2011-02-16, 22:04
Medlem
Foxzis avatar
går det säkerhetskopiera mobilen när den är jailbreakad? vill ha säkerhetskopia med jailbreak och alla program jag laddat hem via cydia, är detta möjligt?

för ibland laddar ja hem något okänt från cydia så jag måste återställa mobilen o då kör jag itunes säkerhetskopia men förlorar alla patchar o alla program jag installerat efter jailbreak, för jag måste återställa mobilen, jailbreaka och leta upp alla sources och saker ja vill installera.

någon som vet om man kan säkerhetskopiera den jailbreakad och återställa den till senast jailbreakad sparad datum? :P
Citera
2011-02-16, 22:25
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxzi
går det säkerhetskopiera mobilen när den är jailbreakad? vill ha säkerhetskopia med jailbreak och alla program jag laddat hem via cydia, är detta möjligt?

för ibland laddar ja hem något okänt från cydia så jag måste återställa mobilen o då kör jag itunes säkerhetskopia men förlorar alla patchar o alla program jag installerat efter jailbreak, för jag måste återställa mobilen, jailbreaka och leta upp alla sources och saker ja vill installera.

någon som vet om man kan säkerhetskopiera den jailbreakad och återställa den till senast jailbreakad sparad datum? :P
Med aptBackup kan du iaf säkerhetskopiera Cydia appar. Tror du endast kan kopiera en fån som inte är jailad. Så kör aptBackup, sen backup i iTunes, så bör det funka.
Citera
2011-02-16, 22:48
Medlem
niXys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxzi

du kan inte backa upp cydia apps och tweaks i iTunes.. ladda hem aptbackup och tryck på "backup" gör sedan en säkerhetskopia på din telefon i itunes och återställ din telefon så att den inte är jailbreakad, jailbreaka den, installera aptbackup från cydia, tryck på restore och vänta ett bra tag, återställ sedan din mobil från säkerhetskopian du gjorde i itunes

Det är vad du måste göra om du vill behålla din saker från cydia... iallafall simplaste sättet som ändå är krångligt
Citera
2011-02-16, 22:59
Medlem
Razz92s avatar
Vad ska man göra om man har problem med temat glasklart, ikonerna ändras till glasklarts egna ikoner, men alla gör inte det? Har testat att installera om oh så men det händer inget...dem förblir i iphonens egna ikoner vill ha glasklarts ikoner.
Citera
2011-02-16, 23:27
Medlem
truperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikita83
jag förstår ;-( trist..

men!

finns det något snack på nätet om när unlock kommer för senaste BB till iPhone 4? rykten?
Sägs komma efter 4.3, som i sin tur sägs komma 28feb.
Citera
2011-02-17, 00:29
Medlem
jr.ewings avatar
lyckades låsa upp min 3gs(IOS 4.2.1) så här.
1)laddade ner redsnow http://thepiratebay.org/user/iphonedev/
2)valde det senaste Ipad basebandet från apple developers hemsida.
instruktioner för 1 o 2 finns här http://iphoneguiden.se/guide-las-upp-din-iphone-3g3gs-med-ios-4-1-och-4-2-1/

nu är telefonen upplåst men för varje gång batteriet dör måste jag upprepa steg 1-2 så jag

3) körde greenpoison jailbreak med för säkerhetsskull. http://greenpois0n.com/
4) gick sen in på cydia via telefonen och laddade ner "ultrasnow 1.2" och därefter kunde jag ringa med alla simkort.

Funkar ovanstående för min iphone 4?
har inte vågat testa
Citera
2011-02-17, 09:16
Medlem
Dakniels avatar
Har till slut fått igång Typophone 4 på telefonen, tackar! Någon som har tips på snygga & passande backgrunder till temat?
Citera
2011-02-17, 10:54
Medlem
whiplashstalkers avatar
Alltid 100%

Har börjat få ett litet problem. Batterimätaren står fast på 100% tills den helt dör. Jag märkte det här om dagen då den hade legat i 2dagar. Den stod då fortfarande på 100% men bara efter att jag spelade lite musik så dog den bara.

Idag efter att den laddat hela natten så spelade jag och surfade en del. Men den står fortfarande på 100%.

Den har varit JB:ad sedan en längre tid. Och jag har inte lagt in något nytt.

Har varit inne på Battery control > Accuracy där den varit på High (SBSettings) men valde nu Default. Dock ingen förändring.
Citera
2011-02-17, 11:45
Medlem
HAHA, årets skratt:

http://iphoneguiden.se/guide-skicka-varningar-med-iphone-varningar/

DO IT! DU KOMMER INTE BLI BESVIKEN
Citera
2011-02-17, 12:11
Medlem
Nu börjar jag bli sur. Jag har provat att jailbreaka min iphone 4 nu med alla program som finns och ingen av dom FUNKAR! Hjälp mig. Jag har Iphone 4 med 4.2.1.

Skulle någon PMA mig med länk för tutorial hur jag kan jailbreaka? För windows.

Om man kan bara installera CYDIA(så man kan ladda ner apps) så skulle jag vilja göra det. Snälla, HJÄLP MIG!
Citera
2011-02-17, 12:20
Medlem
speckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seriosa2
Nu börjar jag bli sur. Jag har provat att jailbreaka min iphone 4 nu med alla program som finns och ingen av dom FUNKAR! Hjälp mig. Jag har Iphone 4 med 4.2.1.

Skulle någon PMA mig med länk för tutorial hur jag kan jailbreaka? För windows.

Om man kan bara installera CYDIA(så man kan ladda ner apps) så skulle jag vilja göra det. Snälla, HJÄLP MIG!
Hur du gör:
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Sååååja, äntligen.

1. iTunes måste vara avstängd.
2. Kör igång filen och gå igenom processen.
3. Sen kommer de komma de där problemet som var där innan, så jag höll inne home-knappen 10 mer sekunder och vips så kom det massa texter och nu är den jailbreakad.

p.s när greenpois0n programmet är klar och det står "complete" ..klicka inte på den, håll inne home-knappen tills de dyker upp massa texter, sen är det att släppa home-knappen och stänga ner programmet. Nu är min jailbreakad.

Fick fram Loader filen också ...jaaa, nu blev jag glad

edit: fan. När jag kör igång loader filen så står det "loading sources" som vanligt och när den e klar s händer inget mer, förutom att de finns en options knapp som frågar om man vill ta bort loader, men ingen cydia kom. Ska starta om mobilen och se om det hjälper.
Citera
2011-02-17, 14:37
Medlem
loxots avatar
Tja.
Tänkte JB:a min iPhone 3g när jag kommer hem. Använder mig utav iOS 4.2.1. Vilken JB är den bästa på "marknaden" just nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in