2008-07-21, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Ja, det stog något i stil med "rörde henne på ett olagligt sätt"

Skulle tro att det är frågan om en så att säga "grov taffsning" - Typ fingrar på/i fittan. Annars vore ju reaktionen konstig.

Enligt svensk lag så är ju det också våldtäkt.

Men en italiensk polis skulle säkert skratta om någon sa -"Jag har blivit våldtagen vid bardisken av en okänd som penetrerade mig med sitt finger"

Tog henne på brösten? Tror knappast de fick in fingrarna i fittan på henne.
Citera
2008-07-21, 20:02
Medlem
marcarolos avatar
Hon var i Rimini. Det går inte att jämföra med övriga italien. Precis som norra och södra italien är helt olika länder egentligen.

Rimini är som Sunny Beach eller Agia Napa.
Och precis som på dom ställena så är det fullt av utlänningar så det är ganka troligt att det inte var italienare som antastade henne. Utlänningarna missköter sig oftare precis som överallt i världen.

On Topic: Vad jag kan tänka mig så har dom tafsat henne på musen. Vad annars skulle kunna ske framför baren på en nattklubb som gör att hon tar så illa vid sig?
Citera
2008-07-21, 20:03
Medlem
Yaos avatar
Citat:
- Jag kommer att kontakta länspolismästare Carin Götblad när jag kommer hem och se om vi kan samarbeta kring det här på något sätt. Jag som har många unga läsare på min blogg är skyldig att göra någonting.

Öhh, räcker det inte med en vanlig polis? Skit alltså. Jorden anropar Blondinbella, du måste komma tillbaka!
Citera
2008-07-21, 20:07
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Hon var i Rimini. Det går inte att jämföra med övriga italien. Precis som norra och södra italien är helt olika länder egentligen.

Rimini är som Sunny Beach eller Agia Napa.
Och precis som på dom ställena så är det fullt av utlänningar så det är ganka troligt att det inte var italienare som antastade henne. Utlänningarna missköter sig oftare precis som överallt i världen.

On Topic: Vad jag kan tänka mig så har dom tafsat henne på musen. Vad annars skulle kunna ske framför baren på en nattklubb som gör att hon tar så illa vid sig?

...o det gör aldrig svenska killar på en svensk pub, eller?
Citera
2008-07-21, 20:16
Medlem
Giant Squids avatar
Är man 17 bast ska man inte springa på nattklubbar där det serveras alkohol.
Hade hon druckit?

Såg på en repris härom dan utav "Frånvarande" på TV8.
Inte många ord hon fick fram i det sällskapet, och det lilla hon sa var ju närmast pinsamt och man såg hur de andra i studion skruvade på sig över jäntan.
Förnedringstv.
Citera
2008-07-21, 20:32
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Du, i både Antalaya och Ayia Napa har herr Rohyp stött på patrull av 13-14 åriga svenska barn. Det min vän, det är lite allvarligare.

Om man som förälder medvetet skickar ner sitt minderåriga barn till sådana ställen,så skulle föräldraskapet verkligen omprövas!

Men det är klart.Här i Stockholm räcker det att gå till Gröna Lund en midsommarafton.Där sitter föräldrar på restaurang medans valparna skenar omkring själva på området.

Tydligen anser sig minderåriga barn vara i sin fulla rätt att leva vuxenliv.Visst,gör det! Men håll då klaffen och gilla läget när ni ställs inför situationer där det krävs att man skall vara vuxen!

Jag tycker att Blondies föräldrar starkt skall överväga sitt dåliga inflytande på sin dotter och kanske själva växa upp och försöka,tillsammans med sin brådmogna dotter,leva ett mer vuxet och civiliserat liv!
Citera
2008-07-21, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doddo
Precis, det är ju det jag säger. Jag är trött på den allmäna synen här, om att allt som inte tillhör Sverige är efterblivet. Rocky (tror jag han hette, va?) är självklart inte ensam om sin syn. Jag skulle kunna skriva en hel uppsats om vad jag tror (läs: vet) att detta beror på, men det hör inte till ämnet.

Men hur tänker du nu? Vi "fördömer" ju & driver med "BlondinBella" som är svensk? Tråden går ju ut på att hon "får skylla sig själv för hon är så dum!"
Citera
2008-07-21, 20:34
Bannlyst
Nja

Citat:
Ursprungligen postat av WIsabellaW
Jag vet att poliser i Turkiet,Grekland och bulgarien skrattar åt en,

I Turkiet och Grekland lägger de inte fingrarna emellan OM det handlar om våldtäkt...
Men på turistorter så blir nog poliser väldigt avtrubbade av - i deras ögon ..lättfotade och lättklädda skandinaviska flickor...

Naturligtvis är det inte ok att tafsa eller våldföra sig på en annan person, men man måste ha i åtanke att man inte kan bete sig leller klä sig likadant utomlands som i Sverige...eftersom mentaliteten inte är direkt densamma...

Om man låter sig bjudas på en drink i Turkiet t ex så menas denna gest att man är villig till något annat...

Detta är dagens sanning ..tyvärr...
Citera
2008-07-21, 20:37
Bannlyst
Jag läste i något media att hon hade dansat med sina vänner på en klubb, så hade hon kommit från sina vänner och blivit helt omringad av italienare. Som ska ha utsatt henne för någon form av sexövergrepp.
Tjuvnyp?

http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70851505_640__,00.html
Citat:
Blondinbella sexöverfallen i Rimini
Bloggdrottningen Isabella ”Blondinbella” Löwengrip, 17, kom bort från sina vänner på nattklubben Opera i italienska Rimini. Då blev hon omringad av en grupp män som tvingade sig på henne sexuellt.

– Det var det läskigaste jag har upplevt, säger hon.

Hos polisen fortsatte problemen. När Isabella skulle anmäla händelsen krävde den italienska polisen vittnen för att ens ta emot anmälan.
aftonbladet.se
Publicerad: 2008-07-21
Senast redigerad av FireflyII 2008-07-21 kl. 20:41.
Citera
2008-07-21, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FireflyII
Jag läste i något media att hon hade dansat med sina vänner på en klubb, så hade hon kommit från sina vänner och blivit helt omringad av italienare.
Det var allt...?

Menar du att det var allt? Att hon blev omringad?
Citera
2008-07-21, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
Menar du att det var allt? Att hon blev omringad?
Nej förlåt- Jag har letat upp nyheten och ändrat mitt inlägg.
Citera
2008-07-21, 20:43
Medlem
Doddos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
Men hur tänker du nu? Vi "fördömer" ju & driver med "BlondinBella" som är svensk? Tråden går ju ut på att hon "får skylla sig själv för hon är så dum!"

Menade inte "här" som i på Flashback, utan "här" som i Sverige. Ber om ursäkt för att det inte framgick tydligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in