2010-12-07, 17:21
Medlem
gladamanges avatar
hur kan jag se på min iphone 3g. vilken uppdatering den sitter på just nu? jag gjorde totalåterställning och ska jailbreak a den nu igen. men vet inte vilken uppdatering som på nu.
Citera
2010-12-07, 17:24
Medlem
Hottenkottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladamange
hur kan jag se på min iphone 3g. vilken uppdatering den sitter på just nu? jag gjorde totalåterställning och ska jailbreak a den nu igen. men vet inte vilken uppdatering som på nu.
Inställningar>allmänt>om. Står under "Version"
Citera
2010-12-07, 21:19
Medlem
Hur och vart uppdaterar man modemfirmware?
Citera
2010-12-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychiC86

Anlsut iPhonen till datorn. Starta iTunes och tryck på uppdatera. Ligger under iPhonefliken. Borde inte vara svårt att missa.
Citera
2010-12-08, 04:10
Medlem
Jabbexs avatar
Citat:

Modemfirmware är något som hanterar operatör delen, om det är denna du vill uppdatera så görs detta då du uppdaterar din mjukvara (iOS) på iPhonen. Men om du befinner dig på iOS 4.1 eller iOS 4.2 och vill uppdatera Modemfirmware (baseband) separat för att låsa upp ditt operatörslås på 3G eller 3Gs så måste du använda ett jailbreak program vid namn redsn0w.

Om du vill läsa mer om att enbart uppdatera Modemfirmware så kan du titta här:

http://iphonepyssel.se/2010/11/28/upplasnings-programmet-ultrasn0w-ar-nu-har-nyheter/
Citera
2010-12-08, 17:28
Medlem
Magsafts avatar
Jag har jailbreak:at och pillat rätt mycket med min telefon och har tack vare er
på flashback lyckats klara mig i från större problem. En sak som jag märkt nu när jag jailbreak:at till
de senaste versionerna är att jag inte fått med nya funktioner såsom gamecenter eller vad det heter och nyss nu när jag uppdaterade fick jag inte med varken det eller "hitta telefonen"-appen. Måste jag ladda ner dem separat? eller gör jag något fel?
Citera
2010-12-09, 23:53
Medlem
Kruxillimuxs avatar
How do I install ulstrasn0w on my 3GS without jailbreaking to get Cydia? I can't jailbreak because I have a 4.2.1 custom firmware, which I can not change because I have BB 6.15.00. redsn0w don't recognize that kind of custom .ipsw.

Is there any way to download it manually? Either Cydia or ultrasn0w. I can manage the phone, because im using a friends SIM-card with the demanded carrier.

Skrev detta på ett amerikanskt forum (http://forum.gsmhosting.com/vbb/f456.../#post6671092). Hoppas någon kan hjälpa!
Citera
2010-12-11, 12:41
Medlem
gladamanges avatar
Jag har en Iphone 3G 5.14.04 / 4.2.1
jag har provat köra redsnow och hela den guiden med ipswn
jag kommer så långt att jag sätter den i dfu och sedan står det finnish och allt verkar funkar
.. sen står det att resten kommer fortsätta på telefonen . men då är den vara (svartblå?) och inget händer.. vad ska jag göra jag kan ju inte komma in i den eftersom den är lås

kör windows vista
Citera
2010-12-11, 12:42
Medlem
Har äntligen fått min iPhone 4 dock är den låst till 3 vilket jag absolut inte vill. Enligt 3 behöver man vänta i ett år innan den kan låsas upp men vad jag vet bör det gå att jailbreaka och låsa upp den.

Men hur går jag tillväga kära flashback?
Citera
2010-12-11, 18:01
Medlem
Finns det något JB till iOS 4.0.1 ute?
Citera
2010-12-11, 18:34
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Finns det något JB till iOS 4.0.1 ute?

jailbreakme.com, men varför uppdaterar du inte till den senaste programversionen: 4.2.1??
Citera
2010-12-11, 19:11
Medlem
blohs avatar
Jag har kört fast lite, följde http://iphoneguiden.se/guide-jailbreaka-ipad-4-1-2-med-redsn0w/ och det gick bra, ett tag. Telefonen låste sig och startade sedan om. Nu får jag inte igång den, antingen så fastnar den vid äpplet, eller vid kokosnöten. Jag har provat att jailbreaka den igen, men det går inte bättre för det.
Eftersom att den inte startar så kommer den inte heller upp i itunes och jag kan inte återställa den för att sedan börja om.

Någon som kan hjälpa mig ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in