda de mest vitala delarna av telefonen så som att ringa och skicka sms. Om du är ny på det här med jailbreak, vilket det verkar som, så rekommenderar jag dig att vänta på untethered jailbreak!


Tack så mycket!
Citera
2011-11-29, 08:55
  #4927
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axello
Googla, för i helvete.


Är det inte detta ett forum är till för? Att hjälpa andra? Om jag nu ska googla så kan ja ju lika gärna strunta i att fråga här / bli medlem här! Sluta va så grinig, och att du ens orkar svara, om du nu har lingonveckan. Grow up
Citera
2011-11-29, 10:29
  #4928
Medlem
Om man nu jailbreakar, vet ni om man kan få skärmdubblering då? Jag skulle nämligen vilja få min Ipad till min tv. Snälla flippa inte nu!
Citera
2011-11-29, 11:41
  #4929
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyyen
Om man nu jailbreakar, vet ni om man kan få skärmdubblering då? Jag skulle nämligen vilja få min Ipad till min tv. Snälla flippa inte nu!
Ja, du kan använda "mirroring" när du jailbreakat.
Citera
2011-11-29, 11:45
  #4930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Ja, du kan använda "mirroring" när du jailbreakat.


Tackar så mycket! Så då räcker det alltså att man drar sladd från ipad till tv, eller behöver man någon app eller så?
Citera
2011-11-29, 12:17
  #4931
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyyen
Tackar så mycket! Så då räcker det alltså att man drar sladd från ipad till tv, eller behöver man någon app eller så?
Det lär vara något package på Cydia som är relevant för detta.
Citera
2011-11-29, 12:24
  #4932
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinan
Hmm fortfarande ingen untethered till ios5, det var ett tag sedan ios5 kom ut
Det finns heller ingen untethered jailbreak för iOS 4.3.4 och 4.3.5. Detta trots att Dev Team sagt att de har möjlighet att fixa untethered jailbreak för dessa men att de vill vänta till iOS 5.0 släpps. Nu har iOS 5.0.1 släppts och fortfarande ingen untethered jailbreak.

Jag är oerhört tveksam till att +5.0 någonsin kommer att gå att jailbreaka untethered på nyare modeller (dvs iPad 2, iPhone 4S), den senaste nyheten att Dev Team säger att de hade en jb för 5.0 Beta men att Apple patchade den när 5.0 släpptes...känns som man kan ta med en grävskopa salt nu när vi ser resultatet. Hade det varit så hade det släppts en jb för 4.3.4 och 4.3.5 men det har det inte. Det ljugs och skryts mycket i de här uppmärksamhetstörstande kretsarna. Det är möjligt att det kan komma en untethered jb för 5.0 till Iphone 4 men jag är ganska tveksam till det också. Den som lever får se.

Ett bra tips är att inte uppdatera sin telefon om man sitter på 5.0. Desto nyare iOS desto mer osannolikt att det kommer att gå att jb untethered. Jag upphör aldrig att förvånas över folk som uppdaterar till senaste iOS och sedan blir förvånade över svårigheten att hitta en jb...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback