2009-02-07, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zkritt
Är någon överraskad?

http://nyheter.se.msn.com/noje/article.aspx?cp-documentid=13793036

Blondinbella sköter inte sina ekonomiska affärer som ett affärsgeni direkt...

Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Läste att Alex Schulman skrivit om saken tidigare idag också i sin blogg. Och man kan verkligen ställa sig frågan. Om hon tjänar så mycket pengar som hon uppger, varför kan hon inte köpa sin egen frukt?

"Mycket vill ha mer"
Driven tjej - kallar hon sig. Girig tjej - tycker jag.

Kommer att tänka på politiker och andra höjdare, som har skyhöga löner men ändå ska ha allt gratis, sitter och myglar med småsummor när det är deklarationsdags tex. Samma girighet som skaffar dem de första pengarna, ligger bakom "driftigheten" att skaffa mer...
Citera
2009-02-07, 12:33
Medlem
Raschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Får man inte göra reklam på sin blogg ? jag tycker massa bloggtjejer skriver jeansen köpte jag på Zara tröjan på Gina Tricot osv...

Men har du ens läst artiklarna? Man får förstås göra reklam, men det måste tydligt framgå att det är reklam. Om man får gratisgrejer från något företag och skriver bra saker om det utan att tala om att man fått det gratis så är det inte tillåtet då det är en slags dold reklam.

Citat:
Ursprungligen postat av cp barn
isabella löwengrips blogg: http://www.blondinbella.se

fan jag mår illa

Vilket meningslöst inlägg. Dessutom tror jag att alla i den här tråden kan hitta till hennes blogg ändå.
Citera
2009-02-07, 12:37
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cp barn
isabella löwengrips blogg: http://www.blondinbella.se

fan jag mår illa

Fick mig att tänka på en grej (som kanske redan finns?). Någon borde lägga upp hennes inlägg på en annan sida så t ex de FB:are som vill läsa allt trams hon skriver kan göra det utan att bidra med stålar åt henne via hennes reklam.
Citera
2009-02-07, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mielikki
Det tror jag knappast. Du har uppenbarligen ingen som helst insikt vilken fruktansvärd press det är att leva som offentlig person. Det finns visserligen idioter i offentligheten också, men jag skulle inte räkna Isabella till dem. Hon är ung men hon hanterar det faktiskt på ett exemplariskt sätt. Det finns en mycket bra samstämmighet mellan vad som gynnar hennes "karriär" och vad som framkommer om henne i media.

Jag tror att hon skulle bli en utomordentligt bra advokat i framtiden, om det nu är det hon vill. Om det är något hon bevisat så är det väl ändå att hon kan hålla huvudet kallt - även i situationer då hon är mycket väl medveten om att alla kommer att sträva efter att dumförklara henne.

Men, förstås, detta är Flashback. Objektiva iakttagelser undanbedes, inte sant?

Och det där grundar du på vad? Maken till mer arrogant och korkad brud får man fan leta efter. Är du månne personlig vän till henne? "Karl Bertil Jonsson är dåtidens AFA" HAHA vilken jävla stolpskott den där bruden är. Ser framemot att beslagta henne tillgångar och skänka dem till fattiga!

Att kalla henne för smart/skarp/medveten(valfri positiv beskrivning) är som att kalla knugen för smart. Eller Linda Rosing eller ja vem fan som helst som råkar vara "känd", det är som att säga att EBBA FUCKING VON SYDOW är smart. "Framgång" tyder knappast på intelligens. Många gånger är det tvärtom.

Att hon kan hålla huvudet kallt beror nog på att hon inte fattar att folk gör narr av henne. De enda som läser henne jävla blogg är brudar 12-17, det är de som är hennes publik. Det är dem hon lever på. Förhoppningsvis kommer nästa generation ungdomar vara mer skarpsynta än så och då slipper vi få "bloggare" upphöjda till skyarna. Hoppas expressen och aftonbladets redaktioner har sprängts i småbitar tills dess, då de har en stor del i att ge hennes blogg publik. Detta gäller självklart inte bara Bella utan alla andra jävla modebloggar också.
Citera
2009-02-07, 13:03
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasch
Men har du ens läst artiklarna? Man får förstås göra reklam, men det måste tydligt framgå att det är reklam. Om man får gratisgrejer från något företag och skriver bra saker om det utan att tala om att man fått det gratis så är det inte tillåtet då det är en slags dold reklam.

Vilket meningslöst inlägg. Dessutom tror jag att alla i den här tråden kan hitta till hennes blogg ändå.

ok jo jag läste om att hon lovade att länka/med banners till företag som hon fick gratissaker av
Citera
2009-02-07, 13:12
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mielikki
Det tror jag knappast. Du har uppenbarligen ingen som helst insikt vilken fruktansvärd press det är att leva som offentlig person. Det finns visserligen idioter i offentligheten också, men jag skulle inte räkna Isabella till dem. Hon är ung men hon hanterar det faktiskt på ett exemplariskt sätt. Det finns en mycket bra samstämmighet mellan vad som gynnar hennes "karriär" och vad som framkommer om henne i media.

Jag tror att hon skulle bli en utomordentligt bra advokat i framtiden, om det nu är det hon vill. Om det är något hon bevisat så är det väl ändå att hon kan hålla huvudet kallt - även i situationer då hon är mycket väl medveten om att alla kommer att sträva efter att dumförklara henne.

Men, förstås, detta är Flashback. Objektiva iakttagelser undanbedes, inte sant?

Jag undrar det alltsa... Det verkar visserligen som att hon ser till att halla sig pa ratt sida valdigt ofta, som att hon blivit duktigt mediatranad. Men sen kommer ju de dar guldkornen dar det verkar som att hon inte tankt en sekund, som nar hon smallde upp bilder utan tillstand och skulle stamma fotografen for att han inte fragat henne om lov innan han fotade henne och ville ha betalt for att hon syntes pa bilderna...
Citera
2009-02-07, 17:00
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Fick mig att tänka på en grej (som kanske redan finns?). Någon borde lägga upp hennes inlägg på en annan sida så t ex de FB:are som vill läsa allt trams hon skriver kan göra det utan att bidra med stålar åt henne via hennes reklam.

Jag har också tänkt på det, men det lär väl vara förbjudet med tanke på att det är väl copyright på det hon skriver? Annars hade väl en sådan sida funnits för länge sen. Man vill väl inte få sitt ass sued av läskiga blondinpappa...
Citera
2009-02-07, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R

jag tänkte inte på det
Citera
2009-02-08, 22:42
Medlem
Dagens skratt!

Jag är ingen stor vän av djurrättsaktivister och tyckte egentligen aktionen var ganska äcklig, men det var till jag såg videon och såg hur extremt rolig den var!

Blondinbella får en flådd mink:
http://www.youtube.com/watch?v=cngQmRZ9jNw

p.s. Det var alltså en protest mot att hon använder minkpäls tror jag.
Citera
2009-02-09, 11:23
Medlem
TheCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvin K
Jag är ingen stor vän av djurrättsaktivister och tyckte egentligen aktionen var ganska äcklig, men det var till jag såg videon och såg hur extremt rolig den var!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4361041.ab
http://nyheter24.se/noje/kandisar/129780-blondinbella-fick-fladd-mink
Citera
2009-02-09, 11:54
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvin K

killen eller tjejen som gjorde ska få lite olja över sig..
Citera
2009-02-09, 13:24
Medlem
barnets avatar
Verkade ju mest som att de garvade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in