2008-07-21, 19:27
Medlem
Dagens 17 åringar är väl ganska så luttrade och har en befriande syn på saker och ting ....
Tror inte att hon är pappas eller mammas flicka ....
Citera
2008-07-21, 19:30
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
17 år och tjej. Då står uppmärksamhetsbehovet på topp. Säkerligen en bidragande orsak. Tänk så många inlägg (och träffar) hon får på sin blogg med folk som vill visa sin sympati.

Självklart ser det ut så i den åldern. Däremot tror jag att Isabella har såpass mycket distans till sig själv att hon inte går ut såhär i bloggen. Om inte annat så trodde jag det. Det är, för att inte överdriva, en fet skandal om det visar sig att någon typ greppade tag i tutten eller försökte stoppa handen innanför trosan, sett till hur hon återberättat det i bloggen.

Nu behöver det inte komma någon stenkastade feminist här och säga att jag är trångsynt bara för jag skriver "bara greppade tag om bröstet." Självklart är det en obehaglig händelse, i alla ära, och det är varje människas rätt till att säga ifrån. Men att gråta ut i en blogg som faktiskt är bland de mest ansedda och lästa i Sverige är helt jävla befängt.

Tack för mig, hej.
Citera
2008-07-21, 19:31
Medlem
Jävligt kul att hon klagar på resebolaget som hade sagt att det var en säker plats för unga tjejer.
Som den stolta mufare hon är så borde hon väl kunna ta ansvar för sig själv.
Citera
2008-07-21, 19:35
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvinetC
Hon har inte blivit våldtagen, utan tydligen "Trackaserad" av ett gäng män och sedan tafsad på eller dylikt.
Stod på expressen men de valde sedan att ändra artikeln

Ja, det stog något i stil med "rörde henne på ett olagligt sätt"

Skulle tro att det är frågan om en så att säga "grov taffsning" - Typ fingrar på/i fittan. Annars vore ju reaktionen konstig.

Enligt svensk lag så är ju det också våldtäkt.

Men en italiensk polis skulle säkert skratta om någon sa -"Jag har blivit våldtagen vid bardisken av en okänd som penetrerade mig med sitt finger"
Citera
2008-07-21, 19:36
Medlem
Doddos avatar
Jag är medveten om att jag inte kan övertyga dig, men jag försäkrar dig om att din syn på länderna runt medelhavet är baserad på fördomar.

Förstår för övrigt inte vad det är som får folk att läsa hennes blogg. Vad är det speciella med henne?
Citera
2008-07-21, 19:39
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Ja, det stog något i stil med "rörde henne på ett olagligt sätt"

Skulle tro att det är frågan om en så att säga "grov taffsning" - Typ fingrar på/i fittan. Annars vore ju reaktionen konstig.

Enligt svensk lag så är ju det också våldtäkt.

Men en italiensk polis skulle säkert skratta om någon sa -"Jag har blivit våldtagen vid bardisken av en okänd som penetrerade mig med sitt finger"

Du finns inte på riktigt va? Sexuella trakasserier är inte att jämföra med våldtäkt, inte alls.
Citera
2008-07-21, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doddo
Jag är medveten om att jag inte kan övertyga dig, men jag försäkrar dig om att din syn på länderna runt medelhavet är baserad på fördomar.

Förstår för övrigt inte vad det är som får folk att läsa hennes blogg. Vad är det speciella med henne?

Nu är det ju så att "bloggaren" själv beskriver det hela som Rocky är inne på, Läs TS citat så finner du följande:
Citat "Vi kan inte gå runt ensamma med våra tjejkompisar, le mot killar eller ens vara speciellt trevlig. Tyvärr, jag vet att det är hemskt men vi måste anpassa oss tills landet själv har nått den utvecklingnivå där det är rimligt för en svensk tjej att vistas i." Slut citat.

B-Bella har alltså kommit fram till detta själv. [Eller mer troligt har någon talat om det för henne! Detta hade hon nog inte klurat ut själv?]
Citera
2008-07-21, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Jävligt kul att hon klagar på resebolaget som hade sagt att det var en säker plats för unga tjejer.
Som den stolta mufare hon är så borde hon väl kunna ta ansvar för sig själv.
Ja,Vad hände med det personliga ansvaret?
Man fattar att man inte kan bete sig som i sverige.
Citera
2008-07-21, 19:49
Medlem
Doddos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
Nu är det ju så att "bloggaren" själv beskriver det hela som Rocky är inne på, Läs TS citat så finner du följande:
Citat "Vi kan inte gå runt ensamma med våra tjejkompisar, le mot killar eller ens vara speciellt trevlig. Tyvärr, jag vet att det är hemskt men vi måste anpassa oss tills landet själv har nått den utvecklingnivå där det är rimligt för en svensk tjej att vistas i." Slut citat.

B-Bella har alltså kommit fram till detta själv. [Eller mer troligt har någon talat om det för henne! Detta hade hon nog inte klurat ut själv?]

Precis, det är ju det jag säger. Jag är trött på den allmäna synen här, om att allt som inte tillhör Sverige är efterblivet. Rocky (tror jag han hette, va?) är självklart inte ensam om sin syn. Jag skulle kunna skriva en hel uppsats om vad jag tror (läs: vet) att detta beror på, men det hör inte till ämnet.
Citera
2008-07-21, 19:51
Medlem
volvo 240s avatar
Personligen tror jag nån smiskade till henne på rumpan eller nåt. Det fick stockholmsbimbon att gå i taket.
Citera
2008-07-21, 19:53
Medlem
chillionaires avatar
undrar vad som hände...

Ja det är inte lätt att vara ensam kvinna på krogen.. det är nog få platser man får ha sin kropp i fred som kvinna.. Men det borde väl alla vara medventa om?

Är det inte väldigt naivt av de svenska medborgare som åker utomlands och sen förväntar sig att allt ska vara som "hemma"...
Citera
2008-07-21, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Egalmannen
Håller förstås fullständigt med om att föräldrarna har det yttersta ansvaret. Man kan inte skylla på resbolaget tkr inte jag heller tkr bara de kan hjälpa en lite mer att få en angenäm upplevelse.

Tkr gott att resebolagen kan tvingas upplysa om hur människorna beter vid resmålen dit de vill skicka folk i sin reklam också.
Själv åkte jag till egypten för ett år sen, hade ingen aning om att så många männsikor kunde vara så helt sanslöst jobbiga att ha att göra med. O då är jag ändå kille och fick väl bara försäljare på mig, tänk de blonda tjejerna som även plus det får dras med alla casanovor. Var endel tjejer som öppet sa det "aldrig mer ett arabland", inte för att jag tror egypten bebos av araber men de hade varit i ngt till mellanösternland och det var visst lika jobbigt där.

Har aldrig varit där, men hört om hur killar försöker köpa svenska tjejer med kameler osv. Och detta är flera år tillbaka. Vetat om hur det är sen jag var runt 13 år gammal. Kan inte vara så svårt att höra? När jag var femton åkte jag med familj till Grekland. Killarna där var på mig som hundar, trots att jag gick med mamma i handen så slet de tag i mig. Vi var alltid trevliga och avböjde varje krog/pub med inkastare som var på en. Lite vett får man faktiskt även ha själv.

Sen tycker jag föräldrarna inte tar sitt ansvar när deras sjutton åriga dotter springer omkring i Kokainlandet (Stureplan) allt som oftast. Bella själv har sagt att det är svårt att motstå droger. Kan tala om att om man har karaktär och en fast åsikt är det absolut inte något som är varken jobbigt eller svårt. Har själv neckat många gånger, utan något som helst besvär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in