2008-07-21, 18:55
Medlem
Doddos avatar
"men vi måste anpassa oss tills landet själv har nått den utvecklingnivå där det är rimligt för en svensk tjej att vistas i."

Fyfan, är så jävla trött på attityden att "allt som inte är Sverige, är underutvecklat öststatsskit". Gott åt henne.
Citera
2008-07-21, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Jag är ju jätte nyfiken på att höra vad som hände där nere! Jag är övertygad om att det inte rör sig om någon våldtäkt utan snarare någon Italienare som nypt den lilla blonda tjejen i häcken..

Varför tror jag det?

1. Hade hon blivit våldtagen så hade förmodligen inte Polisen i Italien skrattat. Visst finns det idioter till poliser men om en våldtäkt ägt rum som hade säkert bevis som sperma, DNA ect funnits. Jag är tveksam om även en korrupt polis kår i italien kan blunda för det?

2. Hennes kompisar väljer att stanna kvar och festa och inte avbryta semestern. Åter igen. Hade hon blivit våldtagen så hade man stöttat sin kompis och följt med henne hem och verkligen ställt upp för sin kamrat.

Att dom stannar kvar måste ju tolkas som dom inte ser lika alvarligt på händelsen som henne.. Jag kan inte tolka det på ngt annat sätt

3. Genom att så snabbt efter den sk. händelsen och allt hat mot resebolag och diverse saker får mig att se det hela som en stor djävla PR-kupp..

Vad betyder ordet övergrepp för henne tro?

Om någon sitter och tycker att jag försvarar en ev våldtäkt så har ni helt fel.. Jag tror bara att en överförfriskad tjej som den senaste tiden varit i obalans. Stått i baren och blivit tafsad av en italienare och blivit så arg och ställt till ett djävla liv och tyckte att alla i hela värden var imot henne.

Därefter har ordet övergrepp blivit en tragisk ord av själva händelsen

Jag tänker då på alla stackars kvinnor som verkligen har blivit utsatt för ett riktigt övergrepp
Jag vet att poliser i Turkiet,Grekland och bulgarien skrattar åt en, så jodå mkt möjligt att det skedde i italien också... Dom har en annan syn på våldtäkt - man tas inte på allvar om mannen/männen använde kondom etc...
Men det andra håller jag med om... tror inte det rör sig om en våldtäkt... Snarare att nån tafsat...
Citera
2008-07-21, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Egalmannen
Försökte bara visa på det orimliga i att avskriva ngn som lögnare enbart på att de inte reagerar som förväntat enligt normen. Gick visst inte in om du inte fattade att jag försökte vara ironisk när jag kallade dig mytoman. Hur ska jag veta det? Ska jag bara gå på att du håller dig till de normala reaktionerna?

Jag tkr förövrigt att det är en förbannad tur att det finns tjejer som vågar stå upp och skrika att det här är inte ok när de blivit exempelvis våldtagna och inte kryper ihop skäms och håller det för sig själv vilket är det förståeligt fullt normala.
Och jag säger inte att det är det som hänt henne.

Förbannat kontraproduktivt iallafall av er som inte belyser problemet, att hacka på de som står upp och försöker göra folk medvetna om farorna och riskerna som tjejer utsätter sig för. Bara att hoppas att hon belyser kulturskillnaderna även här hemma i Sverige så gör hon mer nytta mot våldet mot Svenskor än ngn jag kan komma på.

Annars så har de flesta fattat att man itne kan bete sig hur som helst utan konsekvenser varken i sverige eller utomlands... så "varna andra tjejer" funkar itne, alla tänker att det endå inte komemr hända något...
Citera
2008-07-21, 19:02
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
"Mina föräldrar kontaktades och jag fick världens bästa stöd ifrån dom. Pappa, mamma och Nils gjorde allt de kunde för att hitta en läkare som försökte hjälpa mig med polisanmälan och en resa hem till Sverige."

Får man fråga varför UD aldrig kontaktades? Hittar ingen som helst info om detta.

