2008-08-16, 13:20
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parsifal
Det du stör dig på och ägnar lejonparten i ditt inlägg är hur fel hon gjorde. Som en brassklapp slänger du in att det är fel det hon råkade ut för.

Det är ganska tydligt var för slags människa du är.
Det är ännu tydligare vilken sorts människa du är, nämligen en som inbillar sig att klokhet och moral är jämförbara storheter. Du använder "fel" i två helt olika betydelser ovan. Jag var däremot mycket tydlig med skillnaden i mon postning: Det var oklokt av Blondinbella att utmana ödet så som hon gjorde, och jag hoppas att hon lär sig nåt av det. Det var naturligtvis direkt skändligt att utnyttja hennes oförsiktighet, men killen som begick den skändligheten lär inte lära sig nåt av det.

Och du ska ha klart för dig att undertexten i ditt meddelande, nämligen att man snarast ska uppmuntra unga flickor till att ta risker i främmande kulturmiljöer så att man får så mycket som möjligt att uscha och oja sig över efteråt är just rent moraliskt djupt betänklig.

Du är alltså inte så fullt god själv som du tror. Däremot i stället något mer kortsynt.
Citera
2008-08-16, 15:35
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Varför går du in på hennes blogg om du hatar hon? Det är ju tack vare sådana som dig som gör att hon tjänar pengar (tror dock inte det är några miljoner som hon ibland vill få folk att tro)

Har inte du heller fattat poängen? Man kan ogilla någon mkt och pga DET vilja se vad människan kommer hitta på för vidare tokigheter eller läsa nåt dumt som personen skriver. Ren komedi alltså! Tjänar personen en slant på att jag vill bli road så okej - nån ersättning ska personen få för att jag får sitta på första parkett och skåda spektaklet.
.
Citera
2008-08-16, 15:47
Medlem
brianmolkos avatar
faktiskt lite synd om henne om hon har en ansiktssjukdom ...
Citera
2008-08-16, 15:52
Bannlyst
Sen ständigt detta snack om jantelag hi och jantelag dit. Att det alltid skall vara orsaken till att man avskyr människor. Rent trams, man kan hata personer som är utstickande utan att vilja vara i deras sits eller förmana dem att inte vara bättre/sämre än andra. Ren avsky och skadeglädje således.
Citera
2008-08-16, 16:02
Medlem
al-sīds avatar
Jag förstår inte grejen. Hon är en driftig person som tjänar pengar på något som uppenbarligen intresserar en hel del, men som är totalt ointressant för mig. Måste jag då störa mig på tjejen om tidningarna skriver om henne? För mig låter det lite skumt.

Det finns mycket här i världen som jag inte bryr mig nämnvärt om, men inte fasen går jag runt och hatar skiten för det. Tänk på pumpen gott folk.
Citera
2008-08-16, 19:03
Medlem
SofiaLs avatar
Snacka om att vara desperat för att få synas och höras"Skriv om meeeej, Skriv om meeeej, jaag har blivit våldtagen jaaag, Skriv om meeeej, Skriv om meeeej!!!!!!!!!!!!!" Nästan lika illa mediehaveri som Denise "DeDe" Lopez!!!
Citera
2008-08-16, 19:34
Medlem
Jösses... Det var bättre innan folk fick ett digitalt och anonymt Internet att fläka ut sin fula insidor på. Och det gäller såväl Blondinbella, men i än högre grad alla dessa stackars medelmåttor som inte tål att andra medelmåttor faktiskt kan lyckas med lite tur.

Tragiskt att vakna upp på morgonen och fundera på vad man ska skriva i sin blogg?
Sällan.
För pengarna hon tjänar, med den minimiala insatsen, skrattar hon förmodligen hela vägen till banken åt er.
Citera
2008-08-16, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Varför går du in på hennes blogg om du hatar hon? Det är ju tack vare sådana som dig som gör att hon tjänar pengar (tror dock inte det är några miljoner som hon ibland vill få folk att tro)

Det kan mycket väl ligga runt där. Faktiskt. :-)
En it-bloggare redovisade sina inkomster för juli månad (som är en dålig månad för bloggare överlag). Han har färre besökare än Blondinbella, och befinner sig i en mindre lönsam nish...trots detta skrapade han i Juli ihop 31000 i annonsintäkter!
Kan tänka mig att Bella får en hel del andra pengar utöver annonser också, som sponsrade pengar för kläder hon har på sig, etc.
Citera
2008-08-16, 19:38
Medlem
Hon får naturligtvis inte "skylla sig själv" och hon har för den delen inte "förtjänat det". Men precis som R.R. skriver ovanför är världen inte en rosa dröm. Den är inte som den BORDE vara. Att inte ta hänsyn till det är helt enkelt oansvarigt och dumt, inte bara vad gäller just detta, utan i livet i stort.

