2008-07-22, 23:22
Medlem
Tycker det ofta ser ut som att hon har oproportionerligt kort längd på en del klänningar hon har visat upp i sin blogg. Det gör ju att det är lättåtkomligt för en italienare att bara ta henne på fettan i folkvimmlet.
Citera
2008-07-22, 23:26
Medlem
Doddos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 109740
Men det tenderar ju inte folk att komma ihåg för Sverige är ju sååå bra och såååå mkt mer civiliserat än oss i södra Europa.

Exakt, jag kan bara instämma. I trygga Sverige skulle något sånthär aldrig hända. Bara hos de elaka djuren till sydeuropéer.
Citera
2008-07-22, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doddo
Exakt, jag kan bara instämma. I trygga Sverige skulle något sånthär aldrig hända. Bara hos de elaka djuren till sydeuropéer.
Acceptansen för att gå fram och fingra på en okänd tjej bara för att hon är lättklädd och berusad är såklart högre i Sydeuropa än här. Det är en annan mentalitet.
Citera
2008-07-22, 23:35
Medlem
109740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Patten
Acceptansen för att gå fram och fingra på en okänd tjej bara för att hon är lättklädd och berusad är såklart högre i Sydeuropa än här. Det är en annan mentalitet.

Jag har aldrig hört talas om att man stoppar upp en fjärrkontroll i "fettan" på en tjej i södra Europa. Verkar vara poppis runt Stureplan thou...
Citera
2008-07-22, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 109740
Jag har aldrig hört talas om att man stoppar upp en fjärrkontroll i "fettan" på en tjej i södra Europa. Verkar vara poppis runt Stureplan thou...
Tycker inte den gruppvåldtäkten är speciellt talande för sveriges manliga befolkning. Om man däremot går med sin flickvän i Stockholm respektive på en gata i ett sydeuropeiskt land så finns det väl ingen som argumenterar emot att det är på gatan i syd som det kommer komma vysslingar och kommentarer precis som att männen inte sett en kvinna tidigare.

Jag säger inte att alla går så långt som med Bella men det är ingen slump att det inträffar just där.
Citera
2008-07-23, 00:34
Medlem
Hon tyckte säkert om det ändå, innerst inne.
Citera
2008-07-23, 02:26
Medlem
Germinators avatar
Citat:
"men vi måste anpassa oss tills landet själv har nått den utvecklingnivå där det är rimligt för en svensk tjej att vistas i."

Kommer ihåg jag och en kompis satt och störde oss över hela den där grejen och en rast på jobbet och att jag blev alldeles för trött för att fortsätta skratta åt inlägget där.
Citera
2008-07-23, 11:21
Medlem
Doddos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Patten
Tycker inte den gruppvåldtäkten är speciellt talande för sveriges manliga befolkning. Om man däremot går med sin flickvän i Stockholm respektive på en gata i ett sydeuropeiskt land så finns det väl ingen som argumenterar emot att det är på gatan i syd som det kommer komma vysslingar och kommentarer precis som att männen inte sett en kvinna tidigare.

Jag säger inte att alla går så långt som med Bella men det är ingen slump att det inträffar just där.

Du ger mig dubbla signaler. Det är alltså inte talande för Sveriges manliga befolkning när det händer här, men om det händer i Italien, då är det talande för Italiens manliga befolkning?
Citera
2008-07-23, 11:25
Medlem
hängballens avatar
om hon nu inte vill ha en italienares näve innanför trosan så varför då gå på en krog full av italienare? jag går på krogen enbart för att knulla, tjejer måste lära sig att män funkar så.
Citera
2008-07-23, 12:57
Medlem
Lät inte så negativt i början av resan:

Citat:
Hur som helst sa alskar jag Rimini. Igar var vi pa nattklubben coconut och blev behandlade som prinsessor, helt sjukt men det kan ha varit for att vi umgicks med Italiens mest kanda tennisspelare.. Vi fick en egen vip horna och en egen vakt som holl ordning och koll pa vilka som kom fram till oss plus ett eget podium att sta och dansa pa, roligt va?
Citat:
! I forrgar var vi ute med Michaela och Timmy, forst var vi pa en bar och sedan akte vi till Italiens vackraste nattklubb. Ett palats i bergen med fem dansgolv och pooler pa taket, sa himla vackert.

Igar var vi pa vart stammisstalle coconuts igen, agaren bjod oss pa drinkar som vanligt. Vi traffade aven ett gang svenska killar fran Stockholm som var trevliga.. Blev en hel del skratt och dans. Ikvall ska vi till Hakuna Matata i Riccone (stavning?).. I love italy!
Hycklare...
Citera
2008-07-23, 13:01
Medlem
Citat:
Du ger mig dubbla signaler. Det är alltså inte talande för Sveriges manliga befolkning när det händer här, men om det händer i Italien, då är det talande för Italiens manliga befolkning?
Jag sa att det känns som att tjejer löper större risk att bli antastade i Sydeuropa där betydligt fler än här betér sig som om de aldrig sett en lättklädd kvinna förut.
Citera
2008-07-23, 13:50
Medlem
patrikgbgs avatar
Men just Italien är ju kända för sin svaga lagstiftning kring sexrelaterade brott.

För cirka två decennium sedan var det inte mycket värre att köra mot rött än att våldta en kvinna.
När reformen väl genomfördes var det ett fall som kom upp i någon hög instans i det Italienska domstolsväsendet. I det fallet påstod en kvinna att hon blivit våldtagen.
Rätten kom fram till att eftersom hon hade tighta jeans på sig kunde hon möjligt blivit våldtagen. Det går nämligen inte för en man att ta av ett par tighta jeans utan kvinnan måste själv ha tagit av dom.

http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9406E0D7133AF935A25751C0A96F9582 60&sec=&spon=&pagewanted=all

Jag är därför inte förvånad om någon blåde kladdat och eventuellt våldtagit fröken i fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in