Sen kan man ju undra vem fan som gör 3 blogginlägg och lägger upp bilder från sin semester online när man råkat ut för en såpass traumatisk händelse.
Citera
2008-07-21, 19:07
Medlem
Rocky69s avatar
Det är ju tyvärr så att de där bananstaterna runt medelhavet inte kommit längre än till medeltiden vad det gäller kvinnosynen.
Allt som inte har snopp får kladdas på, om man inte är katolsk präst för då får man kladda även på snoppförsedda människor.
Underutvecklade apor. Machoattityden och testosteronet fullkomligt sprutar ur öronen på de där slemmiga djävlarna.
Citera
2008-07-21, 19:08
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
"Mina föräldrar kontaktades och jag fick världens bästa stöd ifrån dom. Pappa, mamma och Nils gjorde allt de kunde för att hitta en läkare som försökte hjälpa mig med polisanmälan och en resa hem till Sverige."

Får man fråga varför UD aldrig kontaktades? Hittar ingen som helst info om detta.

Sen kan man ju undra vem fan som gör 3 blogginlägg och lägger upp bilder från sin semester online när man råkat ut för en såpass traumatisk händelse.

Har även sökt de svaren, men icke funnit. Jag tror bara hon blev antastad. Vilket i sig kan vara "traumatiskt" för en sådan pretentiös dam. Trodde han Rimini var som Stureplan?
Sopa...
Citera
2008-07-21, 19:16
Medlem
Jag tyckte jag läste "läkarbesök" någonstans, det tyder väl på att någon form av fysisk skada bör ha uppstått och dokumenteras?
Citera
2008-07-21, 19:17
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Har även sökt de svaren, men icke funnit. Jag tror bara hon blev antastad. Vilket i sig kan vara "traumatiskt" för en sådan pretentiös dam. Trodde han Rimini var som Stureplan?
Sopa...

Finns många frågetecken här. Hon använder ett språk som antyder fullbordad våldtäkt. "jäkla spår i mitt psyke och aldrig försvinna" "Jag har gråtit länge, känt skam, äcklad "

Sen beter hon sig helt tvärtom och ska anmäla saken hemifrån...

Favoritcitatet: "eller respekten som killar saknar mot svenska tjejer i Italien. " Vilket land bor du i?
Citera
2008-07-21, 19:18
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Jag tyckte jag läste "läkarbesök" någonstans, det tyder väl på att någon form av fysisk skada bör ha uppstått och dokumenteras?

Dom FÖRSÖKTE hitta en läkare för att göra polisanmälan. Varför står inte, varför dom inte lyckades står inte heller.
Citera
2008-07-21, 19:20
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Finns många frågetecken här. Hon använder ett språk som antyder fullbordad våldtäkt. "jäkla spår i mitt psyke och aldrig försvinna" "Jag har gråtit länge, känt skam, äcklad "

Sen beter hon sig helt tvärtom och ska anmäla saken hemifrån...

Favoritcitatet: "eller respekten som killar saknar mot svenska tjejer i Italien. " Vilket land bor du i?

Alltså, att göra en höna av en fjäder är ju standard i den branschen och i sin tur ganska bra PR. Men, till vilken nytta? Det är omöjligt att en våldtäkt har ägt rum med tanke på att hennes polare bara skulle gå till baren, hon skrek och slogs, folk lägger märke till det. Antagligen gjorde hon radikalt motstånd, skulle de då släpat ut henne från krogen? Nej, omöjligt

Hon har, vad jag tror, blivit antastad som varenda jävel blir av såväl pizzabagare som engelskmän. Känt skam, jävla fasoner, inte hennes fel.
Citera
2008-07-21, 19:22
Medlem
Hon har inte blivit våldtagen, utan tydligen "Trackaserad" av ett gäng män och sedan tafsad på eller dylikt.
Stod på expressen men de valde sedan att ändra artikeln
Citera
2008-07-21, 19:23
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Alltså, att göra en höna av en fjäder är ju standard i den branschen och i sin tur ganska bra PR. Men, till vilken nytta? Det är omöjligt att en våldtäkt har ägt rum med tanke på att hennes polare bara skulle gå till baren, hon skrek och slogs, folk lägger märke till det. Antagligen gjorde hon radikalt motstånd, skulle de då släpat ut henne från krogen? Nej, omöjligt

Hon har, vad jag tror, blivit antastad som varenda jävel blir av såväl pizzabagare som engelskmän. Känt skam, jävla fasoner, inte hennes fel.

17 år och tjej. Då står uppmärksamhetsbehovet på topp. Säkerligen en bidragande orsak. Tänk så många inlägg (och träffar) hon får på sin blogg med folk som vill visa sin sympati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in