2010-08-03, 13:47
Medlem
Astraliss avatar
För er som vill kunna synka crackade apps gör ni exakt samma sak som jag skrev i denna post: https://www.flashback.org/sp24603567, fast ni söker after AppSync i stället, och laddar ner 4.0 om ni sitter på iOS 4 osv.

AppSync installeras automatiskt om ni installerar Installous.
Installous kommer ute på "skrivbordet". Det är en grön ikon med en pil på http://www.ti4it.com/vb/imgcache/2/9194-ti4it.com.png

Man behöver inte starta om telefonen.
Citera
2010-08-03, 13:49
Medlem
jeffkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimetheus
Finns inte.
Jag har sökt efter installous i telefonen men inte hittat något.
Själva installationen av paketet Hackolous gick klockrent, men Installous finns inte, hör dom ihop på något vis?

hackolous är en source som du lägger till i cydia, när du har lagt till hackolous så laddar du ner installous för att installera det.

när du är klar så ska det se ut så härcydia + installous
Citera
2010-08-03, 14:20
Medlem
Kan man synka telefonen som vanligt i itunes me jb, göra säkerhetskopia på alla jb-grejer? Jag har appsync
Citera
2010-08-03, 14:22
Medlem
Astraliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUnderbarDag
Kan man synka telefonen som vanligt i itunes me jb, göra säkerhetskopia på alla jb-grejer? Jag har appsync
Dina crackade program kan du synka, ja.
Program/tillägg installerade via Cydia, nej.
Citera
2010-08-03, 14:32
Medlem
Finns det någon program som gör att man slipper trycka på avstängs knappen längst upp på telefonen för att släcka den? Min har nämligen gått sönder och varje gång jag leker med telefonen måste jag vänta 1min innan den släcks ner..
Citera
2010-08-03, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deiokes
Finns det någon program som gör att man slipper trycka på avstängs knappen längst upp på telefonen för att släcka den? Min har nämligen gått sönder och varje gång jag leker med telefonen måste jag vänta 1min innan den släcks ner..
Tror det finns något som heter activator, som låter dig binda knappar till olika grejer
Citera
2010-08-03, 15:02
Medlem
Epimetheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeffkan
hackolous är en source som du lägger till i cydia, när du har lagt till hackolous så laddar du ner installous för att installera det.

när du är klar så ska det se ut så härcydia + installous
Tackar!
Nu vet jag hur det ska se ut.
Provade att ladda ner en app från TPB, så själva jailbreakningen fungerade i alla fall!

Edit: TACK!!! Nu hittade jag det!
Citera
2010-08-03, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMacAttack
Tror det finns något som heter activator, som låter dig binda knappar till olika grejer

Hittar inte någon program med det namnet på cydia eller appstore..

Har även en annan fråga. Idag fick jag upp en liten ikon brevid batteriet som ser ut som ett snabel A. Eller en ring och sen en liten lås inuti den. Nån som vet vad det gör för nytta?
Citera
2010-08-03, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astralis
Dina crackade program kan du synka, ja.
Program/tillägg installerade via Cydia, nej.
Ok. Om jag synkar i itunes, försvinner alla jbapps? Hände mig nån gång på 3gn vet jag
Citera
2010-08-03, 15:22
Medlem
Akademikerns avatar
Får det inte att funka med 3GS och ios 4.0
Är den här sidan bara för iphone 4?
Citera
2010-08-03, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademikern
Får det inte att funka med 3GS och ios 4.0
Är den här sidan bara för iphone 4?

Ska fungera för alla modeller, 3G, 3Gs och 4an bara de har iOS4. Sitter själv med en 3Gs 4.0.1 som jag JBade igår utan problem.

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=10942
Citera
2010-08-03, 15:44
Medlem
AfterEight-s avatar
Se till så jailbreak appsen är kompatibla med iOS 4 och även iPhone 4 om ni har det. MyWi, Bossprefs & QuickLock har fuckat ur min lur. Multitaskingen syns inte, safemode så fort jag öppnar en app etc.

Edit: Tips på Cydia tweaks? Och, inget med winterboard och göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in