Det är lag på att bilar ska stanna vid övergångsställen, det är lag på att man inte får köra mot rött. Man BORDE alltså kunna gå över vägen vid trafikljus och övergångsställen utan att riskera att bli överkörd. Men den som inte ser sig om när han går över vägen bara för att man inte BORDE behöva oroa sig i en perfekt värld där alla följer lagar, kommer högst troligt att råka ut för en olycka förr eller senare. Likadant om du är tjej och åker till ett land där en viss kvinnosyn råder och sedan ignorerar de seder som finns där bara för att du tycker det är fel, oavsett om du har rätt eller inte. Likadant om du är homosexuell och åker till ett land med drakoniska lagar rörande homosexualitet och börjar ragga samkönade helt öppet. Likadant om du är man och åker till ett land med stark hederskultur och tror att du kan stöta på folks systrar till höger och vänster utan problem.

Självklart ska man jobba för förändring av förhållanden och attityder man tycker är fel, att bara göra som man vill för att man tycker att man har rätt till det kommer att leda till olycka, inte förändring.

Alla människor har ett visst ansvar inför sig själva. Det inbegriper att anpassa sig till situationen om det behövs. Jag kan verkligen i ärlighetens namn inte begripa hur man kan komma till en annan slutsats.
Citera
2008-08-16, 20:23
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janne72
Det kan mycket väl ligga runt där. Faktiskt. :-)
En it-bloggare redovisade sina inkomster för juli månad (som är en dålig månad för bloggare överlag). Han har färre besökare än Blondinbella, och befinner sig i en mindre lönsam nish...trots detta skrapade han i Juli ihop 31000 i annonsintäkter!
Kan tänka mig att Bella får en hel del andra pengar utöver annonser också, som sponsrade pengar för kläder hon har på sig, etc.

Har mycket svårt att tänka mig det, vad har hon för annonsörer då?? ska bli intresant att läsa redovisningen när den nu kommer...
Citera
2008-08-16, 22:29
Medlem
För de, inklusive Bella själv, som tycks anse att Italien är ett efterblivet land: Det är inte i Italien en halvfigur som Isabella Löwengrip anses vara en av vår tids viktigaste personer av ett par av landets största tidningar.

Now, who's retarded?

För övrigt har Hamilkar sammanfattat hela problematiken på ett exemplariskt sätt ovan. Varför vill en 17-årig tjej över huvud taget hänga på ett ställe där hela publiken består av 40-åriga män. "För att musiken är bra?".

Jag var i Lens inför England-Colombia under VM 1998. Några timmar före matchstart låg det som ett lock av våld, testosteron, hat och kemikalier över hela staden. Jag tog mig snabbt som fan till Bryssel, men om jag hade stannat kvar i Lens och råkat att hamna mitt bland stenkastade engelska nazister hade jag nog ansett att jag fick skylla mig själv en aning. Ingen klockren liknelse, kanske, men den får illustrera vitsen av att dra sig undan medan det finns tid och möjlighet.

Sen borde jag väl inte, och det är totally beside the point, men Rimini ligger inte på det man normalt refererar till som den italienska rivieran - och det är definitivt inte Italiens svar på St Tropez. Gör man anspråk på att vara drottningen av internet borde man kunna googla sig fram till den informationen.
Senast redigerad av StonewallJackso 2008-08-16 kl. 22:56.
Citera
2008-08-17, 01:02
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janne72
men i än högre grad alla dessa stackars medelmåttor som inte tål att andra medelmåttor faktiskt kan lyckas med lite tur.

För att inte tala om alla dessa medelmåttor som inte har ngt bättre för sig än att klaga på andra medelmåttor.

Nu är jag nyfiken, när ska skattemyndigheterna sätta åt henne? Hon kommer nog inte att skratta på väg till skattekontoret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in