2011-02-04, 15:31
Medlem
Kaask1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjSmurfish
absolut
Okej, själv har jag PC och trodde väl ändå att iPB skulle har fungerande grejer länkade.
Vilken jävla cirkus det här har blivit!
Citera
2011-02-04, 15:31
Medlem
Läste precis att Pod2G har kommit med fix till oss som har detta problem:

Fixed greenpois0n rc5 build mirror -- http://mirrors.ih8sn0w.com/greenpois0n-osx_rc5_2.zip
eller här: http://217.79.189.205/greenpois0n-osx_rc5_2.zip

För Mac alltså, så speckis, ladda ner och testa
Citera
2011-02-04, 15:34
Medlem
Kaask1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Läste precis att Pod2G har kommit med fix till oss som har detta problem:

Fixed greenpois0n rc5 build mirror -- http://mirrors.ih8sn0w.com/greenpois0n-osx_rc5_2.zip
eller här: http://217.79.189.205/greenpois0n-osx_rc5_2.zip

För Mac alltså, så speckis, ladda ner och testa
Ja det har jag skrivit lite högre upp och det funkade inte för Djsmurfish. Hoppas det går för dig iaf.
Citera
2011-02-04, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaask1
Ja det har jag skrivit lite högre upp och det funkade inte för Djsmurfish. Hoppas det går för dig iaf.

Sååååja, äntligen.

1. iTunes måste vara avstängd.
2. Kör igång filen och gå igenom processen.
3. Sen kommer de komma de där problemet som var där innan, så jag höll inne home-knappen 10 mer sekunder och vips så kom det massa texter och nu är den jailbreakad.

p.s när greenpois0n programmet är klar och det står "complete" ..klicka inte på den, håll inne home-knappen tills de dyker upp massa texter, sen är det att släppa home-knappen och stänga ner programmet. Nu är min jailbreakad.

Fick fram Loader filen också ...jaaa, nu blev jag glad

edit: fan. När jag kör igång loader filen så står det "loading sources" som vanligt och när den e klar s händer inget mer, förutom att de finns en options knapp som frågar om man vill ta bort loader, men ingen cydia kom. Ska starta om mobilen och se om det hjälper.
Citera
2011-02-04, 15:40
Medlem
Citat:
Får testa senare kanske kommer en bättre build annars får de bli Windows Jb
Citera
2011-02-04, 15:42
Medlem
Kaask1s avatar
Citat:
Sååååja, äntligen.

3. Sen kommer de komma de där problemet som var där innan, så jag höll inne home-knappen 10 mer sekunder och vips så kom det massa texter och nu är den jailbreakad.

p.s när greenpois0n programmet är klar och det står "complete" ..klicka inte på den, håll inne home-knappen tills de dyker upp massa texter, sen är det att släppa home-knappen och stänga ner programmet. Nu är min jailbreakad.

haha, fan så skönt! Fick du ner cydia utan problem också?
Själv sitter jag och väntar på PC versionen, så jävla drygt...
Citera
2011-02-04, 15:46
Medlem
Citat:
haha, fan så skönt! Fick du ner cydia utan problem också?
Själv sitter jag och väntar på PC versionen, så jävla drygt...

från twitter:

pod2g

Loader will work when greenpois0n.com will be back online. Until then, you can use tethered redsn0w to install Cydia.

36 seconds ago Favorite Retweet Reply.

Jag väntar hellre tills greenpois0n kommer online så man får cydia direkt, gillar inte redsnow och massa krångel nu när allt e fixat.

Så det var inte några problem med jailbreaken med den nya.

För 50kr jailbreakar jag er telefon med 4.2.1 nu hehehe ...
Citera
2011-02-04, 15:48
Medlem
speckiss avatar
Citat:
Sååååja, äntligen.

edit: fan. När jag kör igång loader filen så står det "loading sources" som vanligt och när den e klar s händer inget mer, förutom att de finns en options knapp som frågar om man vill ta bort loader, men ingen cydia kom. Ska starta om mobilen och se om det hjälper.

