2011-05-27, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charm
Har en iphone 3gs 16 gb med version 4.1

Hur bär jag mig åt för att jailbreaka på bästa sett.
Har försökt med greenpoit0n. Såg att den bootades med GP men när telefonen startades upp igen så var knappen för loader vit (som enligt instruktion skulle vara grön) och gick inte att trycka på.

Länk till JB jag använde:
http://iphoneguiden.se/guide-hur-du-untethered-jailbreakar-iphone-3gs4-med-ios-4-2-1/

Tacksam för snabb hjälp.

limera1n
( www.limera1n.com )
Citera
2011-05-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlaashBaack
Installera ultrasn0w
Jag har testat det, fungerar dock inte.. Får ingen täckning :/
Citera
2011-05-27, 22:14
Medlem
tjugo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trupert
Re-jailbreak. But first - connect to a wi-fi or turn on the 3g and check the connection..

Har precis jailbreakat min 4.3.3 med redsn0w, har cydia installerat och allt fungerar som det ska förutom att vare sig 3G eller vanliga nätet fungerar.. ett sträck av fem(täckningen) men ingen anslutning till nätet över huvud taget. Någon som kan tänkas sitta på en lösning?
mvh
Citera
2011-05-27, 23:09
Medlem
Charms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinka
Jag har testat det, fungerar dock inte.. Får ingen täckning :/
Jag har samma problem. Jag uppdaterade till 4.3.3 installerade redsnow 0.9.6rc16 på den. Sen ultrasnow. Efter det så fungerar det med andra SIM-kort men får ej någon mottagning/service
Citera
2011-05-28, 01:02
Medlem
Charms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charm
Jag har samma problem. Jag uppdaterade till 4.3.3 installerade redsnow 0.9.6rc16 på den. Sen ultrasnow. Efter det så fungerar det med andra SIM-kort men får ej någon mottagning/service

Nu fungerar allt, körde en återställning och denna gång uppdaterade basebandet till 06.15.00. Efter JB och upplåsning fungerade allt som det skulle.
Citera
2011-05-28, 03:16
Bannlyst
Min polare får på sin Iphone 4 upp " ingen mottagning/service" när han stoppat in sitt Comviq simkort och knappat in koden. Betyder det att luren är operatörslåst och inte fungerar med det kortet?
Citera
2011-05-28, 09:33
Bannlyst
Har försökt att jailbreaka min 4:a. med version: 4.1 (8B117).
den vill inte, när jag ger mig på de där med att hålla in sleepknappen 2 sec osv... står bara "try agian".
när jag väl gav upp efter 10 försök så var mobilen svårstartad.
någon som har ett tips på annat program eller hur jag ska göra?
Citera
2011-05-28, 09:35
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amoamo
Har försökt att jailbreaka min 4:a. med version: 4.1 (8B117).
den vill inte, när jag ger mig på de där med att hålla in sleepknappen 2 sec osv... står bara "try agian".
när jag väl gav upp efter 10 försök så var mobilen svårstartad.
någon som har ett tips på annat program eller hur jag ska göra?
Uppdatera till version 4.3.3 och klicka på länken i min signatur. Med det programmet ska du göra på samma sätt, men det är bara till att försöka flera gånger så kommer det att gå till slut.
Eftersom du inte skriver vilket program du använde är det ju svårt att ge tips på ett annat program
Citera
2011-05-28, 09:40
Bannlyst
Jag använder greenpoison. men jag ska göra som du sa, ska uppdatera nu direkt, sen kör jag efter din länk.. tack!
Citera
2011-05-28, 13:01
Medlem
big.spenders avatar
Har funderat på jailbreaka min iphone ett bra tag nu, men aldrig blivit av, det jag bara vill fråga innan, vad är egentligen fördelarna förutom "lura" telefonen att jag är ansluten till wifi fast fortfarande är på 3g?
Citera
2011-05-28, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av big.spender
Har funderat på jailbreaka min iphone ett bra tag nu, men aldrig blivit av, det jag bara vill fråga innan, vad är egentligen fördelarna förutom "lura" telefonen att jag är ansluten till wifi fast fortfarande är på 3g?
Aldrig hört talas om men du kan få i stort sett alla i itunes gratis in i din lur.
Citera
2011-05-28, 13:37
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av big.spender

Citat:
Ursprungligen postat av FlaashBaack
Aldrig hört talas om men du kan få i stort sett alla i itunes gratis in i din lur.
Missade du inte några ord där??
Du menade väl att man kan ladda ner i stort sett alla appar som kostar på App Store gratis genom Installous när du har jailbreakat.
Andra fördelar med jailbreak är ju att du kan ladda ner massvis med teman så att du kan göra iPhonen mer personlig. Sen fins det massvis med andra tweaks som gör iPhonen så mycket bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in