2010-08-03, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimetheus
Been there. Done that.
Var ska Installous hamna? På "skrivbordet" på telefonen eller inne i menyerna i Cydia?

Sök efter installous i cydia's sökfunktion --> installera det --> det hamnar på en av dina app sidor

Citat:
Ursprungligen postat av AfterEight-
Se till så jailbreak appsen är kompatibla med iOS 4 och även iPhone 4 om ni har det. MyWi, Bossprefs & QuickLock har fuckat ur min lur. Multitaskingen syns inte, safemode så fort jag öppnar en app etc.

Citera
2010-08-03, 16:44
Medlem
Epimetheuss avatar
Nu har jag fått till det!
Har laddat ner både från TPB och från Installous med gott resultat.
-Stort tack till alla som hjälpt mig!

En sista fråga... Jag laddade ner en ganska stor app från Installous, installerade den, använde den, och det funkade kanon.
Däremot så tog iTunes bort appen direkt när jag kopplade in telefonen!

Jag har läst något om Appsync, (eller vad det nu hette), -hur installerar jag det?
Var får jag tag i det någonstans?
Citera
2010-08-03, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimetheus
Nu har jag fått till det!
Har laddat ner både från TPB och från Installous med gott resultat.
-Stort tack till alla som hjälpt mig!

En sista fråga... Jag laddade ner en ganska stor app från Installous, installerade den, använde den, och det funkade kanon.
Däremot så tog iTunes bort appen direkt när jag kopplade in telefonen!

Jag har läst något om Appsync, (eller vad det nu hette), -hur installerar jag det?
Var får jag tag i det någonstans?

I Cydia. Sök på AppSync, sen lär du nog förstå vilken det är du letar efter. Glöm inte att lägga till http://cydia.hackulo.us/ som source!
Citera
2010-08-03, 16:53
Medlem
Försöker spara min SHSH men lyckas inte med hjälp av denna http://www.redmondpie.com/save-shsh-blobs-ecid-shsh-ios-4.0-iphone-4-iphone-3gs-ipod-touch/

The device isnt eligeble

Nån som vet?
Citera
2010-08-03, 17:14
Medlem
S.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUnderbarDag
Försöker spara min SHSH men lyckas inte med hjälp av denna http://www.redmondpie.com/save-shsh-blobs-ecid-shsh-ios-4.0-iphone-4-iphone-3gs-ipod-touch/

The device isnt eligeble

Nån som vet?
Du behöver inte spara SHSH till det här jailbreaket.
Citera
2010-08-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Ericsson
Du behöver inte spara SHSH till det här jailbreaket.

Afasen.. Nice.

Nåt annat man borde göra, säkerhetsmässigt?

Vad fasen jag får massa reklam när jag är i settings och liknande.. hur får man bort de?
Citera
2010-08-03, 18:31
Medlem
Jeltzins avatar
Kan folk sluta snacka om sina iPhone 3G, 3GS - den här tråden heter "Iphone 4 Jailbreak" och här diskuterar vi jailbreakrelaterat till iPhone _4_!

Nej jag är ingen wannabemoderator, jag skiter i allt som inte har att göra med iPhone 4 bara.
Citera
2010-08-03, 18:50
Medlem
S.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeltzin
Kan folk sluta snacka om sina iPhone 3G, 3GS - den här tråden heter "Iphone 4 Jailbreak" och här diskuterar vi jailbreakrelaterat till iPhone _4_!

Nej jag är ingen wannabemoderator, jag skiter i allt som inte har att göra med iPhone 4 bara.
Men eftersom jailbreaket till iPhone 4 funkar också till 3G/3GS så känns det jävligt onödigt att utesluta dem från tråden.
Citera
2010-08-03, 19:34
Medlem
viktordahlqvists avatar
Jailbreak/Unlock, vad är skillnaden?

Tjenare pågar och pigor.
Jag tror jag har bestämt mig för att göra en jailbreak av min iphone 3gs 16 gbare. Telefonen har jag i samband med mitt abonnemang hos telia. Mina frågor är nu:
1. Måste man ha en abonnemang fri telefon för att kunna jailbreaka?
2. Om inte kommer det påverka mitt abonnemang om jag jailbrekar?

Tack på förhand! (:
Citera
2010-08-03, 19:36
Medlem
ant's avatar
1. Nej
2. Nej
Citera
2010-08-03, 19:40
Medlem
innovatives avatar
Men det kan dock påverka garantin om du inte lyckas ta bort jailbreaken, om telefonen skulle gå sönder.
Citera
2010-08-03, 19:41
Medlem
Epimetheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detaerlugnt
I Cydia. Sök på AppSync, sen lär du nog förstå vilken det är du letar efter. Glöm inte att lägga till http://cydia.hackulo.us/ som source!
Jag har lagt till Hackulous, så jag har Installous.
Jag har även installerat AppSync nu.
Men jag får inte appsen att stanna kvar när jag syncar iPhone med datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in