Tusen tack min vän! Det där funkade ju super! Fredagen är räddad!!!!
Citera
2011-02-04, 15:52
Medlem
Kaask1s avatar
Citat:
från twitter:

pod2g

Loader will work when greenpois0n.com will be back online. Until then, you can use tethered redsn0w to install Cydia.

36 seconds ago Favorite Retweet Reply.

Jag väntar hellre tills greenpois0n kommer online så man får cydia direkt, gillar inte redsnow och massa sitta med massa krångel nu när allt e fixat.

Så det var inte några problem med jailbreak med den nya.

För 50kr jailbreakar jag er telefon med 4.2.1 nu hehehe ...
Skulle precis till att posta det pod2g hade skrivit men det förklarar ju en del av allt krångel som det verkar ha varit. Kanske var tur att dom inte släppte windows samtidigt eller så var det tvärtom. För att alla windows geeks satt och uppdatera (Inte jag iaf ) och hoppades på ett jb. Det kan ju ha dödat sidan, vad vet jag.
Citera
2011-02-04, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speckis
Tusen tack min vän! Det där funkade ju super! Fredagen är räddad!!!!

Varsågod, och om några timmar kommer greenpois0n´s hemsida vara uppe, då kör man Loader filen och får ner Cydia, om nu man inte gillar att vänta och vill hellre ta omvägen genom redsn0w så kan man få ner Cydia direkt efter jailbreaken, men jag väntar hellre ...

Bara väntan på att de gröna giftet är tillbaks...

Citat:
Skulle precis till att posta det pod2g hade skrivit men det förklarar ju en del av allt krångel som det verkar ha varit. Kanske var tur att dom inte släppte windows samtidigt eller så var det tvärtom. För att alla windows geeks satt och uppdatera (Inte jag iaf ) och hoppades på ett jb. Det kan ju ha dödat sidan, vad vet jag.

Dom hade över 500.000 besökare på deras hemsida under en timma, så allt krashade.
Precis, många som satt och uppdaterade hemsidan helatiden så trafiken krasha.
Citera
2011-02-04, 16:06
Medlem
speckiss avatar
Citat:
Varsågod, och om några timmar kommer greenpois0n´s hemsida vara uppe, då kör man Loader filen och får ner Cydia, om nu man inte gillar att vänta och vill hellre ta omvägen genom redsn0w så kan man få ner Cydia direkt efter jailbreaken, men jag väntar hellre ...

Bara väntan på att de gröna giftet är tillbaks...

Känns bäst att vänta, hehe. Lär väl gå upp igen framåt natten skulle jag tippa på!
Citera
2011-02-04, 16:22
Medlem
Insomnia - förhindrar WiFi att stänga av sig när telefonen går i vila. Väldigt bra när man vill synka låtar på Spotify.
BiteSMS - Helt underbar sms-klient som bara blir bättre och bättre. Kostar drygt 50 kr, finns trial version.
Iconoclasm - ordna ikonerna hur du vill, 5x5 kör jag med. 2 euro
Shrink - ändra storlek på ikonerna, ett måste om du kör 5x5 enligt mig. 1 euro
5 icon-apparna - 5 ikoner i task switchern och i baren
SBSettings - genvägs app som ligger i bakgrunden, stänga av 3G, wifi, möjligheterna är oändliga
AppStore Update Size - se storlek på apparna i AppStore
CyDelete - ta bort appar från springboarden
Installous - crackade apps. Underbar!
Winterboard - fix för att kunna ändra tema
Glasklart - snyggaste temat!
iBlueNova - skicka grejer via BT
Locktopus - sätta lösen på appar, kostar 2 euro
MetaDataRemovr - förhindra att crackade apps uppdateras i AppStore
Move lockscreen to unlock - precis som det låter
Whoiscalling - se vem som ringer när den ringer, 2 euro
Switcherplus - mer alternativ i taskmanagern, kunna stänga alla apps utom vissa som man själv definerar tex

Reposarna jag lagt till är: hackulo, ihackstore samt iwoowiz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in